Acordarea de facilitati la privatizarea Tractorul are nevoie de aprobarea UE. Statul roman vrea sa stearga datorii in valoare de 675,2 milioane de lei (peste 180 milioane de euro), iar indienii insista sa cumpere o societate curata. Autoritatile romane vor sa stearga datoriile societatii Tractorul Brasov, dar masura nu poate fi luata decat cu aprobarea Comisiei Europene. Institutia europeana trebuie sa decida pana la sfarsitul lunii februarie cu privire la facilitatile pe care statul roman doreste sa le acorde firmei indiene Mahindra & Mahindra la privatizarea societatii Tractorul Brasov. ""Definitoriu este avizul Consiliului Concurentei, care va putea, pe mecanismul de preconsultare, sa aiba inclusiv un punct de vedere de la Comisia Europeana. Pentru a putea notifica Consiliul Concurentei, AVAS si cumparatorul definesc termenii de aplicabilitate a principiului creditorului privat prudent, concomitent cu stabilirea unor masuri de restructurare a societatii"", potrivit AVAS. Imediat dupa decizia Comisiei Europene va fi semnat si contractul de privatizare. Mai mult, autoritatile romane doresc sa convinga Comisia Europeana ca stergerea datoriilor Tractorul nu reprezinta o forma de ajutor de stat. ""AVAS va sustine oportunitatea continuarii procesului de privatizare in conditiile date, o data ce va fi definitivat contractul de privatizare"", afirma conducerea AVAS. Potrivit datelor transmise de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului (AVAS) la 31 decembrie 2005, datoriile totale ale societatii Tractorul erau de 675,2 milioane de lei (peste 180 milioane de euro). Acest lucru face aproape imposibila preluarea societatii de catre Mahindra & Mahindra, care ar fi pusa in situatia sa plateasca niste datorii istorice. INDIENII. Negocierile pentru privatizarea Tractorul, firma scoasa la vanzare de patru ori in ultimii cinci ani, au inceput in septembrie 2005, dupa ce AVAS a decis ca oferta Mahindra & Mahindra pentru pachetul de actiuni reprezentand 80,17% din capitalul social al Tractorul a fost superioara celei depuse de societatea romaneasca MYO-O. Mahindra & Mahindra are o gama larga de activitati si produce atat tractoare, cat si automobile, urmand sa realizeze in India, in parteneriat cu grupul Renault, modelul Logan. Preluarea Tractorul Brasov face parte din strategia indienilor de patrundere pe piata europeana. PLANURI
""Achizitia societatii brasovene face parte din strategia Mahindra & Mahindra de a deveni lider mondial in productia de utilaje agricole"" - Arun Nanda, directorul executiv al Mahindra & Mahindra