Daca pentru deschiderea mail-urilor primite cel mai bun interval este 9:30-11:00,
oamenii acorda o atentie mai mare continutului unui newsletter in
timpul pauzei de masa si spre sfarsitul programului de lucru, se arata intr-un recent studiu romanesc.

Pentru anul 2005, intervalul orar 9:30-11:00 a fost cel mai important din punct de vedere al deschiderii e-mail-urilor. In intervalul orelor lucratoare (8:00-17:00) sunt deschise mai mult de 87,55% dintre e-mailurile trimise, iar intervalul orar 9:00-11:30 beneficiaza de atentia a 48,50% dintre destinatari. Daca este luni, este ziua deschiderilor. La nivelul anului 2005, cele mai bune rate de deschidere s-au obtinut in ziua de luni si cele mai slabe, in ziua de marti. Tema studiului realizat de White Image a avut in vedere ""strategii de e-mail marketing"" si s-a bazat pe monitorizarea newsletter-elor trimise anul trecut.
LOIALITATE. La nivelul anului 2005, pentru companiile care au publicat mai mult de 10 newslettere, 10,7% dintre cei care le primesc nu au accesat nici un link inserat in acestea, desi au deschis cel putin un newsletter. In 2005, nu mai putin de 11,2% nu au deschis nici unul din newsletterele primite, iar 21,8% au citit cel putin 75% dintre acestea, 16% au deschis intre 50% si 75% dintre newsletterele primite, in timp ce 35,5% au deschis mai putin de 25% dintre newsletter-ele primite.
SPAM. Principalele cauze care au stat la baza blocarii mail-urilor de filtrele antispam au tinut de includerea cuvintelor sau expresiilor ""spicy"" in mod repetat in continutul newsletterelor precum ""Oferta"" sau ""Free Offer"", folosirea unor fonturi cu caractere foarte mari, inserarea de text cu culori apropiate de cele ale backgroundului, folosirea disproportionata a pozelor in raport cu textul, lipsa versiunii text a unui newsletter sau numarul de conexiuni deschise simultan.