O plimbare cu Dacia Logan este o adevarata relaxare dupa ce zeci de ani Dacia 1.300 a reprezentat varful de gama al uzinei de la Mioveni.
Un drive-test efectuat zilele trecute pe Loganul de 1,6 litri si 90 CP (benzina) a scos in evidenta cateva dintre calitatile acestui model: masina familiala robusta si sigura, cu linii bine definite, un design modern, interior foarte incapator, consum decent si un portbagaj cat o pestera. Desi trasaturile sale sunt relativ mari, accentuate, masina se intinde bine la drum, semn ca cei 90 de cai putere se regasesc si altundeva decat pe cartea de identitate a vehicului. Volanul este aproape identic cu cel al modelului Solenza, iar, ca masuri de siguranta, Dacia Logan cuprinde airbag-ul soferului si airbag pentru pasagerul din dreapta. Cutia de viteze nu mai este cea folosita la Dacia Solenza, ci este preluata de la Megane. Troncanitul atat de enervant intalnit la SuperNova si sporadic la Solenza, din pricina haionului si a amortizoarelor rigide a fost eliminat (masina are portbagaj normal), preocuparea constructorului fiind indreptata si spre finisaje, lucru cu care romanii nu prea au fost obisnuiti la modelul batranei sale inaintase. Poate si de aceea vanzarile de Logan in tara si in strainatate au adus Dacia pe profit in anul 2005, primul an pe plus dupa preluarea din 1999 a uzinei argesene de constructorul francez Renault. Automobile Dacia estimeaza vanzari de 200.000 de unitati in 2006, din care 112.000 in Romania si 88.000 pe pietele externe. Cifra de afaceri a Renault Industrie Roumanie ar urma sa ajunga la 373 de milioane de euro, in crestere cu 184% fata de 2005.