Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca dezvoltarea lucrarilor de infrastructura este prioritatea numarul unu pentru Romania. Economia pierde in fiecare an 2% din PIB din cauza drumurilor proaste. Si statistica in
Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR) considera ca dezvoltarea lucrarilor de infrastructura este prioritatea numarul unu pentru Romania. Economia pierde in fiecare an 2% din PIB din cauza drumurilor proaste. Si statistica inregistreaza cifre cutremuratoare, aproape jumatate din accidente fiind provocate de aceleasi cauze. Oameni morti, bani pierduti. Nimeni nu raspunde pentru faptul ca 85% dintre drumurile asfaltate au durata de viata depasita sau pentru ca jumatate din podurile rutiere pot sa se prabuseasca in orice clipa. PIERDERI. Oamenii de afaceri sunt suparati si spun ca inregistreaza pierderi mari, pentru ca guvernantii nu gasesc bani sa repare reteaua de drumuri. ""Fiecare dolar pe care nu-l cheltuim ca sa reparam un drum se muta in spinarea operatorilor de transport, care pierd 3-4 dolari pentru fiecare kilometru de drum cu probleme"", a declarat Romeo Medan, vicepresedintele Uniunii Nationale a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), prezent la conferinta de presa organizata de Asociatia Oamenilor de Afaceri din Romania (AOAR). El a adaugat ca firmele de transport autohtone nu reusesc sa parcurga decat 80.000 de kilometri pe an, fata de 140.000 de kilometri pe care reusesc sa-i strabata firmele similare din UE. PROPUNERE. ""Ne-am propus ca impreuna cu UNTRR sa facem calcule foarte precise si sa comunicam in fiecare zi cat ne costa drumurile proaste"", a declarat Florin Pogonaru, presedintele AOAR. Transporatorii spun ca pentru refacerea tuturor drumurilor nationale este nevoie de 18 miliarde de euro si sustin ca, daca s-ar folosi taxa pe acciza din benzina pentru refacerea drumurilor, s-ar putea concepe si aplica un program riguros de refacere a drumurilor. Romania are o retea nationala de drumuri care insumeaza 79.000 de kilometri, din care 15.000 sunt de drumuri nationale, iar restul, judetene si comunale. AVERTISMENT
""Ne-am propus ca impreuna cu UNTRR sa facem calcule foarte precise si sa comunicam in fiecare zi cat ne costa drumurile proaste"" - Florin Pogonaru, presedintele AOAR MORATORIU PENTRU CEC


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.