Stancile de pe Valea Oltului continua sa se prabuseasca necontrolat, de sase zile.Traficul feroviar si rutier ramane paralizat, iar operatiunile de dinamitare esueaza una dupa alta. Cu circulatia inchisa pe DN 7, ruta ocolitoare pe DN 1 a devenit un

Stancile de pe Valea Oltului continua sa se prabuseasca necontrolat, de sase zile.Traficul feroviar si rutier ramane paralizat, iar operatiunile de dinamitare esueaza una dupa alta. Cu circulatia inchisa pe DN 7, ruta ocolitoare pe DN 1 a devenit un calvar pentru soferii grabiti. Este a doua oara cand sute de oameni puteau sfarsi sub versantii dislocati.

Valea Oltului a devenit de ieri un traseu interzis cu desavarsire. Versantii de la kilometrul 238 de pe DN 7 au fost dinamitati pentru a treia zi la rand, insa fara nici un rezultat. Pana acum, pirotehnistii au folosit incarcaturi a cate 40 de kilograme de explozibil, dar cantitatea de dinamita a fost prea mica pentru a misca muntele din loc. Inainte de Revelion, in zona au intervenit si doua echipaje de pompieri din Sibiu, care au spalat versantii cu apa. Si aceasta idee a dat gres, nefiind bine calculata. ""Tunelul de cale ferata de la Caineni a fost din nou acoperit cu mal si bolovani. Pompierii nu au reusit sa spele versantii, pentru ca sunt destul de inalti, iar presiunea apei din furtune a scazut din aceasta cauza. Pe Valea Oltului s-a intervenit cu toate utilajele posibile. Lucratorii nu au putut face mare lucru, in conditiile in care bolovanii cadeau pe rand"", a declarat Eugen Manescu, directorul Administratiei Nationale a Drumurilor (AND), districtul Valcea.
SCANDAL. Cetatenii care trebuie sa ajunga zilnic la Sibiu au cedat nervos in momentul in care accesul pietonal a fost interzis. Efectivele de politisti si jandarmi au fost sporite ieri pe Valea Oltului, acolo unde au loc prabusirile de stanci. Decizia a fost luata dupa ce zeci de trecatori cu copii s-au incapatanat sa treaca pe sub avalansa de bolovani. ""Traversarea zonei este periculoasa, pentru ca din cauza exploziilor repetate s-ar putea inregistra prabusiri necontrolate de stanci"", a precizat subcomisarul Marcel Sardaru, reprezentantul IPJ Valcea. Surparea versantului este un adevarat calvar pentru zeci de sibieni si localnici din Caineni. Impiedicati de fortele de ordine, cetatenii petrec noptile in strada, cu bagajele in brate.
SOC. Politistii, precum si reprezentantii Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta (ISU) Valcea au fost socati sa afle cum un autoturism cu cateva persoane a trecut pe sub tonele de bolovani. Cativa tiristi, martori, au ramas fara grai. ""Eu am fost primul din sirul de masini. Cand am observat ce urma sa vina de sus, am dat drumul la sirena si am facut semne disperate din faruri, pentru ca ceilalti sa opreasca. Soferul unui Mercedes, aflat in spatele meu a demarat, insa s-a bagat cu viteza in fata. Practic, gramezile de bolovani au trecut putin peste capota masinii"", a declarat conducatorul auto.
NEPUTINTA. Autoritatile valcene sunt convinse insa ca pe Valea Oltului s-a facut totul ca la carte. De vina ar fi numai natura, care nu anunta cand loveste. ""Prabusirea stancilor a fost determinata de inghet si dezghet. Apa a patruns prin fisurile rocilor alterate...nimeni nu stia ca muntele e degradat in adancime"", a subliniat Eugen Manescu. Ieri, Gheorghe Dobre, ministrul Transporturilor, Constructiilor si Turismului s-a deplasat din nou la Valcea, pentru a vedea cum merg lucrurile. Specialistii spun ca ideala ar fi constructia unui tunel CFR din beton, lung de 60 de metri. Anuta Handolescu, prefectul de Valcea, abia daca isi poate da cu parerea. ""Eu nu sunt specialist. Cu muntele nu ne putem pune. Stiu doar ca am incercat toate variantele posibile. Ministrul Dobre? Vede lucrurile ca mine... a venit si el, a dat indicatii si s-a uitat cum cad bolovanii"".
CA ANUL TRECUT. Surparea versantilor de pe DN 7 a inceput la 29 decembrie. Peste 3.000 de tone de stanci
s-au pravalit pe sosea si au distrus tunelul si calea ferata Ramnicu-Valcea - Sibiu. Sute de persoane si-ar fi putut pierde viata, intrucat trenul in care se aflau era aproape de tunelul peste care s-au pravalit stancile. Incidentul a fost catalogat ca fiind mult mai grav decat cel produs in toamna lui 2005, in acelasi loc. De aceasta data, cantitatea de stanci cazuta a fost de zece ori mai mare.
In situatia de criza, IPJ Arges a deviat circulatia autovehiculelor pe ruta Curtea de Arges - Campulung Muscel - Fagaras - Sibiu, indicand traseul pe directia Targu Jiu - Petrosani - Hateg - Deva, iar IPJ Sibiu a blocat total accesul autovehiculelor pe DN 7 Sibiu - Ramnicu -Valcea si deviaza circulatia pe ruta Sibiu - Brasov - Bucuresti.

SI LA BARAJUL SIRIU


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.