Tot mai multe companii adopta programele de tip messenger ca o solutie de comunicare in relatiile de afaceri. La nivel global, MSN messenger a depasit Yahoo IM ca numar de utilizatori.

Pentru prima data, numarul de utilizatori de messenger din Europa l-a depasit pe cel din America de Nord, potrivit unui studiu ComScore Networks. Astfel, in luna februarie 2006, 82 de milioane de europeni s-au folosit in comunicare de solutii IM, comparativ cu un total de 69 de milioane de utilizatori de pe celalalt continent. In termini procentuali, 49% din populatia online din Europa a folosit messenger, fata de rezultatul de 37% inregistrat de cealalta parte a Atlanticului. Procentul european a fost depasit totusi de cel inregisrat in America Latina, respectiv 64% din populatia aflata on-line in luna februarie. In ceea ce priveste Romania, numarul de utilizatori de internet a ajuns la 5 milioane. Potrivit unui studiu Neogen, 48% din totalul utilizatorilor il reprezinta ""dependentii"" de internet (cei mai multi dintre acestia petrec peste zece ore/saptamana on-line). In ceea ce priveste timpul petrecut cu serviciul messenger, se aproximeaza o medie de 14% din timpul ocupat de utilizarea internetului.
""PACHETUL"" WINDOWS. In ceea ce priveste serviciul preferat, castigatorul se numeste MSN messenger, analistii companiei ComScore Networks considerand ca ""de vina"" este pachetul Windows. Astfel, 61% din totalul utilizatorilor de messenger prefera clientul MSN. In America Latina, procentul este mult mai mare, contabilizand 90% din numarul utilizatorilor. Pentru Europa sau Asia - Pacific, procentul este identic: 70% dintre utilizatorii de messenger prefera MSN, desi serviciul nu este la fel de ""atragator"" precum Yahoo.
REZULTATE. Numarul de utilizatori de messenger creste vertiginos, multe companii realizand ca prin intermediul IM comunicarea cu clientii sau doar cea interna are numerose rezultate pozitive. Potrivit companiei de monitorizare a serviciilor de messaging, Postini, in luna martie numarul mesajelor in IM a crescut cu peste 4 milioane comparativ cu luna februarie.
""Cresterea numarului de mesaje instant arata clar ca multe companii adopta IM pentru comunicarea in afaceri"", consideraAndrew Lochart, senior marketing, director Postini. Luna trecuta, Postini a filtrat peste 6 milioane de mesaje ale clientilor IM.