A manca sub 2.000 de kilocalorii zilnic este unul dintre secretele longevitatii supercentenarilor din insula japoneza Okinawa.
Aceasta ratie se pare ca reprezinta un scut pentru inima, sustine un studiu efectuat recent in SUA si publicat in American College of Cardiology. Cercetatorii care au analizat modul de viata al centenarilor insulei Okinawa - regiune de pe glob cu cel mai mare numar de persoane peste 100 de ani - au ajuns la cateva concluzii interesante. Astfel, locuitorii insulei Okinawa mananca aproximativ 1.800 de calorii pe zi, fara insa a se priva de elementele nutritive valoroase. Studiul mai aduce dovezi potrivit carora restrictiile calorice protejeaza inima, in sensul ca intarzie mult declinul functiilor cardiace legate de varsta. STIL. Totusi, doar cu reducerea numarului de calorii nu rezolva totul. Mai este necesar si un anumit stil de alimentatie, care este foarte asemanator binecunoscutei diete mediteraneene in care prioritare sunt fructele, legumele, cerealele complete. Totul stropit cu ulei de masline. Aceste alimente contin putine calorii, in schimb ofera minerale si vitamine care ne protejeaza sanatatea si ofera o stare de satietate de durata. In concluzie: pentru a trai mult in deplina sanatate, conteaza nu atat cantitatea, ci calitatea caloriilor.