Jurnalul National se situeaza pe primul loc intr-un top al celor mai de incredere ziare de pe piata media din Romania, intr-o cercetare realizata de Readera€™s Digest, in cadrul unui studiu european amplu, intitulat Readera€™s Dig
Jurnalul National se situeaza pe primul loc intr-un top al celor mai de incredere ziare de pe piata media din Romania, intr-o cercetare realizata de Readera€™s Digest, in cadrul unui studiu european amplu, intitulat Readera€™s Digest Trusted Brands.

Cititorii Readera€™s Digest au ales: Jurnalul National a obtinut o cota de apreciere de 22,15%, primul loc intr-un top pe care ei insisi
l-au alcatuit. Nu s-au prezentat variante de raspuns - s-a lasat la liberul arbitru al chestionatilor nominalizarea publicatiilor care reprezinta ""marcile"" in care cititorii au incredere. Esantionul a fost reprezentativ la nivel national pe un target 25-60 de ani! Jurnalul National este cotidianul in care cititorii au cea mai mare incredere, urmat de Libertatea (19,05% cota de incredere) si de Evenimentul zilei (13,46% cota de incredere), Adevarul (11,59%), Gandul (6,63%), Romania libera (5,38%) si Ziua (2,48%), dintr-un total de 46 de titluri nominalizate. La capitolul ""Persoana publica"", presedintele Romaniei, Traian Basescu, este figura publica in care repondentii au cea mai mare incredere, potrivit studiului.
STUDIU. Este cel de-al saselea an in care Readera€™s Digest Trusted Brands, una dintre cele mai mari si mai larg raspandite cercetari sociologice pe marginea preferintelor consumatorilor din Europa, este data publicitatii. Pentru prima oara insa studiul include si Romania, fiind lansat in numarul din ianuarie al revistei Readera€™s Digest si desfasurandu-se pe o perioada de o luna pe un esantion de respondenti selectati dintre cititorii revistei. Un numar de 15 tari, inclusiv din centrul si estul Europei, face obiectul acestui studiu de piata cu traditie, ce are ca principal obiectiv acela de a determina care dintre marcile europene este mai credibila in randul consumatorilor, pentru fiecare categorie in parte, si de a investiga ce inseamna ""incredere"" in termenii marcii alese.
MARCI. 20 de categorii de produse au fost comune fiecarei tari (printre acestea, medicamente calmante, automobile, asigurari), asigurandu-li-se marcilor locale sanse egale de nominalizare la categoria ""Cea mai de incredere marca"". Brandul Nokia este campionul castigatorilor multinationali, care si-a adjudecat trofeul categoriei ""Telefonie Mobila"" atat in Romania, cat si in toate celelalte 14 tari europene unde
s-a desfasurat studiul. Cele 363.740 de voturi cumulate la nivel european au adus in discutie peste 114.810 produse.
INCREDERE. In privinta Romaniei, cititorii Readera€™s Digest au ales cele mai de incredere 25 de branduri (marci) din tara, in urma studiului Trusted Brand, efectuat de publicatie in colaborare cu firma de cercetare Direct Marketing. ""Increderea"" a fost definita drept raportul personal pe care fiecare dintre noi il realizeaza in urma evaluarii ofertei fata de asteptarile noastre si modul in care aceste asteptari ne sunt implinite.
INSEMN. Toate marcile castigatoare au dreptul ca, timp de un an, sa foloseasca insemnul Trusted Brand in toate campaniile de presa de pe teritoriul Romaniei, inclusiv pe eticheta de produs. Rezultatele integrale ale studiului vor fi publicate in numarul din mai al revistei Readera€™s Digest.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.