Aproape trei sferturi din vehiculele de transport public de persoane controlate incepand din 7 decembrie, ca urmare a inmultirii accidentelor in care au fost implicate astfel de masini, aveau diferite abateri de la reglementarile in vigoare. Echipe m
Aproape trei sferturi din vehiculele de transport public de persoane controlate incepand din 7 decembrie, ca urmare a inmultirii accidentelor in care au fost implicate astfel de masini, aveau diferite abateri de la reglementarile in vigoare. Echipe mixte ale Registrului Auto Roman (RAR), Politiei Rutiere si Autoritatii Rutiere Romane (ARR) au desfasurat, in perioada 7-20 decembrie, actiuni de control tehnic in trafic care au vizat vehiculele de transport public de persoane, respectiv microbuze si autobuze.
4704 autovehicule controlate
Inspectorii RAR au verificat aspectele legate de amenajarea interioara: numar de locuri, dispunerea lor, existenta dotarilor pentru situatii de urgenta, starea instalatiilor de climatizare, dar si starea tehnica generala a vehiculului, buna functionare a aparatelor tahograf si a limitatoarelor de viteza. Potrivit datelor prezentate ieri de conducerea Politiei Rutiere, impreuna cu reprezentanti ai RAR si ai ARR, din cele 4704 microbuze si autobuze controlate in intreaga tara, doar 36% au fost conforme cu reglementarile in vigoare, la restul constatandu-se lipsa verificarii tahografelor, numar de locuri diferit fata de cel prevazut in acte sau diverse probleme tehnice. De asemenea, in 98 de cazuri, inspectorii RAR au constatat ca dovada de efectuare a inspectiei tehnice periodice era expirata. Au fost retinute 790 de certificate de inmatriculare pentru efectuarea inspectiei tehnice necesare redobandirii acestora. Proprietarii vehiculelor se vor prezenta exclusiv la reprezentantele RAR, fara a mai avea posibilitatea efectuarii inspectiei de redobandire la statiile ITP autorizate. Totodata, au fost intocmite 47 de procese-verbale, in baza prevederilor Codului Penal, pentru lipsa licentelor de transport si/sau de executie si au fost retinute 107 permise de conducere in vederea exercitarii dreptului de a conduce, pentru defectiuni tehnice grave la mecanismul de directie si/sau la cel de franare.
Prea multe accidente
Actiunea, realizata pe drumurile nationale si europene pe care se desfasoara un transport public intens de persoane, a fost determinata de inmultirea accidentelor in care au fost implicate autovehicule din aceasta categorie. La inceputul lunii decembrie, premierul Calin Popescu Tariceanu i-a convocat pe ministrul Administratiei si Internelor, Vasile Blaga, si a ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, pentru o intalnire la care au fost analizate modalitatile prin care se poate asigura un grad mai ridicat de siguranta a traficului rutier de calatori. In urma discutiei, premierul si cei doi ministri au convenit sa intensifice actiunile de verificare a firmelor de transport, pe baza unui protocol de colaborare intre Ministerul Administratiei si Internelor si Ministerul Transporturilor. La initiativa premierului, s-a mai decis ca scolile de soferi din intreaga tara sa intre intr-un proces de evaluare, efectuat de catre o echipa de experti straini, pentru a se stabili daca aceste unitati ii pregatesc pe cursanti conform normelor Uniunii Europene.
Zeci de persoane isi pierd viata anual sau raman mutilate, in ciuda legilor, ordonantelor de Guvern sau ordinelor si reglementarilor emise de Ministerul Transporturilor, calificate drept coerente de reprezentantii Executivului. Ministrul Transporturilor declara, in legatura cu situatia creata, ca legislatia romaneasca in domeniul transportului rutier este pusa la punct si in curs de armonizare cu ultimele prevederi europene, iar accidentele au loc ca urmare a nerespectarii legii. "Ultima parte a legislatiei a fost promovata in acest an. Ea se afla in dezbatere parlamentara chiar in acest moment, in Comisia pentru Industrii si Servicii. Prevederile legislatiei sunt conforme celei din UE. Urmeaza ca implementarea sa se faca intr-un timp scurt. De fapt, pe rutier, implementarea a inceput acum sase ani, de cand s-a facut pentru prima data legea transportului rutier in Romania. Este ultima lege care a preluat integral prevederile din UE referitoare la licenta de executie, la licenta de transport rutier, la modul de efectuare a pregatirii profesionale a soferilor", a preciza ministrul Gheorghe Dobre.
15 morti la o singura cursa
In 29 noiembrie 2005, in apropierea municipiului Slobozia a avut loc cel mai grav accident in care a fost implicat un microbuz. Nu mai putin de 15 persoane au murit in timpul impactului dintre autovehicul si un copac de pe marginea drumului sau mai tarziu, la spital. Alte 12 persoane au suferit leziuni grave.
Doar doua zile mai tarziu, alte opt persoane au fost ranite, dintre care doua grav, intr-un nou accident de microbuz petrecut, joi, in localitatea ilfoveana Peris, cel mai probabil din cauza vitezei.
Accidentele de acest fel au continuat, astfel incat, pana ieri, si-au mai pierdut viata alte sase persoane, iar 21 au fost ranite. (C.P.)


Despre autor:

Ziua

Sursa: Ziua


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.