Cercetatorii americani au pus la punct o noua strategie privind lupta contra cancerului. Ea consta in modificarea chimica a moleculelor utilizate in mod curent, cu scopul de a reduce cat mai mult efectele secundare ale chimioterapiei. Un grup de

Un grup de chimisti de la Universitatea din Kansas (Statele Unite ale Americii) sustine ca, modificand din punct de vedere chimic moleculele folosite contra cancerului, diminueaza in mod semnificativ efectele secundare ale chimioterapiei si, in plus, amelioreaza starea de sanatate a pacientilor. Aceasta este principala concluzie a studiului aparut recent in revista American Chemical Society. Dupa cum se stie, pana acum utilizarea tratamentelor anticancer in chimioterapie era limitata din cauza efectelor toxice asupra celulelor sanatoase din vecinatatea zonei atacate de boala. Jeffrey P. Krise si echipa sa au descoperit ca exista o solutie la aceasta problema majora pentru pacientii cu cancer. Principiul consta in introducerea in celulele anticanceroase a unui grup de atomi cu proprietati chimice alcaline (bazice). De obicei, molecula patrunde atat in celulele sanatoase, cat si in cele canceroase. In schimb, celulele sanatoase vor fi capabile sa recunoasca grupul ""bazic"" si sa izoleze molecula activa atfel incat ea sa nu-si poata exercita efectul nefast. In consecinta, moleculele chimioterapice vor distruge numai celule canceroase. Aceasta descoperire va permite pacientilor sa suporte doze mai mari si deci mai eficace de medicamente chimioterapice, astfel se vor reduce substantial efectele adeverse ale acestora, sustine Jeffrey P. Krise.

Jurnalul National