Vazut initial ca un vis al presedintelui francez, Jacques Chirac (foto), proiectul motorului de cautare european, Quaero (""a cauta"" in latina), ""contamineaza"" tot mai multe companii.
Deocamdata, virtualul rival pentru Google ramane o ambitie franco-germana. Daca pentru partea franceza producatorul Thomson este ""capitan de echipa"", germanii au adus in joc un nume surprinzator pentru multi: grupul Bertelsmann, una dintre cele mai mari companii media din Europa. INTERES MEDIA. Informatiile aparute pana in prezent sunt destul de sarace. Quaero este gandit a fi un motor de cautare multimedia, dar cu o alta modalitate de a cauta informatiile audio si video, beneficiind de ""instrumente pentru traducerea, identificarea si indexarea imaginilor, a sunetului si a textului"". Se intentioneaza ca noul motor de cautare sa fie compatibil cu diverse tipuri de platforme: computer, dispozitive mobile, televiziune digitala. Pana in momentul de fata, partea franceza (printre companiile implicate aflandu-se si France Telecom) a declarat ca este dispusa sa investeasca 150 de milioane de euro. Printre alte companii germane care vor participa la proiect se afla si Deutsche Telecom.