Asistam astazi, in societatea umana, la o multiplicare nestapanita si arbitrara de comportamente si stiluri de viata, de tehnologii si produse ale actiunii noastre subiective si discriminative. Gandurile, sentimentele si obiceiurile noas
Asistam astazi, in societatea umana, la o multiplicare nestapanita si arbitrara de comportamente si stiluri de viata, de tehnologii si produse ale actiunii noastre subiective si discriminative. Gandurile, sentimentele si obiceiurile noastre se indeparteaza tot mai mult de viata naturala, integrativa si arhetipala, pe care o avem inscrisa programatic in structurile noastre psihosomatice si spirituale. Dar, ca un fapt plin de speranta, constatam ca intotdeauna gandirea creativa cauta sa gaseasca o viziune si moduri de existenta care sa ordoneze si sa reechilibreze instinctele noastre deviate. O posibila cale este cea de redescoperire si intelegere a modelelor simbolice apartinand vechilor civilizatii. In cultura chineza traditionala, asemeni tuturor civilizatiilor antice, existenta umana, petrecuta in intimitatea Naturii vazute si nevazute, era o cautare permanenta a integra rii si armoniei. Persoana individuala sau grupul asigura legatura interactiva intre cei doi poli fiintiali: Cerul si Pamantul sau Spiritul si Natura, Constiinta si Puterea, Focul si Apa sau Timpul si Spatiul. Modelul Realitatii, explicativ si aplicativ pe mai multe niveluri de intelegere, a avut la baza conceptul de energie (Qi) vazuta ca legatura interactiva si transformatoare intre Spiritual si Material. Orice fenomen fizic sau psihic, natural sau creat artificial, personal sau transpersonal, era conceput ca un sistem ciclic specific aflat in tranzitivitate spatio-temporala transformatoare, dar totusi raportat la un sistem arhetipal fundamental si absolut. De aici rezulta acea relatie, atat de cautata, de integrare si armonizare a aspectelor particulare. Recunoastem in aceasta viziune traditionala modelul modern de Realitate structurata hologramic pe niveluri si componente aflate in rezonanta corelativ-analogica. Din aceasta tulpina traditionala s-au desprins toate ramurile aplicative chineze: medicina, astrologie, gigong, feng-shui, acupunctura, caligrafie, pictura, arta gatitului si artele martiale. In Feng-Shui, parte integranta a acestei culturi, fenomenele naturale (ape, munti, arbori, animale, nori, vanturi), organismul uman precum si creatiile sale (orase, temple, locuint e, obiecte) erau concepute ca ""locuri in care s-a oprit energia"" in eruperea ei ciclica, continua si transformatoare. Elementele formale si spirituale utilizate de arhitecti si designeri pot actiona la orice nivel personal sau transpersonal, cu efecte remarcabile: confort, sanatate, relatii familiale si sociale favorabile, prosperitate, destin fericit pentru sine si urmasi. arh. Dan Dumitriu
tel.: 021/232.96.94 CE INSEAMNA FENG - SHUI


Despre autor:

Jurnalul National

Sursa: Jurnalul National


Abonează-te pe


Te-ar putea interesa si:

In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului.