Fie ca e vorba de o noua tendinta sau de o simpla coincidenta, motivele florale si vegetale isi fac aparitia din ce in ce mai des in vizualurile publicitare. In astenia din publicitatea romaneasca s-a simtit nevoia de prospetime, de romantism, de rel

Fie ca e vorba de o noua tendinta sau de o simpla coincidenta, motivele florale si vegetale isi fac aparitia din ce in ce mai des in vizualurile publicitare. In astenia din publicitatea romaneasca s-a simtit nevoia de prospetime, de romantism, de relaxare, de poezie.

Reintoarcerea la valorile specifice perioadei Rococo se face cu ajutorul elementelor grafice si tehnicilor moderne de exprimare. Daca publicitatea parea ca se indreapta catre o comunicare agresiva si rationala in care consumatorului i se prezinta produsul sau serviciul intr-o situatie construita pe un rationament de tip cauza-efect, iata ca atat creativii din publicitate, cat si publicul au simtit nevoia de reintoarcere la comunicarea afectiva. Intr-un fel se poate vorbi de un mod de exprimare mai plastic, mai metaforic, ce nu se jeneaza sa se inspire din pictura, arhitectura sau grafica unor curente artistice mai vechi. Acest tip de comunicare incearca sa reconstruiasca acea relatie afectiva, de dragoste, dintre produs/ serviciu si consumator. Exemple sunt multe. Campaniile celor de la Nokia, Elite, Coca-Cola si, intr-o anumita masura, cele de la Dorna, Romantic FM sau Antena3 (varianta animata) sunt graitoare in acest sens.
Grafica simpla, curata si in acelasi timp interesanta si atragatoare ia locul imaginii fotografice. Luand separat fiecare caz, observam ca motivele alegerii unei astfel de comunicari sunt diferite, insa in esenta mesajul face sa vibreze aceeasi coarda interioara in inima consumatorului. Aici ar putea aparea o problema in termeni de delimitare a produselor in mintea consumatorului, insa, fiind vorba de campanii pentru produse din categorii diferite, acestea, in cel mai ,,rau"" caz, pot fi asezate pe aceeasi treapta afectiva, fiind asociate una cu cealalta. Avand in vedere ca aceste produse au o imagine pozitiva, fiecare dintre acestea se pot ajuta reciproc prin asocierea facuta de consumator la nivelul memoriei afective si vizuale.
DESIGN DE PRODUS. In cazul Nokia, totul pleaca de la designul telefoanelor din colectia La€™amour. Pentru a ne face o imagine mai clara asupra modului de comunicare, am luat legatura cu Attila
Der - Marketing Manager, Ungaria si Romania: ""Colectia La€™Amour imbina designul de varf cu tendintele actuale, fara a compromite usurinta in utilizare si functionalitate, demonstrand in acest fel ca a inteles dorintele utilizatorilor. Nokia face din telefonul mobil un adevarat accesoriu de moda. Colectia La€™Amour le ofera femeilor si barbatilor preocupati de moda posibilitati generoase de alegere in materie de design, culori si functionalitate. Stilul colectiei La€™Amour, inspirat de tendintele actuale, este caracterizat de un amestec incantator de contraste, imbinand influente culturale si etnice cu accente surprinzatoare, «de lux».
Elemente vintage si artizanale, materiale naturale, culori si modele extrem de diverse - toate acestea sunt create si imbinate atent, cu pasiune pentru detaliu.
Designul terminalelor din colectia La€™Amour este opera echipei de designeri Nokia, ai carei membri apartin unor culturi diferite si au experiente profesionale diverse. Echipa de designeri s-a lasat inspirata de materiale precum chihlimbarul, ceramica, turcoazul, matasea si emailul. Grafica, materialele, finisajele si culorile selectate pentru fiecare model din colectie au fost puse in mod creativ in valoare prin tehnicile artizanale, precum emailarea si gravarea.
Nokia este primul producator de telefoane mobile care se adreseaza in mod special oamenilor preocupati de tendintele din moda, considerati drept un public de sine statator. Prin intermediul terminalelor din aceasta colectie, Nokia abordeaza un segment de oameni preocupati de noutatile din moda, barbati si femei deopotriva. Colectia La€™Amour a fost conceputa pentru barbatii si femeile care lanseaza tendinte in moda, carora le place sa se afle in centrul atentiei si care sunt dispusi sa investeasca mai mult in lucruri de calitate. La Nokia, designul este o componenta importanta a brandului. Este extrem de important in procesul de creare de produs si reprezinta o competenta esentiala a Nokia, integrata in intreaga companie. Bazandu-se pe expertiza din diverse discipline, precum design-ul industrial, cercetarea comportamentului consumatorului, marketing, inginerie si tehnologie, Nokia detine o pozitie favorabila pentru a crea produse integrate pentru piata globala de mobilitate"".

RACORITOR. Foc si gheata, noi elemente in comunicarea Elite


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.