back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Ce sistem de tractiune integrala este mai bun?

 


 
 
americanu_sotto

14 mesaje
Membru din: 3/07/2008
Oras: Oradea

Postat pe: 20 Ianuarie 2010, ora 22:22

Multi dintre prietenii mei zic quattro, dar eu cred ca xDrive-ul de la BMW este cel putin la fel de bun. Am auzit si unii care spun ca Subaru face cele mai bune integrale (sunt unii care au ramas impresionati de Subaru Forester).
La extrema cealalta cica Mercedes nu le-ar avea deloc cu tractiunea integrala, pe berline, nu ma refer la G-Klasse ca ala e alta poveste.
Si inca o intrebare: quattro de la Audi e asemanator cu 4motion de la VW?


danyrolux

1 mesaj
Membru din: 15/01/2010
Postat pe: 21 Ianuarie 2010, ora 08:39


Mai jos gasiti cateva detalii despre quattro, cel mai performant sistem de tractiune integrala permanenta din lume:

Adevarata poveste a clipului TV care a fermecat o intreaga generatie - 'Audi - Trambulina' - ow.ly/YS3i
Audi - quattro moments - ow.ly/YS29
Momentul trambulinei - ow.ly/YS2H
Momentul Wakeboard - ow.ly/YS4b

Raporteaza abuz de limbaj
xredu

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 Ianuarie 2010, ora 11:03

Din informatiile pe care le am eu:
1. 4motion de la VW este aproape identic cu quattro de la audi. VW a preluat tehnologia dupa ce a luat audi sub aripa sa. aceste sisteme sunt eficiente on-road si off-road dar cu accent mai mult pe on-road
2. Xdrive de la BMW este axat pe on-road si astfel mai eficient aici decat cele doua de mai sus, dar mai slab off-road
3. cum off-road este definit si prin drum alunecos, zapada, etc, iar on-road in tarile civilizate nu prea inseamna zapada (desi iarana asta au fost si ei "luati prin surprindere") sistemele quattro si 4motion ar fi mai bune pt romania. Ele insa nu sunt la fel de dinamice ca si Xdrive-ul. Prin urmare, in utilizare normala on road s-ar putea sa te scoata din dificultate mai bine aceste doua, insa pt condus dinamic, sportiv, Xdrive-ul este recomandat.
4. 4matic-ul de la Mercedes este foarte eficient, dar dinamismul si 4matic sunt din doua filme total diferite. Acest sistem nu te lasa sa faci mai nimic datorita tonelor de sisteme electronice de siguranta atasate
5. Symetrical AWD de pe Subaru este putin modificat fata de versiunea de raliu (spre deosebire de quattro, care chiar daca provine din raliuri, pt versiunile de serie este mult adaptat). Practic, modificarea sistemului de pe subaru se refera la faptul ca nu trebuie sa ajustezi mecanic tipul de suprafata pe care rulezi. Subaru, pe modelele anterioare nu puneau ESP cu TC (amandoua) pentru ca sustineau ca sistemele electronice "incurca" 4X4-le lor mecanic. este foarte eficient on-road, chiar si pentru condus sportiv, dinamic, cat si in off-road, cu mentiunea pe modele mai vechi, ca lipsa unui diesel cu cuplu mare trebuie compensata prin turarea motorului chiar si in cazul cuplarii reductorului (pentru modele care aveau reductor, de regula cele cu motoare 2.0l pana in 170-200 cai, nu mai tin minte exact, la cele de 2.5l nu mai era reductor)
Daca vrei sa iti iei o masina cu sistem 4X4, cel mai bun lucru cu care trebuie sa incepi este sa iti identifici nevoia pentru care iti trebuie 4X4. in functie de asta iti alegi masina si tipul de tractiune. Nu am mentionat aici off-roaderele veritabile pentru ca am observat ca sistemele 4X4 amintite de tine erau "usoare".
Daca te intereseaza si aceste tipuri de sisteme, sa stii ca on-road sunt mult mai putin eficiente decat off-road, dar in off-road sunt intr-o clasa a lor. Daca stii la ce iti trebuie eu pot sa iti mai ofer informatii, din cele pe care le cunosc eu.
Asa cum am mentionat si la inceput, ceea ce am scris se bazeaza pe informatiile pe care le am eu si pe care nu le consider adevarul suprem. Ele sunt obtinute in trei ani de cercetari saptamanle a masinilor de teren si/sau cu tractiune 4X4. Daca cineva stie altceva, ii rog sa se abtina de la comentarii asupra celor postate de mine si sa isi exprime parerea liber fara atacuri la persoana. Accept orice fel de rectificare civilizata si chiar sunt curios sa aflu mai multe despre aceste sisteme.
Va multumesc.


