Familia devine un centru al universului, simbol al Imparatiei Cerurilor, la masa Careia suntem poftiti cu totii.

Inca de la prima manifestare a dumnezeirii Sale, Iisus Hristos ni Se reveleaza ca Domn al belsugului si al voiosiei, isi incheie parintele Steinhardt predica despre nunta din Cana Galileii. Caci nu e intamplator faptul ca Iisus si-a inceput activitatea pe pamant cu o minune precum transformarea apei in vin. Pe de alta parte, Evangheliile sunt pline de referiri la mancare. Domnul se dovedeste intotdeauna grijuliu sa-i indestuleze pe cei care il urmeaza. Il preocupa miile de oameni veniti in pustie sa-l asculte si de aceea inmulteste painea si pestii, iar dupa Inviere, spre a le dovedi ucenicilor ca este viu, mananca. Si Taina suprema a crestinismului o instituie Hristos la Cina cea mare, prin paine si vin, trup si sange.
De aceea, a vorbi in Postul Pastilor despre rolul si importanta mancarii in familiile de crestini devine un imperativ. Caci, fiind Om cu adevarat, Iisus a inteles nevoia aceasta fireasca a oamenilor si, cu dragostea lui pentru ei, a incercat sa-i faca pe acestia sa se bucure de roadele pamantului intru slava Sa. Si poate ca nimic nu a pastrat mai bine si mai viu spiritul crestinismului, asa cum a fost el propovaduit pe aceste meleaguri de Sf. Apostol Andrei, decat masa de dupa slujba de duminica. Luand cu sine harul, fiecare duce acasa ceva din bucuria lui Hristos, iar masa devine o continuare a intalnirii cu Dumnezeu, mai ales acum, in timpul postului, cand nevoia privirii aruncate inlauntru este mai prezenta ca oricand.