Data de 15 mai este ultima zi in care contribuabilii pot sa depuna Declaratia de venit pentru anul 2005. Fiscul a schimbat formularele, dar si procedura, astfel incat salariatii care au avut mai multe slujbe nu trebuie sa mai depuna declaratia. Pe

Data de 15 mai este ultima zi in care contribuabilii pot sa depuna Declaratia de venit pentru anul 2005. Fiscul a schimbat formularele, dar si procedura, astfel incat salariatii care au avut mai multe slujbe nu trebuie sa mai depuna declaratia.

Persoanele care au obtinut venituri din profesii liberale, din drepturi de autor, din conventii civile, din activitati comerciale sau din activitati independente scutite la plata impozitului pe venit au obligatia sa depuna Declaratia pe venit pana la data de 15 mai.
CINE DEPUNE. Salariatii care au avut mai multe locuri de munca in anul 2005 nu trebuie sa depuna Declaratia de venit decat daca au obtinut venituri si din alte surse, cum ar fi inchirieri de case sau terenuri, drepturi de autor, activitati desfasurate in baza unei conventii civile, practicarea unei meserii etc. Noutatea este ca Ministerul de Finante a schimbat in acest an formularele, introducand un model de Declaratie de venit, in care pot fi declarate sase venituri diferite. ""Cine a realizat mai multe categorii de venituri din mai multe surse trebuie sa completeze in cadrul aceluiasi formular cate un cartus (1A, 1B, 1C sau 2A, 2B, 2C) corespunzator fiecarei surse de venit"", se arata in Ghidul de completare intocmit de Fisc.
PROCEDURA. Agentia Nationala de Administrare Fiscala a inceput sa trimita, prin posta, contribuabililor - persoane fizice, plicuri care contin formularul de declaratii de venit aferente anului fiscal 2005, precum si ghidul de completare. In pachetul primit de la Fisc mai exista si o scrisoare adresata contribuabililor, precum si un plic destinat trimiterii la organul fiscal.
""Pentru transmiterea prin posta a declaratiei de venit completata, recomandam contribuabililor sa utilizeze plicul cu indicatia «CR» primit, acesta fiind un plic special, pentru care nu trebuie sa achite taxele postale"", se arata intr-un comunicat al ANAF. Salariatii Fiscului spun ca, in cazul in care vor utiliza un alt plic, taxele postale vor fi suportate de contribuabili. Ghidul intocmit de reprezentantii ANAF explica cum trebuie completata Declaratia, insa conducerea institutiei recomanda celor care au neclaritati sa solicite informatii suplimentare, prin telefon sau direct, de la orice administratie fiscala, la compartimentul pentru asistenta contribuabililor.

SPONSORIZARI


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.