Din ce in ce mai multi cumparatori de carte prefera in ultimul timp sa achizitioneze din varful patului decat sa bata drumul prin librarii si sa cotrobaie prin rafturi.
Cu toate ca Posta a marit taxa de ramburs, editurile incearca sa mentina preturile de pe site mai mici. Astfel, daca stie ce vrea, in doar cateva minute optiunile cumparatorului ajung la editura si in cel mult cinci zile acesta poate ridica volumele de la Posta. OFERTA. Mai mult, site-uri precum cel al Editurii Polirom ofera posibilitatea cumparatorilor virtuali sa rasfoiasca titlurile de care sunt interesati, pentru a achizitiona in cunostinta de cauza. Studentii si persoanele cu studii superioare din mediul urban sunt principalii clienti, spun editurile, care practica, de obicei, reduceri de preturi pe site pentru a da un impuls vanzarilor. Humanitas si ALL scad o zecime din pret, Nemira face rabaturi intre 10% si 30%, iar Polirom si Paralela 45 au reduceri pentru membrii cluburilor lor. La cativa ani dupa ce au activat functiile de ""Adauga in cos"" de pe site-urile proprii, unele edituri au ajuns sa bifeze circa 10% din vanzari pe internet. Probabil tocmai pentru a nu-si vatama vanzarile, unele edituri au hotarat sa suporte din propriul buzunar majorarea consistenta a taxei de ramburs, decisa in urma cu cinci luni de Posta Romana. Cu toate acestea, chiar daca volumul vanzarilor de pe site nu s-a diminuat simtitor, unul dintre reprezentantii editurilor afirma ca majorarea taxelor e de natura sa limiteze acest tip de cumparare.