Vanzarile de Logan in tara si in strainatate au adus Dacia pe profit in anul 2005, primul an pe plus dupa preluarea in 1999 de Renault, dupa cum a anuntat ieri directorul general Francois Fourmont.

Anul trecut, vanzarile Dacia au crescut cu 70,6% fata de 2004, cu 164.406 de unitati vandute. Cifra de afaceri a crescut de peste doua ori, la 1,2 miliarde de euro in 2005, iar castigul net a fost de 57 de milioane de euro. Productia a ajuns la 172.021 de vehicule, dintre care 146.456 Logan. Francois Fourmont a precizat ca producatorul este ingrijorat de evolutia leului, iar o stabilizare si o intarire a leului fata de euro ar putea duce la o recalculare a tarifelor.
DRIVE-TEST. Directorul general nu a precizat daca Loganul s-ar putea scumpi si de cand, in schimb a anuntat ca gama Dacia va fi extinsa cu o versiune break a Logan, cu cinci sau sapte locuri, care va fi comercializata pe piata romaneasca din luna octombrie a acestui an, si cu o noua versiune de motorizare pe benzina, de 1,6 litri si 107 cai putere. Cu 17 CP mai mult decat cea existenta acum pe piata si care pare cea mai cautata. Un drive-test efectuat zilele trecute pe un astfel de automobil (1,6 si 90 CP) a scos in evidenta calitatile de care dispune acest model: consum foarte bun la drum intins (5,7 l/100 km), confort, ""nervozitate"". Pentru un sofer care pune mana pentru prima oara pe un Logan, senzatia de masina occidentala este prezenta in permanenta. Poate ca astfel se si explica realizarile financiare ale Dacia in ultimul an.