Creme, lotiuni, uleiuri, geluri, sprayuri... toate fotoprotectoare. Oferta este bogata, dar etichetele, mincinoase. Comisia Europeana a hotarat sa faca ordine in jungla etichetarii produselor care ne apara de soare. In sezonul estival, milioane de

Creme, lotiuni, uleiuri, geluri, sprayuri... toate fotoprotectoare. Oferta este bogata, dar etichetele, mincinoase. Comisia Europeana a hotarat sa faca ordine in jungla etichetarii produselor care ne apara de soare.

In sezonul estival, milioane de oameni se intreaba ce crema sa aleaga pentru a se proteja de soare. Grea incercare, avand in vedere gama larga de produse si etichetele confuze, care revendica tot felul de proprietati inselatoare. Chiar si expertii Comisiei Europene au sesizat ""jungla produselor fotoprotectoare"" si in consecinta au elaborat o serie de recomandari pentru a clarifica etichetarea acestor cosmetice.
UVB. UVA. Exista doua tipuri de raze ultraviolete periculoase pentru organism: pe de o parte, razele ultraviolete de tip A (UVA), vinovate de imbatranirea pielii si cancerul cutanat, iar pe de alta parte, razele ultraviolete de tip B (UVB), care provoaca arsurile solare. Problema este ca factorul de protectie solara ¤ FPS (sun protection factor - SPF) mentionat pe etichete indica doar protectia contra arsurilor solare, deci numai in cazul UVB. Ce se intampla asadar in cazul UVA? Nu exista inca un indicator pentru nivelul de protectie contra UVA. Fiecare producator aplica propriul sistem de masurare a protectiei anti-UVA. Dar chiar si factorul de protectie anti-UVB asigura protectia mentionata pe eticheta numai daca produsul este aplicat in cantitate de 2 mg pe centimetrul patrat de piele. Respectand aceasta recomandare este necesara o treime din flaconul de crema pentru a acoperi tot corpul. Iar daca ne gandim ca aplicarea trebuie repetata frecvent, atunci ne dam seama ca un flacon nu ar fi suficient pentru o zi de plaja. Cum practic nimeni nu foloseste un flacon de crema pe zi, protectia mentionata pe eticheta este asigurata partial.
FALS. O alta problema este legata de formularea ""ecran total"" sau ""protectie totala"". Chiar daca aceste mentiuni figureaza pe etichetele a numeroase produse, consumatorii sunt indusi in eroare: ""Nici o crema solara nu protejeaza in totalitate contra razelor ultraviolete"", semnaleaza expertii Comisiei Europene. Si formula ""protectie totala pentru copii"" este exagerata. Produsele fotoprotectoare nu ar trebui sa dea falsa impresie ca protejeaza indeajuns copiii.

REGULI


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.