Aproximativ 23% din populatia Uniunii Europene a utilizat anul trecut internetul pentru achizitionarea de servicii sau bunuri, cele mai multe persoane, 7,9%, cumparand carti, reviste sau manuale, potrivit unui studiu al Biroului de Statistica al Uniunii Europene, Eurostat. In afara de bunurile mentionate, europenii au mai achizitionat servicii de turism, 7,8%, articole de imbracaminte si sportive, 7,5%, si produse media, precum filme si muzica, 7,4%.Pe ultimele locuri ale clasamentului s-au plasat alimentele, 2,3%, si serviciile financiare si de asigurare, 2,2%. IMPARTIREA GEOGRAFICA. In ceea ce priveste repartizarea geografica, clasamentul este condus de tarile nordice. Astfel, 50,3% dintre suedezi au utilizat internetul pentru cumparaturi, urmati de danezi, in proportie de 48%, si de britanici si islandezi, fiecare cu aproximativ 44%. La polul opus s-au situat statele baltice si Grecia. Referitor la companii, analistii au aratat ca 87% dintre acestea utilizeaza internetul pentru a-si face reclama propriilor produse, 46% prezinta cataloage de produse si liste de preturi, iar 24% ofera servicii postvanzare. Anul trecut, 36% dintre firmele europene au cumparat marfuri sau servicii de pe internet. Vanzarile pe internet au avut, in medie, o pondere de 2,5% in cifra de afaceri a companiilor.
Pentru acest studiu au fost intervievate 173.470 de persoane.