Studiul, la care au participat 128.000 de barbati si femei, s-a desfasurat pe parcu
Cafeaua bauta in exces timp indelungat nu duce la cresterea riscului de boli cardiace, arata rezultatele unui studiu publicat in jurnalul Circulation.
Studiul, la care au participat 128.000 de barbati si femei, s-a desfasurat pe parcursul a 20 de ani. Concluzia acestui studiu a fost ca cei care consuma cafea la filtru, chiar si in exces, nu risca sa faca boli cardiace. Marii consumatori de cafea tind sa fumeze si sa bea alcool mai des decat ceilalti oameni, acesti factori avand intr-adevar efect negativ asupra inimii. "Este o veste buna faptul ca nu exista o legatura intre consumul de cafea la filtru si bolile cardiace, deoarece cafeaua este una din cele mai consumate bauturi din lume", a declarat Esther Lopez-Garcia, instructor la Scoala de medicina din cadrul Universidad Autonoma de Madrid, din Spania, care a colaborat la acest studiu.
Nu exagerati, totuSi!
Cercatatorii au descoperit si ca nu exista o legatura intre bolile cardiace si cantitatea de cafea normala, decofeinizata sau ceai consumata. Acest lucru nu inseamna ca trebuie sa exageram cu aceste bauturi. "Nu putem exclude legatura dintre consumul de cafea si riscul de boli cardiace in cadrul unor grupuri mici de oameni", a spus Rob van Dam de la Harvard School of Public Health, Boston. S-a evidentiat faptul ca 50% dintre femei si aproximativ 30% dintre barbatii care au participat la acest studiu si care au declarat ca beau mai mult de sase cesti de cafea zilnic, sunt fumatori, consuma alcool si folosesc aspirina, beau ceai foarte rar, nu iau vitamine si fac putin sport. In luna martie a fost publicat in Journal of the American Medical Association un studiu care a demonstrat ca persoanele care au o versiune "mai lenta" a unei enzime produsa de ficat prezinta un risc mai ridicat de a se imbolnavi de o boala cardiaca in cazul in care consuma o cantitate mai mare de cafea compa-rativ cu persoanele care au in ficat versiunea cu metabolizare rapida a enzimei. Un studiu publicat in luna noiembrie 2005 a scos la iveala faptul ca nu exista o legatura intre consumul de cafea si hipertensiunea arteriala, dar ca este posibil sa existe o legatura intre aceasta boala si bauturile acidulate care contin cofeina.
Despre autor:
Sursa: Cronica Romana
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Ce planuri are PKO Bank în România: cea mai mare bancă din Polonia are active...
Sursa: futurebanking.ro
-
Sumă record cheltuită de utilizatorii OnlyFans în 2024. Câți bani au ajuns la...
Sursa: wall-street.ro
-
ANALIZĂ VIDEO Primele produse tehnologice sunt mai mereu proaste
Sursa: start-up.ro
-
Paște 2026: cât costă un cozonac plin cu de toate, în București
Sursa: retail.ro
-
Cine sunt speakerii Green Forum 2026: Cum finanțăm?
Sursa: green.start-up.ro
-
Victor Rebengiuc, omagiat de 4.000 de oameni pe scena Sălii Palatului: Unele...
Sursa: kudika.ro
-
Copilul îți spune nu mă iubești: ce înseamnă cu adevărat și cum răspunzi ca...
Sursa: garbo.ro