Contractele pe bani publici nu sunt pentru oricine. Trebuie sa ai oarecare prestanta ca firma pentru a putea pune mana macar pe cateva, iar prestanta se masoara in functie de legaturile pe care le ai in Primaria Generala.

Primaria Capitalei a hotarat ca soferii trebuie menajati de stresul zilnic si a decis sa faureasca cateva parcari subterane. Pentru ca acest obiectiv sa poata fi infaptuit, a fost necesar un studiu de prefezabilitate, adica un fel de adunare in care mintile luminate trebuia sa-si
dea cu parerea unde si cum trebuie realizate aceste oaze de fericire pentru soferii bucuresteni. Si pentru asta, Primaria Municipiului Bucuresti a zis: ""Sa se faca licitatie!"". Si licitatia s-a facut. Primarul general a vazut ca a fost bine si a lasat angajatii firmelor sa gaseasca solutiile salvatoare.
ADUNAREA. Cand Primaria Capitalei s-a aratat dispusa sa bage mana in buzunar pentru aproape 7 miliarde doar pentru analiza, licitatia a avut loc. La ea au aparut patru firme cu experienta in contractele derulate cu Primaria: Proiect Bucuresti SA, Romair Consulting SRL, Romproiect si Metroul SA. Pentru ca totul sa fie conform legii, s-a gasit a cincea roata la caruta, Consilier Construct SRL. Trebuie spus ca Primaria s-a indurat doar pentru patru contracte, pentru care licitatia a avut loc la 28 septembrie 2005. Cele patru firme cu experienta pe care le-am mentionat au pus fiecare mana pe cate un contract de studiu de prefezabilitate. Ceea ce inseamna ca se vor face si studii de fezabilitate, apoi licitatii pentru proiectele de consultanta si abia apoi urmeaza si executia parcarilor. Asadar, soferii din Bucuresti vor trebui sa mai astepte. Proiect Bucuresti s-a multumit cu un contract mai firav, de aproape 300 de milioane, pentru Piata Amzei, Piata Domenii si Piata Dorobantilor. Romproiect a incheiat un contract de 610 milioane pentru Piata Walter Maracineanu, Restaurantul Pescarus si Muzeul Taranului Roman. Romair Consulting SRL s-a ales cu un contract de 287 de milioane pentru Piata Obor, Piata Sudului, Piata Salii Palatului, Piata Presei Libere si Piata Hurmuzachi. Metroul SA s-a ales cu ploconul de peste 300 de milioane pentru Parcul Herastrau, Gara Baneasa, Piata Alba-Iulia, Perla, Magazinul Eva, Piata Charles de Gaulle, Circul Bucuresti, Piata Universitatii.
LEGATURI. Singura participanta la licitatie care nu a primit nimic a fost roata cu numarul cinci: Consilier Construct SRL. Nici nu avea cum. Consilier Construct SRL din Bucuresti il are ca actionar majoritar pe Bogdan Vintila. Tot el este actionar la G & V Financial Assistance, unde detine jumatate din firma, de cealalta jumatate avand grija Mariana Gliga. Cu totul intamplator, Mariana este nascuta in Poiana Mare, judetul Dolj, si are domiciliul in Craiova. Din aceeasi comuna doljeana, care numara mai putin de 12.000 de suflete, este si Doina Ghitulescu. Coincidenta? Doina Ghitulescu este administrator la TCIF Craiova, o societate care este actionar la Antrepriza Generala Romproiect SA, detinuta cu mai mult de 80% de Romproiect SA. Am lamurit participarea roatei de rezerva la licitatie, dar mai apare un amanunt, nu lipsit de importanta. Metroul SA si Romproiect sunt firme ""prietene"". Legatura dintre cele doua entitati se face pe doua planuri paralele, care, conform unei teorii din matematica, se intalnesc la infinit. Numai ca infinitul nu e chiar asa departe. Cele doua planuri paralele, Metroul SA si Romproiect SA, se intalnesc chiar in doua puncte.

SANTIER. Pentru groapa
din Splaiul Independentei, bucurestenii au scos din buzunar aproape noua
miliarde
de lei