Un sondaj realizat
printre copiii cu varste cuprinse intre 7 si 18 ani arata ca printre reclamele preferate de acestia se numara cele la sucuri, iaurt, telefonie mobila si... bauturi alcoolice.

Printre reclamele preferate ale copiilor se numara cele la bauturile racoritoare, la iaurt si la biscuiti. Totodata, la aceeasi categorie sunt incluse si reclamele la bauturi alcoolice, la magazinele care vand in rate, la companiile de telefonie mobila si la hrana pentru caini. Cei mai mici (7-10 ani) prefera reclamele la Coca-Cola (6,2%), Milka (5,8%) si Dalin (3,6%), dar si la Altex (1,8%). Preferata copiilor cu varste intre 11 si 14 ani este reclama la Pepsi (9%), urmata de Coca-Cola (4,4%) si Danone (2,7%). Primele patru pozitii ale topului alcatuit de elevii cu varste intre 15 si 18 ani sunt ocupate de reclamele la bauturile racoritoare. Acestia se arata interesati si de spoturile companiilor de telefonie mobila (Connex - 1,6% si Orange - 1,2%).
INTERZIS! Desi consumul de alcool este interzis minorilor, atat cei din categoria 11-14 ani, cat si cei din 15-18 ani spun ca printre spoturile preferate sunt si cele la Ciuc si Bergenbier. Nominalizarea acestor bauturi printre preferintele acestor copii poate constitui un semnal de alarma, avand in vedere ca elevii chestionati sustin ca reclamele ii ajuta sa se orienteze spre anumite produse (23,9% dintre elevii de 11-14 ani si 25,5% dintre cei de 15-18 ani).
EFECT. Desi elevii din cele trei categorii de varsta au realizat un top al preferintelor, acestia spun ca reclamele le atrag atentia, dar nu sunt influentati de ele. Pe categorii de varsta, 36,5% dintre elevii de 11-14 ani sustin ca reclamele le ""atrag atentia, dar nu ii intereseaza"", 35% pentru categoria 15-18 ani si 33,7% pentru categoria 33,7%. Comparativ, in interiorul celor trei grupuri de elevi se constata ca publicitatea este mai urmarita si are un efect mai mare, pe diferite trepte ale influentei, in randul fetelor, comparativ cu baietii. De asemenea, publicitatea este urmarita si are efecte pozitive mai mari in randul elevilor din mediul urban, comparativ cu cei din rural, unde antiefectul reclamei (enerveaza) este mai mare, probabil si din cauza oportunitatilor mai reduse de dobandire a produselor promovate prin reclame.

ATENTIE MARITA!