Aratam data trecuta ca semnele nu sunt tocmai bune, fie chiar si dintr-un singur punct de vedere. Astazi imi pun intrebarea din titlu pornind de la faptul ca 2005 a subliniat cateva tendinte in industria muzicala, tendinte care pot continua si in noul an. Sa o luam cu inceputul.
Poate cea mai importanta tendinta a anului trecut a fost cea a revenirilor. Multe trupe mari ce scriau istorie in urma cu ani de zile, dar peste carierele carora se cam asternuse praful au anuntat spectaculoase reveniri. Take That este primul nume care imi vine in minte. Un milion de lire sterline ""de fes"" si iata cum Gary Barlow & Co. vor ajunge sa cante in 2006 cu poza lui Robbie Williams pe scena. Boyzone se pare ca vor urma aceeasi cale si probabil ca tot cu poza lui Ronan Keating se vor multumi, acesta declarand ca ""nu il intereseaza reunirea formatiei"". Probabil ca undeva, la etajele superioare de prin capitalele muzicale internationale, cineva a inteles ca oamenii sunt dispusi sa plateasca bani grei pentru a-si revedea idolii tineretii sau pentru a cumpara materiale muzicale noi de la ei. Ramane de vazut cine se va mai ""trezi la viata"" in 2006.
O alta tendinta pe care am subliniat-o de cateva ori pe parcursul anului trecut, chiar in aceasta pagina, este cea a cover version-urilor cu care nume mari sau debutanti aleg sa se lanseze. Reteta este simpla: se ia o piesa extrem de cunoscuta si cu priza la public. Se pastreaza ""acel ceva"" care o face speciala, se mai pun niste elemente noi, i se da un titlu apropiat de cel original (de regula i se adauga un 2005 in coada) si hitul e gata. Toata lumea o face, de la Madonna (Hung up a luat acorduri de la Abba), pana la Velvet (intrati in 2006 cu o piesa a lui Eddie Grant). Fenomenul are o parte buna, aceea ca face accesibile piese vechi si bune unei generatii de ascultatori care, din principiu, nu ar fi cumparat originalele, dar arunca si un mare semn de intrebare asupra capacitatii unor artisti de a se lansa cu productii originale.
Primele editii ale Romanian Top 100 Singles Chart sunt invadate de piese new entry. Unele dintre acestea sunt exemple a ceea ce am scris aici. Sper ca urmatoarele editii sa ne aduca piese noi si bune, originale, despre care sa putem spune cu adevarat ca sunt ""hiturile anului 2006"" si nu ale anului 1977, remixate, rearanjate, re...incalzite, doar pentru a mai ""ciupi"" un dolar din buzunarul cumparatorului de muzica.