Primaria Capitalei va scoate la vanzare, incepand de maine, caietul de sarcini pentru realizarea studiului de fezabilitate in vederea relizarii liniei de metrou Gara de Nord - Otopeni.

Studiul va fi platit din fondurile Primariei Capitalei, proiectul urmand sa fie finantat printr-un ""yen-credit"", municipalitatea incepand deja discutiile in acest sens cu guvernul japonez.
""Yen-creditul este la ora actuala cel mai ieftin credit guvernamental la scara mondiala. Atat premierul Romaniei, cat si primarul general au trimis deja scrisori de intentie guvernului japonez, in vederea demararii unor negocieri pentru obtinerea finantarii. Intr-o prima etapa este vorba despre un credit de 300 de milioane de euro, suma finala ajungand la 500 de milioane de euro"", a spus Gheorghe Udriste, directorul Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei.
LICITATIE. Proiectul presupune realizarea unei legaturi rapide intre Gara de Nord si Aeroportul Otopeni. Licitatia si inceperea lucrarilor vor avea loc abia in 2007, primul tronson: Gara de Nord - Bulevardul Ion Mihalache (fost 1 Mai) - Baneasa, fiind terminat in 2010. Cel de-al doilea: Baneasa - Otopeni, va fi finalizat in 2012.
Caietul de sarcini pentru realizarea proiectului va fi pus in vanzare din 10 ianuarie, pretul unui exemplar fiind de 50 de lei (500.000 de lei vechi). Data limita pentru depunerea ofertelor este 21 februarie, in aceeasi zi urmand a fi anuntate si societatile admise pentru participarea la licitatie. Garantia de participare la licitatie este de 300.000 lei (3 miliarde de lei vechi).