Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare isi manifesta interesul de a contribui la procesul de privatizare a companiei CFR Marfa. In paralel, institutia va finanta modernizarea unor gari si construirea centurii orasului Constanta. Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) ia in considerare achizitionarea unui pachet de actiuni la CFR Marfa, a declarat ieri Riccardo Puliti, directorul Departamentului Transporturi din cadrul BERD. Banca va acorda asistenta Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului pentru privatizarea CFR Marfa si pentru dezvoltarea de proiecte din sectorul infrastructurii rutiere in parteneriat public-privat. CAILE FERATE. Valoarea investitiilor si a proiectelor de infrastructura rutiera si feroviara la care participa BERD se ridica la 500 de milioane de euro, a mai precizat reprezentantul institutiei financiare. Modernizarea statiilor de cale ferata este un proiect aflat in derulare, cu finantare integrala BERD, valoarea investitiilor urmand sa ajunga la 24 de milioane de euro. In cadrul acestui program vor fi reabilitate statiile din Cluj-Napoca, Constanta, Craiova, Iasi si Timisoara, de firme din Grecia, Germania si Israel. DRUMURI. Unul dintre cele mai mari proiecte cu finantare BERD este realizarea centurii orasului Constanta, obiectiv inclus in coridorul IV paneuropean. ""Suntem pe cale sa lansam procedurile obligatorii pentru imprumutul de 145 de milioane de euro pentru constructia centurii orasului Constanta, dupa care vor incepe licitatiile. Termenul de finalizare este stabilit pentru anii 2008-2009"", a declarat Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor. ""Varianta ocolitoare Constanta este cel mai mare proiect din Romania. Pe langa constructia celor 22,9 km noi de bypass, o parte din imprumut - aproximativ 45 de milioane de euro - va finanta repararea a 105 sectoare de drum si 15 poduri care au fost afectate de inundatiile din 2005"", a spus Riccardo Puliti. Proiectul de constructie a variantei ocolitoare a orasului Pitesti, cu o lungime de 15,2 kilometri, si refacerea unor drumuri nationale va necesita investitii de 114,7 milioane de euro, din care 60 de milioane de euro provin dintr-un imprumut BERD, 410.000 de euro sunt fonduri PHARE, iar 53,5 milioane de euro, fonduri atrase. BERD a alocat suplimentar suma de 750.000 de euro pentru asigurarea asistentei tehnice. AEROPORT. Un alt proiect, cu o valoare de circa 50 de milioane de euro, derulat cu finantare BERD, este reprezentat de dezvoltarea facilitatilor Aeroportului Henri Coanda. Proiectul prevede constructia unei statii de distributie a energiei electrice, realizarea unei platforme de degivrare si a unor parcari supraetajate. INVESTITII
""Varianta ocolitoare Constanta este cel mai mare proiect din Romania. Pe langa constructia celor 22,9 km noi de bypass, o parte din imprumut - aproximativ 45 de milioane de euro - va finanta repararea a 105 sectoare de drum si 15 poduri care au fost afectate de inundatiile din 2005"" - Riccardo Puliti, director BERD