2005 a adus o crestere de 70% pentru vanzarile marcii traditionale romanesti, in primul rand datorita aparitiei pe piata a gamei Logan. In primul sau an de comercializare, modelul Logan s-a impus ca principalul catalizator al vanzarilor inregi

2005 a adus o crestere de 70%
pentru vanzarile marcii traditionale romanesti, in primul rand datorita aparitiei pe piata a gamei Logan.

In primul sau an de comercializare, modelul Logan s-a impus ca principalul catalizator al vanzarilor inregistrate de Dacia Groupe Renault. Fata de 2004, anul trecut a adus o crestere de 70% a volumului tranzactiilor, peste 135.000 de clienti devenind posesori ai unui automobil Logan in Romania si in celelalte 38 de tari in care aceasta masina a fost vanduta.
CIFRE. Concret, vanzarile societatii Automobile Dacia au crescut de la 96.319, in 2004, la 163.899 de autovehicule, aici intrand toate tipurile de automobile produse la Pitesti. Pe piata romaneasca, vanzarile au fost de 113.276 de unitati, nivel care, coroborat cu 23.991 de vehicule vandute sub marca Renault, confera grupului francez o cota de 54,5% din piata. In ceea ce priveste exporturile, acestea au inregistrat un avans de 210%. Potrivit unor surse din cadrul companiei, anul 2005 a fost primul in care investitia franceza a obtinut profit, dupa preluarea uzinei din 1999. De altfel, firma-mama Renault, care este al patrulea producator de autovehicule din lume, estimeaza ca vanzarile sale globale vor creste in special datorita lansarii modelelor Clio II si Logan.
ESTIMARE. Potrivit directorului comercial al societatii Automobile Dacia, Jean Michel Sicre, vanzarile interne din 2006 vor stagna. ""Rezultatele Dacia vor depinde de evolutia pietei totale din Romania, care va atinge un nivel inferior celui consemnat anul trecut. Credem ca volumul vanzarilor pe piata interna va ajunge in cel mai fericit caz la nivelul din 2005"", a declarat ieri Sicre. In acelasi timp insa, daca previziunile pentru piata interna nu sunt cele mai optimiste, este de asteptat ca exporturile sa cunoasca o puternica tendinta ascendenta, intentionandu-se majorarea pietei externe la 50 de tari. De altfel, capacitatea de productie a modelului Logan la uzina de la Pitesti va ajunge pana la finalul acestui an la 800 de masini zilnic, de la 680, cat este in prezent.
OFERTA. Conform lui Jean Michel Sicre, varianta echipata cu motor Diesel va fi disponibila in toate cele 50 de tari pe care va activa modelul Logan pana la sfarsitul anului. De asemenea, in 2006 va aparea si modelul cu motorizare de 1,6 litri si 107 CP, precum si a versiunii Break, cu cinci sau sapte locuri, aceasta fiind deja anuntata pentru luna octombrie. ""Vom produce 220.000 de automobile anual, din care cel putin jumatate va fi orientata catre pietele externe"", a mai spus Sicre, care a precizat ca aici intra si colectiile CKD, adica a subansamblurilor care vor fi asamblate in alte tari, precum Rusia, Maroc, Columbia si Iran.

ABS PE TOATE VERSIUNILE


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.