19 iunie 1994, ora 6:24 PM. Accident rutier pe Soseaua I-94 E/B, la 1/8 mile vest de Race Road, pe raza tinutului Jackson, statul Michigan. Un microbuz marca ""Dodge"" alb a parasit autostrada si s-a rasturnat in zona ce separa cele doua sensuri. Doi morti si patru raniti, trei dintre ei foarte grav. Toti erau romani aflati in State intr-un turneu artistic al Ansamblului Ministerului de Interne ""Ciocarlia"".

Primul spectacol dat de solistii, instrumentistii si dansatorii din Ansamblul folcloric al Ministerului de Interne ""Ciocarlia"" a fost sustinut la Chicago, in seara de 18 iunie. A doua zi, pe schema turneului, urma orasul Detroit, unde membrii Ansamblului ar fi trebuit sa ajunga calatorind cu un autobuz pus la dispozitie de impresarul american Branislav Podrumedzic, zis Branko. Din pacate, el nu a reusit sa-si onoreze cum se cuvine aceasta parte din contract, privind asigurarea transportului pe teritoriul SUA al membrilor Ansamblului.
DUBE. Dupa patru ore de asteptare zadarnica a ""autobuzului"", artistii s-au gasit in fata unei situatii cel putin inedite, ca sa nu spunem umilitoare. Impresarul a gasit o solutie ""de ultim moment"" pentru deplasare, dupa cum s-a explicat Branko in fata politistilor din Jackson. El a ""oferit"" doua autoturisme, un microbuz, o furgoneta sia€¦ doua dube pentru Ansamblul MI-ului. Acestea aveau din fabricatie destinatia ""transport de marfuri"". In plus, una dintre dube nu avea nici conducator auto. Nu incapeau in ele toti membrii Ansamblului, ce sa mai vorbim de instrumente. Impotrivirea de a calatori astfel n-a tinut sub amenintarea, lansata de impresar, ca, daca nu ajung la spectacol, ii va pune pe membrii Ansamblului sa plateasca cele 300 de bilete.
SCAUNE DE BUCATARIE. Din constructie, acest tip de transport este prevazut doar cu doua locuri pe scaune in fata, pentru sofer si un insotitor. Cum sa plece cu duba sapte persoane? S-a gasit tot o solutie de ""ultim moment"", din ""Micul Bucuresti"", restaurantul lui Branko Podrumedzic. Cinci scaune din lemn, tip mobilier de bucatarie, au fost urcate in duba. Oamenii s-au inghesuit, dar instrumentele au fost lasate in Chicago, urmand ca la spectacol sa fie folosite instrumentele unei biserici din Troy.
OFITERUL TURDA, SOFER. Se pierdusera deja patru ore, iar riscul de a nu mai ajunge sa sustina spectacolul din Detroit era destul de mare. Seful delegatiei, colonelul Grigore Constantinescu, i-a cerut colonelului Gheorghe Turda sa conduca el duba fara sofer, acesta avand permis de conducere international. Mai intai Turda a refuzat, dar la ultimatumul dat de impresar, el a acceptat sa se urce la volan.

ACCIDENTUL FARA VINOVATI