Fundatia pentru o Societate Deschisa a decis sa introduca, din acest an, in barometrele sale obisnuite de opinie, pe langa temele care asigura continuitatea acestei cercetari sociologice, o tema colaterala.

In barometrul din luna mai, tema specifica va fi ""Mass-media; perceptie si asteptari"". Pentru creionarea intrebarilor la care vor raspunde cetatenii, reprezentantii FPSD au cerut atat parerile sociologilor, cat si pe cele ale reprezentantilor presei scrise si audiovizuale. ""Pana acum exista un juriu de sine statator care stabilea temele de cercetare si chestionarul. Din acest an am schimbat formula de realizare a sondajelor"", a spus presedinta fundatiei, Renate Weber (foto).
SUBIECTE. Chestionarul va cuprinde intrebari privind increderea publicului in informatiile oferite de presa, masura in care presa influenteaza, direct sau indirect, opiniile cetatenilor, interesul populatiei fata de proprietea asupra mijloacelor de presa, asteptari ale populatiei in ceea ce priveste continutul si forma de prezentare a produselor mass-media, perceptii despre rolul televiziunii si radioului public, asteptari privind respectarea deontologiei profesionale, asteptari privind rolul presei in combaterea coruptiei. Cercetarea va utiliza un esantion de 1.800 de respondenti (mai mare decat in sondajele obisnuite), reprezentativ atat la nivel national, cat si la nivelul regiunilor culturale istorice. Esantionul va fi proiectat pe baza listelor electorale, asigurand astfel consultarea populatiei inclusiv in zonele marginase.