Miercuri, 14 iunie 2006. Palatul Victoria. Sedinta de Guvern. Premierul Tariceanu, in capul mesei. Langa Eugen Nicolaescu, Radu Berceanu. Langa Berceanu, Sebastian Vladescu. Cele patru personaje sunt legate de un fir comun.

Cu sase ani in urma, in Guvernul CDR, primul era remaniat de la Industrii. Berceanu ajungea ceva mai tarziu in fruntea ministerului (dupa Mircea Ciumara) si ii concedia pe Nicolaescu si pe Vladescu. Pana la ""s-am incalecat pe o sa..."", povestea trecutului cederist al foarte tanarului, mult prea noului si nepatatului guvern Tariceanu pe la multe portofolii mai trece.
Titlul de mai sus trebuie sa fi provocat un foarte scurt chiot de bucurie prin niscaiva piepturi pediste, inabusit repede de dezamagirea produsa de parcurgerea randurilor urmatoare. Nu, ministrul Nicolaescu - pe care PD il vrea acum remaniat - este inca in functie, la fel si Vladescu, titularul de la Finante, nici el agreat de democrati. Pe cei doi, noul ministru de la Transporturi, Radu Berceanu, i-a pus pe liber in 1998, cand a ajuns sef la Industrii. Primul a fost Nicolaescu. Era directorul Ratmil, regie autonoma din subordinea ministerului. Lui Berceanu ochii i-au cazut pe bilantul regiei si a cerut sa-l vada pe director. Infipt, acesta a venit la cabinet anuntand sus si tare ca e membru PNL. Suficient cat sa il calce pe bataturi pe temperamentalul Berceanu, in conditiile in care cele doua partide se iubeau la fel de mult ca si acum. Democratul a acuzat managementul defectuos al liberalului, dar si niste nereguli cu caracter penal, iar Nicolaescu a iesit din cabinetul ministrului chiar cu ordinul de demitere in mana. S-a dus cu el glont la Valeriu Stoica, vicepremier si lider PNL, care i-a cerut degraba socoteala lui Berceanu. Faptele arata insa ca Nicolaescu nu s-a mai intors la Ratmil. Bubele din dosarul lui l-ar cam fi pus pe ganduri pe avocatul Stoica. Dar cum partidul e partid, Nicolaescu a fost reciclat la Ministerul Finantelor, pe post de secretar general adjunct.
VLADESCU, UMBRA LUI TARICEANU. Sebastian Vladescu a plecat din minister tot in primele zile de mandat al lui Berceanu, dar singur. Era consilier al ministrului de pe vremea lui Tariceanu, cand gurile rele spun ca el ar fi condus de fapt institutia, pentru ca premierul de acum era renumit pentru ca se trezea tarziu, trecea pe la birou, pleca la masa, la o intalnire sau sa isi cumpere cravate si nu se mai intorcea. Poate si de acestea s-o fi tinut cont cand a fost remaniat, la mai putin de un an de mandat. Ciumara l-a pastrat pe Vladescu, insa in aprilie 1998, Berceanu i-a urat succes, iar Vladescu s-a intors la firma la care era actionar (Medist SA) pe post de director financiar. La sfarsitul lui 1999 s-a intors si el in Guvern, la Finante tot pe post de consilier al ministrului, apoi secretar de stat.
Al treilea demis de Berceanu a fost actualul presedinte al Camerei Deputatilor, Bogdan Olteanu, pe atunci si el consilier al ministrului Industriilor. Unde s-a dus Olteanu? La Ratmil, de unde plecase Nicolaescu, nu director, ci consilier.
PROMISIUNEA LUI BASESCU. Radu Berceanu, cel mai nou membru al Cabinetului Tariceanu, ne duce cu gandul la promisiunea pe care Traian Basescu a facut-o la castigarea alegerilor, cum ca nu vor fi ministrii, CDR in guvernarea Aliantei. Sigur, a incalcat-o prima data prin numirea Ancai Boagiu la Integrare. Fosta ministresa de la Transporturi a fost insa febletea actualului presedinte pe cand el era ministru, iar ea directorul Unitatii de Management al Proiectelor, din minister. Cand Basescu a devenit primar, Boagiu avea 29 de ani si nu era membru PD, asa ca numirea ei in fruntea insitutiei i-a lasat cu gura cascata pe pedisti.
PEPINIERA TRANSPORTURI. Nu doar Industriile, ci si Transporturile par sa fi fost o adevarata pepiniera pentru actualul Cabinet. Pana ieri-alaltaieri, ministerul a fost condus de Gheorghe Dobre, fost secretar general al ministerului. Basescu l-a promovat si in 1998, din functia de director la Directia de integrare, in conditiile in care era membru PSD (fusese chiar prefect de Dolj), membru PD devenind abia in 2001, cand Basescu a ajuns sef de partid. Aleodor Francu, actualul sef al cancelariei prim-ministrului, a fost secretar de stat la Transporturi, in tot mandatul a€™96-2000. Ministrul delegat Laszlo Borbely a fost si el secretar de stat la Transporturi in tot mandatul CDR.
CARACATITA. Incurcate sunt caile Domnului, daramite ale politicienilor! Si actualul ministru pentru coordonarea SGG a facut cariera sub Basescu, in primul mandat al acestuia. Intre 1990 si 1996, Radu Stroe a fost director general adjunct, director general, respectiv consilier al ministrului, apoi din 1997 secretar general al Guvernului. Puncta recent, intr-o emisiune tv, ca Basescu l-a promovat in minister. Asta, desi recent, in CSAT, cei doi s-au certat aruncandu-si chiar reprosuri din tinerete, cand Stroe ar fi facut referat sa-l dea afara din partid (PCR, fireste) pe Basescu, pentru ca nu isi platise cotizatia. La investitura, presedintele i-a inmanat o hartiuta, nici acum nu se stie ce secret ascunde.

ANGAJATII LUI POGEA, OUT!