Odata cu lansarea primei școli de exercitiu creativ cu tutori cosmopoliti, pe numele sau Gradinita, S-a dat startul celei mai importante competitii de comunicare pentru tinerii publicitari romani: Young Creatives și Cannes Academy.

Gandita ca un laborator semi-virtual, care sa permita oricaror aspiranti la statutul de creativi sa-și exerseze aptitudinile, Gradinita e un concept proaspat și non-conformist, care crede in valoarea proverbului ""omul din greșeli invata"".

""Validez teoria și incurajez lecturile de profil, dar nimic nu mi se pare mai eficient decat sa aplici ce-ai asimilat și sa inveti din propriile greșeli. Nici o dascaleala nu e mai eficienta decat ce ti-a ramas in minte, pe post de invatatura, dupa ce te-ai lovit cu capul de pragul de sus"", considera Teodora Migdalovici, initiatorul proiectului.

INSCRIERI.
La Gradinita se pot inscrie tinerii cu orice fel de studii relationate domeniului comunicarii, cele doua conditii eliminatorii fiind varsta (sa nu depașeasca 28 de ani) și nivelul de cunoaștere al limbii engleze.
Mecanismul de functionare al acestei școli e dupa chipul și asemanarea invataceilor: adica foarte relaxat. Temele (brief-urile) vor veni pe mail de la Anita Panait, directorul de comunicare al școlii sau vor putea fi luate de pe o pagina de web. Rezolvarea lor va fi trimisa de asemenea prin internet. Tutorii - romani și straini - vor evalua calitatea executiilor și vor explica unde suporta ele imbunatatiri sau, cine știe, daca se pune
problema altor perspective.

RASPLATA GRADINITEI.

Premiul cel mare pentru cei mai valoroși aplicanti la Gradinita nu este o diploma, ci participarea la cele doua sectiuni destinate tinerilor la Cannes: e vorba de Young Creatives și Cannes Academy.
In vreme ce Cannes Academy e dedicata studentilor cu varste de pana in 23 de ani, Young Creatives se adreseaza tinerilor care au avut deja contact cu exercitiile de creatie din agentiile de publicitate, au lucrari interesante la activ și varste de pana in 28 de ani.
Cei care nu vor intra pe lista finaliștilor anul acesta, pot incerca pe tot parcursul anului urmator, știind ca fiecare brief rezolvat inseamna inca o experienta acumulata. Gradinita le va oferi astfel posibilitatea de a-și exersa abilitatile creative. Mai mult, tutorii sunt nume rezonante din comunicarea locala și internationala.

EVALUATORI DE MARCA.

Citeste si:

Gradinita se lanseaza cu ocazia acestui prim proiect, a carei finalitate este selectarea unei echipe formata din copywriter și art director ce va reprezenta Romania la Young Creatives, precum și a studentului care va reprezenta tineretul comunicationist la Cannes Academy.

Dincolo de cei care formeaza biroul Cannes Lions la noi, tutorii romani implicati in evaluarea acestor aplicatii sunt Dragoș Grigoriu de la Tempo, care anul trecut și-a trimis la școala Rivierei toata agentia, Adrian Botan - Creative Director la McCann, agentie aflata anul trecut pe lista scurta la Cannes cu spotul ""Votul"", Ștefan Liute, de la Grapefruit, companie romaneasca de branding cu clienti de la noi dar și de peste ocean, in vreme ce tutorii straini reprezinta figuri la fel de interesante la nivel international: Dani Ilario - Director de creatie Y&R Spania, Nastja Mulej, New Moment, Slovenia, Fabio Fernandes - Director de creatie F/Nazca Saatchi & Saatchi Brazilia și celebrul Pizush Pandey, președinte și director de creatie Ogilvy&Mather India. Pentru urmatoarele proiecte ale Gradinitei, care vor consta in evaluari continue ale participantilor, numarul și diversitatea tutorilor implicati in evaluare va crește. Pentru anul urmator, accesul la Cannes Academy, la fel ca și cel la Young Creatives va fi conditionat de seriozitatea cu care aspirantii se vor implica in rezolvarea brief-urilor Gradinitei pe toata durata unui an de Riviera: adica din iulie acesta pana in mai urmator. ""Este felul nostru de a ne asigura ca aplicantii nu-și doresc doar sa ajunga la cel mai reputat festival de comunicare la nivel mondial, o și merita"", a precizat ambasadorul Cannes Lions in Romania.

SPONSORI CU CAP ȘI INIMA.

Daca anul trecut, pentru a celebra nonconformismul și beneficiile noilor tehnologii, sponsorii au fost Zapp sau Sprite, anul acesta sustinatorul financiar al celor trei tineri care vor pleca pe Riviera este Coca Cola, una dintre cele mai reputate, mai consecvente și mai proaspete marci, in ciuda celor 12o de ani de istorie care o recomanda astazi.

Anul acesta biroul Cannes Lions in Romania a crescut și la capitolul sustinere media, avand de partea sa, in comunicarea festivalului și a competitiilor pentru tineri, nu doar Jurnalul National, ci intreg trustul de presa Intact, din care acesta face parte. Prietenilor festivalului - Iq ads sau Mark media, The Marketer sau Cariere, Cosmopolitan sau Banii Nostri, Șapte seri sau Hot News le multumim pentru suportul constant pe care ni l-au oferit inca de la debutul proiectului.

CUM DEVIN YOUNG CREATIVE ?