In industria telecomunicatiilor, Cupa Mondiala din Germania este
vazuta ca un moment-cheie pentru ceea ce inseamna continut video sau live tv. Un recent studiu de piata estimeaza ca operatorii vor obtine numai de pe urma acestor aplicatii venituri de peste 300 de milioane de dolari cu ocazia marelui
eveniment sportiv.

Mai sunt putine zile pana la debutul Campionatului Mondial de Fotbal din Germania. Cum s-au pregatit echipele vom vedea pe teren. Dar ceea ce a facut industria marketingului se vede deja. Industria telefoniei mobile isi pune mari sperante financiare in acest eveniment.
STUDIU DE PIATA. Cu ocazia ""Mobile Entertainment Market 2006"", care a avut loc la Londra, organizatia Informa Media&Telecoms a prezentat un studiu de piata din care reiese ca veniturile obtinute de operatori de pe urma consumului video de pe celulare, generat de Cupa Mondiala, va fi de peste 300 de milioane de dolari. La care se vor adauga venituri din tonuri de apel, wallpapers etc. descarcate in telefoane. Este primul mare eveniment pentru laudatele retele 3G.
OFERTA ROMANEASCA. Nici operatorii de telefonie din Romania nu stau deoparte si au oferte speciale, care urmeaza sa fie prezentate in curand, ""plecand de la informatii text, videoclipuri, tonuri de apel"", spune Ionut Duna, Product Manager Consumer Vodafone Romania. De partea cealalta, Orange ""a achizitionat drepturile neexclusive de transmitere pe telefonul mo-bil de extrase din Cupa Mondiala"", spune Alina Balsanu, Senior Product Manager. In ceea ce priveste operatorul Cosmote, reprezentantii sai spun ca ""eforturile de comunicare si marketing ale companiei au fost indreptate in principal catre concursul Eurovision"", dar vor oferi clientilor tonuri de apel si wallpapers dedicate Cupei Mondiale.
PARTENERIAT. Zilele trecute, operatorul
T-Mobile a anuntat incheierea unui parteneriat cu Nokia: lansarea unor terminale care contin jocul FIFA 2006. Este vorba de editii ""speciale"" ale celularelor Nokia 6280, 6131 si N70. De asemenea, aceste modele vor avea si wallpapers dedicate evenimentului, precum si imnul FIFA 2006. De acest parteneriat vor beneficia clientii T-Mobile din Austria, Croatia, Germania, Ungaria, Olanda, Polonia si Marea Britanie. De asemenea, si pentru zona Asia-Pacific s-a anuntat parteneriat intre Bridge Mobile Alliance (care grupeaza importanti operatori de telefonie din zona, dar furnizori de echipamente) si Mobile ESPN, pentru a furniza continut de la CM din Germania pentru posesorii de celulare.