Stai in fata calculatorului toata ziua. Colegul nu se poate concentra daca aude vorbe la radio si l-a setat pe o frecventa care transmite numai muzica. Patronul nu ti-a pus televizor in birou. Seara, cand ajungi acasa, adormi la un film. Dar vrei sa fii informat. Daca se poate, cat mai bine.

Exista cateva cerinte pe care devoratorul modern de informatie le impune si de care tine cont, atunci cand isi alege sursa. Mai intai, sursa trebuie sa fie credibila. Apoi, sa soseasca intr-un format dinamic, usor digerabil. Sa fie proaspata. Si, nu in ultimul rand, sa fie cat de cat personalizata. Media traditionala nu este inca atat de dezvoltata. In schimb, internetul permite indeplinirea tuturor acestor conditii. Motiv pentru care nu putine sunt institutiile de presa care isi dezvolta, in paralel, un departament online cat de cat de sine statator.
NOUL MOD DE A FACE PRESA. Vlad Petreanu, redactor-sef al Departamentului de Stiri al postului de televiziune Antena 3, vorbeste despre noul lor site ca despre ""viitorul mod de a face presa"". O publicatie on-line oferind stiri pertinente. Politice, economice, utilitare, meteo, sport, showbiz. Totul, de ultima ora. ""Sa fim primii la informatie. Sa dam informatia foarte repede, pentru ca suntem o televiziune de stiri. Sa fim exhaustivi, pentru ca putem spune mai multe pe site decat se spune la televizor. Sa avem grafica buna, sa fim usor de citit"".
Regulilor clasice ale tuturor publicatiilor de presa scrisa li se adauga, pe site-ul Antenei 3, cerintele unui canal de stiri. Spre deosebire de un produs printat, ""putem sa schimbam articolul de deschidere de mai multe ori pe zi"", explica Vlad Petreanu. Stirile postate pe site sunt structurate pe categorii si se actualizeaza o data cu producerea lor. Daca intervine o stire noua, exploziva, ea ""se incarca"" la sectiunea ""ultima ora"", urmand sa fie dezvoltata, daca subiectul necesita acest lucru. In plus, la sectiunea forum, internautii si telespectatorii interactioneaza cu vedetele postului Antena 3. Este singurul site al unei institutii media in care vedetele sunt prezente, comunica si dialogheaza cu cei carora li se adreseaza. Unele dintre ele intra chiar de mai multe ori pe zi pe site si raspund cititorilor. ""O parte interactiva pe care nu o are nimeni. Intri pe forumul interactiv si poti adresa intrebari, in timpul emisiunilor noastre, direct invitatilor sau moderatorului. Poti sa-ti exprimi parerea despre subiectul dezbatut in acea emisiune. De asemenea, fiecare stire poate fi comentata. Au fost multe situatii cand au fost facute stiri de televiziune pornind de la comentariile celor care au accesat o stire existenta. Comentarii pertinente au produs o stire"". Multe opinii ale use-rilor, cele mai interesante, sunt citite fie la stiri, fie in anumite emisiuni. ""Mihai Gadea, Gabi Firea, Dana Deac citesc in fiecare zi din opiniile celor care intra pe site"", asigura Petreanu. Site-ul mai are o parte video cu inregistrari ale emisiunilor Antenei 3, productie proprie, iar, in curand, Antena 3 se va putea receptiona live pe internet. Un alt element important de pe site este abonamentul RSS. Ovidiu Draghia, redactor-sef site Antena 3 clarifica: ""Sunt interesat de un anumit tip de stiri. Fac un abonament Antena 3 la RSS, iar atunci cand Antena 3 posteaza pe site o stire inclusa in categoria aleasa de mine, sunt avertizat printr-o fereastra mica ce se deschide in partea de jos, dreapta ecranului calculatorului. Este un program de alerta, pentru ca pagina sa nu fie accesata permanent."" Operatiunea este posibila prin instalarea unui mic program, gratuit.

STAFF. R. Coman (director marketing) si O. Draghia