Categoria asta e larga. Intra in ea blog-urile, forumurile, site-urile personale si podcasturile - iar saptamana asta precis se mai inventeaza ceva. Ca sa te inscrii, exista o singura cerinta: sa nu te pricepi ca un expert, dar sa-i urasti pe toti expertii. Productia (si talentul) variaza, insa un lucru e cert: tocmai incalcarea normelor, deja ruginite, ale presei ""clasice"" este cea care atrage. Media produsa de utilizatori pare ciudata, prost filmata si montata, scriitura nu respecta publicul (si nu se omoara
sa-l atraga), e pe alocuri din greu subiectiva, fara nici un fard. Si cu toate astea, are succes. Tot asa cum, in urma cu 30 de ani, Beatlesii rasturnau banjourile de pe soclu, cu chitarele lor electrice.
Cititorii au desigur de partea lor avantajul multimii: ei sunt mai multi ca noi, cei care le exploatam curiozitatea si pofta de obiecte lucitoare pe ecran (paiete, decolteuri si ketchup). Marele nostru avantaj e de domeniul trecutului: nu mai controlam canalele de comunicare. Un site al BBC nu are mai multa putere de emisie, nu e mai greu de gasit decat unul al lui Ion Dogaru, Draganesti-Olt (pasionat de cultura tuicii si efectele ei lirice). Asa ca la prima vedere ar trebui sa dam dreptate pesimistilor: jurnalistii vor lua-o pe drumul tipografilor - oameni condamnati la somaj de aparitia tiparului computerizat.
Si totusi, cu ultima urma de orgoliu, dati-mi voie sa nu fiu de acord. Dintr-un singur motiv: orice cititor de talent care scrie, filmeaza si ajunge sa traiasca din asta devine, pana la urma, parte a meseriei noastre. Logica razvratirii, dupa care functioneaza astazi, se va da pe brazda o data cu intelegerea adevarului suprem al presei: esti mort daca nu te citeste nimeni. Cand iti pasa de asta, esti jurnalist.
Cand mananci la pranz de pe urma acestei constatari, esti deja jurnalist batran si arogant - chit ca ieri erai un razvratit impotriva media care minte, insala si manipuleaza.
Cea mai simpla logica ne spune, pe de alta parte, ca nu putem deveni toti producatori de continut. In primul rand ca n-avem timp. Si-apoi, n-avem audienta. Unii trebuie sa mai si stea sa se uite. Media nu e o institutie, ci o stare de fapt. Sau de prostatie. Dar asta e deja o alta discutie.
Despre autor:
Sursa: Jurnalul National
Te-ar putea interesa si:
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.
-
Spațiile verzi și eficiența energetică, viziunea pentru un București sustenabil
Sursa: green.start-up.ro
-
Românii de la Rottaprint se extind în internațional: comenzi în 14 țări, în 2023
Sursa: retail.ro
-
Dan Mihăescu: Ce trebuie să știe fondatorii despre GapMinder Fund II?
Sursa: start-up.ro
-
Care este ziua ta norocoasă în funcție de zodie în săptămâna 22-28 aprilie
Sursa: garbo.ro
-
Cine sunt câștigătorii premiilor RoFintech Awards 2024?
Sursa: futurebanking.ro
-
O companie importantă de logistică și transport achiziționează 100 camioane...
Sursa: wall-street.ro
-
10 Mesaje pe care ar trebui să le lipim prin toată casa ca să le vedem cât...
Sursa: kudika.ro