Pentru ca au difuzat, la comanda, informatii false cu titlul de ""stiri de actualitate, obiective"", mai multe televiziuni din Sua sunt anchetate.

Dorinta Administratiei George W. Bush de a controla mass-media s-a materializat in transmiterea intentionata a unor materiale informative false si reclame mascate, pe mai multe posturi de televiziune din SUA. Materialele respective - scrie cotidianul britanic The Independent - sunt spoturi produse atat de Administratia Bush, cat si de corporatii, cum ar fi companiile Pfizer si Mars.
O SCUZA. Anchetatorii Comisiei federale de Comunicatii (FCC) au inceput sa caute, inca din primavara, informatii despre cel putin 77 posturi de televiziune de pe intregul teritoriu american. Investigatia a pornit de la un raport al organizatiei non-profit Centrul pentru Media si Democratie, care a sesizat un numar foarte mare de difuzari de materiale propagandistice. Centrul a descoperit ca, in zece luni, cele 77 de posturi de televiziune au utilizat calupuri de stiri false, fara a instiinta publicul ca acestea au fost produse si distribuite de circa 20 de agentii federale conduse direct de la Washington. Falsele calupuri cuprind informatii propagandistice legate de razboiul din Irak, ofensiva militara pe care Casa Alba a incercat sa o motiveze prin existenta unui program de arme de distrugere in masa pus la cale de Saddam Hussein. Presedintele Bush a inceput sa piarda din sustinere in momentul in care expertii ONU nu au gasit, in Irak, pretinsele arme de distrugere in masa.
Esecul Washingtonului a fost compensat de aparitia la televiziuni a unor materiale ""salvatoare"". Intr-unul dintre acestea, produs de Departamentul de Stat, un cetatean american de origine irakiana, din Kansas City, spune: ""Multumesc, Bush. Multumesc, SUA!"", ca raspuns la ocuparea Bagdadului de catre armata americana, in 2003.