Managerii si diplomatii strani au alimentat o afacere prospera: ""comertul"" cu limba romana. Marfa este cu atat mai cautata cu cat ne apropiem de aderarea la Uniunea Europeana. Limba romana a devenit atat de interesanta incat strainii au inceput

Managerii si diplomatii strani au alimentat o afacere prospera: ""comertul"" cu limba romana. Marfa este cu atat mai cautata cu cat ne apropiem de aderarea la Uniunea Europeana.

Limba romana a devenit atat de interesanta incat strainii au inceput sa vina in tara pentru a ne invata graiul pentru ca apoi sa ocupe posturi de interpreti si traducatori la institutiile Uniunii Europene de la Bruxelles. Stau aici cateva saptamani ca sa invete intensiv, chiar si cate zece ore pe zi. Acestia sunt insa exceptiile. Principalii beneficiari ai cursurilor sunt managerii si diplomatii. Cristi Radulescu, director al Echo, a observat o sporire de doua-trei ori a cererii fata de anul trecut. Evolutia este datorata intr-o mai mare masura interesului crescand pentru economia romaneasca decat activitatii de marketing desfasurate, crede acesta. Aproape un sfert din centrele pentru invatarea limbilor straine International House si Echo este generata de cursurile de limba romana. ""Pana acum, cifra de afaceri este de 250.000 de lei noi si estimam o cifra de 4-500.000 lei noi"", ne spune Cristi Radulescu.
INDIVIDUAL. Majoritatea cursurilor sunt individuale. Cursantii au programe foarte incarcate, fapt ce face dificila formarea grupelor. Lectiile se desfasoara la domiciliu sau la sediul beneficiarului. Pentru ca drumul ia o buna parte din timp, un profesor poate sa aiba doar sase-sapte cursanti. Pretul? ""Este un tip de serviciu in care conteaza foarte mult calitatea, iar oamenii, cei carora ne adresam, nu au problema banilor"", ne spune Ganj. De la Cristi Radulescu aflam ca, la Echo, o ora de limba romana costa 12 euro.
Mihai Ganj a inceput ""sa vanda"" limba romana in 1998, pe cand era student in anul doi al Facultatii de Litere din Bucuresti. Firma a facut-o imprumandu-se cu 700 de dolari de la primul client, manager strain al unei companii multinatioanale. Multumit de servicii, managerul a solicitat apoi cursuri de engleza pentru angajatii sai romani. Mult timp afacerea s-a dezvoltat pe baza recomandarilor. Pentru ca resursele in ceea ce priveste predarea limbilor straine erau limitate in Romania, a cautat sa se afilieze unei institutii straine cu traditie. A intrat in reteaua International House, iar acum functioneaza pe baza ""retetei"" perfectionate de-a lungul a zeci de ani de aceasta institutie care a stabilit standarde de calitate in predarea limbilor straine, la nivel international.
RETETA DE MANUALE. Dupa ce au invatat metoda de predare a limbii engleze, marca International House, profesorii romani au folosit experienta pentru a crea cursurile de limba romana pentru straini. ""80% din ce inseamna principii de predare sunt aplicabile la orice limba vrei sa o predai. Restul sunt mici adaptari"", explica Mihai Ganj, manager al International House Bucharest, dar si pasionat de invatarea limbilor straine. La un manual lucreaza si Delia Radulescu, profesoara la Echo. Cursurile existente pe piata sunt nesatisfacatoare, iar cele acceptabile nu mai sunt de gasit pe amazon.com.
Desi reteaua International House este prezenta in peste 40 de tari, limba romana nu se preda decat in Romania. In alte locuri nu exista cerere.

TURISM


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.