Lichidatorul coreean
al Daewoo Craiova a adus la un pas de esec negocierile privind
rascumpararea
pachetului majoritar
al companiei. In fapt, coreenii preseaza
pentru noi avantaje, afland ca fabrica are pretendenti.

Ministrul Economiei, Codrut Seres, urmeaza sa plece azi in Coreea, ""pentru ca negocierile cu lichidatorul coreean al Daewoo Craiova au ajuns la un punct care nu ne satisface"", potrivit propriilor sale declaratii. Potrivit specialistilor in preluari, diplomatia ministrului ascunde insatisfactia confruntarii cu pretentii neuzuale in cazul preluarii unei companii care s-ar inchide daca nu
s-ar vinde. Partile nu s-au inteles in legatura cu garantiile pe care coreenii trebuie sa le acorde in schimbul banilor pe care ii vor primi pentru 51% din actiunile Daewoo Craiova. Aceasta ar urma sa-si rascumpere actiunile de la Daewoo Motor pentru 45-60 de milioane de dolari.
ROMANII, CA UZBECII. Surse citate de Mediafax afirma ca negocierile sunt in impas din cauza unor datorii ale Daewoo Craiova fata de fosta firma-mama, Daewoo Motor. Specialistii spun ca, pentru pretul platit de romani, coreenii ar trebui sa-si amelioreze pretentiile. ""Nu mi se par uzuale clauzele cerute de partea coreeana. Coreenii au reusit sa creeze un precedent in situatia similara a fabricii Daewoo din Uzbekistan"", a declarat Florin Pogonaru, presedintele firmei de consultanta Central European Financial Services. In Uzbekistan, firma lichidatoare coreeana nu a garantat ca nu va avea pretentii la datoriile respective.
LACOMIE. Specialistii in fuziuni si achizitii spun ca garantiile legate de datorii sunt firesti, cu atat mai mult cu cat obiectul tranzactiei este o fabrica vanduta la valoare de lichidare. De aceea o si vand coreenii si stapanii lor de la General Motors. Alternativa ar fi vanzarea fabricii utilaj cu utilaj, caz foarte costisitor. Coreenii vor sa stoarca bani si din plata datoriilor care au dus fabrica de la Craiova in situatia lichidarii, afland ca aceasta are si alti pretendenti.