Proiectul Codului Fiscal majoreaza impozitul pe masini, locuinte si aduce scumpiri la benzina, curent si gaze.

Romanii vor plati, din 2007, un impozit dublu pentru o Dacie, iar cei care locuiesc in case mai mari de 150 de metri patrati vor fi taxati cu cate 10% din valoarea acesteia pentru fiecare 100 mp, potrivit proiectului de modificare a Codului Fiscal.

Guvernul a adoptat ieri proiectul de modificare a Codului Fiscal. Impozitele si taxele locale vor apasa din greu asupra proprietarilor de case si masini, conform prevederilor din proiectul Codului Fiscal 2007, care va intra la 1 iulie in Parlament. Romanii nu trebuie sa rasufle usurati ca au scapat de majorarea cotei de TVA, caci de la 1 ianuarie 2007 se va abate o avalansa de impozite si taxe, vor fi impozitati in plus caii-putere sau metrii patrati locuibili care trec de 150.
CASELE, UN LUX. Romanii vor plati, lunar, un impozit de peste jumatate de milion de lei pentru un apartament cu doua camere, conform proiectului de Cod Fiscal. Cei care au locuinte cu suprafete peste 150 de metri patrati, vor fi taxati cu cate 10% pentru fiecare 100 de metri patrati sau fractiune din acestea. Propunerea mai vizeaza in afara de majorarea valorilor pe metru patrat si o ajustare a coeficientilor in functie de zona in care este amplasat imobilul.
IMPOZITUL PE MOTOARE. Proprietarii de autoturisme, barci, motociclete, iahturi nu vor scapa nici ei netaxati. Romanii care au autoturisme cu o capacitate cilindrica sub 1,6 litri vor plati un impozit dublu fata de cel din 2006, iar cei care au masini cu motoare puternice vor scoate din buzunar minimum 800 RON. Proiectul Codului Fiscal prevede si modificarea grupelor de incadrare a autoturismelor si de calcul al impozitelor in functie de capacitatea cilindrica, stabilind ca taxele vor fi determinate prin inmultirea fiecarei grupe de 200 centimetri cubi cu sume cuprinse intre 7 si 50 de lei. Si posesorii de motorete, scutere cu motoare sub 1,6 litri vor plati un impozit dublu fata de cel din acest an. Insa, pentru motociclete, motorete si scutere cu motoare peste 1.600 centimetri cubi inclusiv, impozitul va fi majorat de zece ori, de la 3,5 lei la 35 RON. Premierul Calin Popescu Tariceanu, motociclist cu acte-n regula, i-a cerut ieri ministrului Finantelor sa ""armonizeze mai bine impozitul intre vehiculele cu doua roti si cele cu patru roti"". ""Avand in vedere ca impozitul pentru o motocicleta era stabilit undeva pe la 350.000 de lei, iar cel pentru o Dacie pe la 490.000 de lei, premierul a considerat ca acest raport nu este corect, deoarece motocicletele sunt mai putin poluante"", a explicat Vladescu ratiunea pentru care seful Guvernului i-a cerut reducerea impozitului pentru motoare. Astfel ca, desi Codul Fiscal a fost adoptat, Vladescu nu stie deocamdata cat este acest impozit pentru ca, dupa cum a declarat, ""trebuie sa mai coboare putin grila de impozitare"" inainte sa inainteze Codul Fiscal Parlamentului.
TAXA DE INMATRICULARE. Taxa de inmatriculare pentru un autoturism ar putea ajunge la 4.000 de euro, dupa 1 ianuarie 2007, potrivit proiectului Codului Fiscal. Taxa va fi aplicata la prima inmatriculare a automobilului si se stabileste in functie de vechime, grad de poluare si capacitate cilindrica. Cel mai putin, cateva zeci de euro, se va plati pentru autoturismele cu capacitate cilindrica mica, noi, care respecta normele antipoluare.
OPINIA LUI VLADESCU. In ciuda acestor majorari, ministrul Sebastian Vladescu considera ca afectati vor fi doar bogatasii. ""Pentru locuintele cu suprafete de pana la 150 metri patrati nu se majoreaza nimic, iar pentru o Dacie, intr-adevar, se va plati dublu, asa cum se discuta. Asta inseamna ca ne ducem, pe an, de la 210.000 la 490.000 lei vechi"", a afirmat Vladescu. Ministrul a mai spus ca intelege nemultumirile investitorilor pe Bursa, dar a mai precizat ca, asa cum piata de capital nu vrea sa fie taxata, probabil nici producatorul de lapte nu vrea sa fie taxat. ""Intr-adevar, nu incurajam pe nimeni, dar nici nu descurajam pe nimeni. Nu sustinem un anume domeniu. Am sustinut toate domeniile printr-o cota de impozitare unica si scazuta. Romania nu este acuzata in momentul de fata ca are impozite prea mari, ci ca face competitie fiscala"", sustine Vladescu.

ACCIZE