Atunci cand un chef hotaraste sa schimbe meniul din restaurant, trebuie sa faca in primul rand o analiza a produselor pe care el le poate gasi pe piata. La ora actuala, in Romania se gasesc de toate, dar nu este suficient. Sa luam de exemplu carnea.
Atunci cand un chef hotaraste sa schimbe meniul din restaurant, trebuie sa faca in primul rand o analiza a produselor pe care el le poate gasi pe piata. La ora actuala, in Romania se gasesc de toate, dar nu este suficient. Sa luam de exemplu carnea. Sunt toate tipurile, numai ca nu de fiecare data calitatea este cea care trebuie.
Un nou meniu trebuie sa tina cont de preferintele aproximative ale clientilor. Apoi, bucatarul-sef trebuie sa se gandeasca la modul cum se vor potrivi preparatele intre ele. Trebuie sa vada ce merge cu ce, astfel incat la final totul sa iasa foarte bine. Nu trebuie uitat nici de gramajul ingredientelor care intra in compozitia mancarurilor, nici de aportul caloric al fiecarui preparat in parte.
In Romania sunt multi oameni care au invatat ce sa manance. Dar sunt si multi altii pe care nu ii intereseaza. In Franta, daca mergi la un restaurant de trei stele si platesti 300 de euro la finalul mesei, nu te mai gandesti la numarul de calorii.
Atunci cand vrei sa
schimbi meniul, trebuie sa organizezi intreaga bucatarie. Se face o degustare, se aduna parerile tuturor celor prezenti, apoi sunt cernute ca printr-o sita foarte fina, ca la final sa ramana tot ce este mai bun. Din ceea ce ramane se imbunatateste si se mai face inca o degustare. Dupa ce s-a ajuns la gustul perfect se va stabili modul in care preparatul va arata. Aspectul este foarte important si de aceea trebuie sa fie la acelasi nivel cu gustul mancarii. La masa clientului trebuie sa ajunga in final o farfurie ca o pictura, ca acesta sa isi dea seama cine este in spate si, mai ales, ca acesta este un adevarat profesionist.
Dupa ce s-au stabilit toate acestea, se va face o prezentare pentru ospatari. Acestia trebuie sa guste fiecare preparat in parte. Urmeaza o sedinta in care li se va explica modul in care se va vinde produsul. Ca succesul sa fie garantat, ospatarul trebuie sa cunoasca 70% din produs. Nu in mod fizic, dar practic, pentru a-i putea explica persoanei care comanda ce urmeaza sa manance. Etapa finala este invitarea a 20-30 de persoane sa deguste preparatele din noul meniu. De-abia dupa aceea, mancarurile ajung pe masa clientului platitor.
Dupa doua sau trei luni, dupa caz, se va face o analiza. Se va observa ce preparat a mers bine si ce nu. Daca exista vreunul care s-a vandut foarte prost, este scos imediat din meniu si inlocuit cu altul. Se face o inlocuire, astfel incat clientul sa aiba de castigat un preparat bun, iar restaurantul, venituri frumoase.


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.