Nici nu a inceput bine anul, ca romanii s-au si pus pe cumparat masini. Intr-o luna care de obicei este plina de cosmaruri pentru vanzatori, din cauza lipsei de clienti in showroom, romanii au cumparat aproape 15.000 de autoturisme. Cap de afis a
Nici nu a inceput bine anul, ca romanii s-au si pus pe cumparat masini. Intr-o luna care de obicei este plina de cosmaruri pentru vanzatori, din cauza lipsei de clienti in showroom, romanii au cumparat aproape 15.000 de autoturisme.

Cap de afis a fost, bineinteles, Dacia, care a comercializat in ianuarie 6.247 de unitati, detinand o cota de piata de 41,7 la suta. Urmatoarea clasata pe podium nu a mai fost, cum s-ar fi asteptat multa lume, Renault, ci chiar ocupanta locului trei pe 2005, Skoda. Importatorii marcii cehe au vandut 1.358, fiind urmati de rivalii de la Renault, cu 1.121 de masini. Nici Daewoo nu s-a descurcat rau, distribuind catre clienti 1.013 masini la inceput de an. Urmatoarele clasate in top sunt Volkswagen (932), Peugeot (749), Opel (621) si Ford (525). Restul marcilor au reusit vanzari de maximum 302 unitati, cum este cazul lui Chevrolet. In timp ce vanzarile de autoturisme autohtone
(Dacia si Daewoo) au scazut cu circa 3,7 la suta fata de perioada similara a anului trecut, nu acelasi lucru se poate spune despre marcile de import. Oarecum impotriva predictiilor pesimiste facute in luna decembrie a anului trecut, acestea au vandut cu 55,2 mai bine decat in ianuarie 2005, cifra totala fiind de 7.713. Dintre toate acestea, cele mai mari cresteri le-au avut Opel (191,5%) si Ford (176,3%), in timp ce la categoria modele s-a remarcat Skoda Octavia Tour (foto), cu 608 unitati.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.