Am testat iGo, primul sistem de navigatie GPS complet functional disponibil pe piata romaneasca. ""Poligonul de incercare"" a fost Bucurestiul, inainte si dupa Sarbatorile de iarna si, pret de doua drumuri, cateva localitati aflate la distanta de maximum 25 de kilometri de oras.

Este extrem de usor de folosit, chiar si pentru cei care nu au mai pus niciodata mana pe un sistem GPS. Nu ai nevoie de nici o dotare speciala la masina. Il lipesti de parbriz cu o ventuza si gata, e functional. Apesi butonul ""cautare"", scrii adresa si te duce exact acolo, chiar daca nu ai nici un fel de idee unde vine cladirea pe care o cauti. Vorbeste in limba romana si iti spune sa faci dreapta sau stanga si tot asa pana ajungi la destinatie. In caz ca esti curios, iti spune si cati kilometri sunt pana acolo si ora la care ajungi (daca mergi cu viteza legala si ai norocul sa nu dai peste un blocaj). Daca ai uitat sa faci dreapta pe unde trebuia, recalculeaza traseul si iti spune cum ajungi pe drumul cel bun.
STRADUTE. Partea frumoasa este ca te poate scapa de aglomeratia din Bucuresti. Daca umbli putin prin setari, poti alege cel mai scurt drum pana la destinatie. De cele mai multe ori, asta inseamna ca va desena pe harta un traseu care trece printre blocuri, pe stradute de care habar nu aveai ca exista. Partea proasta este ca stradutele dintre blocuri nu au mai fost asfaltate de foarte multa vreme. Oricum, in saptamana dinaintea Craciunului, eu am preferat aleile bombardate, in locul bulevardelor blocate.
SCURTATURA SCURTATURII. Poti alege sa ocolesti intersectiile sau strazile despre care stii ca sunt blocate la o anumita ora. Pentru asta trebuie sa citesti manualul, dar merita. In caz ca nu esti taximetrist de 20 de ani, iGo te poate ajuta sa economisesti o gramada de timp, chiar si pe drumul dintre casa si serviciu.
INTERSECTII. Iti poti face traseul inainte sa te urci in masina si alege drumul cel mai scurt (pe sosea, evident) dintre plecare si destinatie. Inevitabil va trece prin cateva intersectii aglomerate la ora cand pleci de la serviciu, dar ii poti spune sa le ocoleasca. Daca traseul merge pe bulevarde aglomerate, te uiti pe harta dupa stradute paralele cu bulevardul blocat. Ii spui ca vrei sa treaca pe stradutele x, y si z, si din cateva incercari gasesi o ruta ocolitoare acceptabila. La fata locului iti dai seama care strada e plina de gropi si care e rezonabila. In felul acesta am reusit sa economisesc un sfert de ora pe drumul dintre casa si serviciu, la ora de varf (si stiam destule scurtaturi, inainte sa folosesc GPS-ul). Cand ma gandesc ca economisesc o jumatate de ora pe zi, uit ca amortizorul dreapta fata bate ceva mai tare, de cand cu noile scurtaturi.

MODEL. Mio DigiWalker 168 e mai potrivit pentru pietoni