killtec19

4 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 11 Martie 2010, ora 23:48

Pentru persoana de mai sus , tin sa precizez ca imi exprim parerea si nu fac nici un fel de atac la vreo persoana . Audi foloseste doua tipuri de tractiune integrala ..diferentiale cu cuplaj haldex si torsen. Modelele de clasa mica pana de la audi4 folosesc tractiune 4 motion , deci de VW, cand o roata derapeaza se cupleaza 4x4 si se numeste tot quattro din motive pur comerciale . Din cate imi aduc aminte Quattro (4x4) permanent se foloseste doar la motoarele cu cilindrii dispusi in V , si la motoarele care au motorul cu cilindrii dispusi in linie se foloseste tractiune 4 motion de vw .Eu unu as opta ori pt un audi cu motor in V ori pentru un Subaru tot cu 4x4 permanent . Cat despre BMW si Mercedes nu prea ofera "distractie" pe zapada cu sistemele lor de 4x4 ,off-road, derapaje controlate ...ei sa se axeze pe ceea ce stiu mai bine...tractiunea spate .Cu tractiunea integrala..nu le prea au ..audi si subaru sunt peste ei si dupa parerea mea cele mai bune sisteme 4x4 ever.Ca si off-road-er veritabil este de luat in calcul si Range Rover , cum ar fi defenderul din cate am auzit aceea masina merge pe unde nici caprioara nu merge (metaforic vorbind) .

Raporteaza abuz de limbaj
serban_oprescu

27 mesaje
Membru din: 25/01/2008
Postat pe: 18 Iunie 2010, ora 10:54

Superba discutie. Confirm in special faptul ca pentru a alege sistemul de tractiune integrala, trebuie in primul rind sa stabilesti la ce iti trebuie. Pot adauga ca sistemele de tractiune integrala nepermanenta, cum e Haldex-ul, fac sa fie angajate rotile spate in momentul in care cele fata pierd aderenta. Pentru rulajul pe sosea cu zapada sau ploaie si pentru unele ture la tara, pe drumuri neasfaltate, sint ideale pentru ca asigura tractiunea dar reduc si consumul prin ne-cuplare cind nu sint necesare.
Sistemul simetric de la Subaru este reputat ca foarte eficient in sosea, pentru care a fost proiectat si unde s-a si remarcat. Fiind permanent, asigura un anumit sprijin si in off-road, dar nu ca o masina de teren specializata.
Diferentialele Torsen de la Audi au ca principala calitate blocarea instantanee a rotii care pierde tractiunea (patineaza), impiedicind astfel "scurgerea" cuplului prin roata respectiva. Viteza de reactie este asigurata de faptul ca foloseste un mecanism cu surub-melc, care prin definitie functioneaza intr-un singur sens.
As mai aminti de sistemele de adaptare la teren de pe Land Rover Freelander, care sint sisteme de adaptare a ...suspensiei (legii de amortizare), nu a tractiunii.
Din experienta mea, si am umblat pe munte cu masina, utilizarea reala necesita doar o berlina 4x4, chiar nepermanent, asigurindu-ti deplasarea in majoritatea covirsitoare a situatiilor. In cazuri mai solicitante, indeminarea si experienta soferului mai poate compensa multe.
Mai departe alegi tu.
Multumesc celor care au scris inainte, pentru amabilitate si pentru informatii.

Raporteaza abuz de limbaj
xredu

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 21 Iunie 2010, ora 08:27

Pentru andrei_co si serban oprescu. Multumesc pentru informatiile suplimentare referitoare la cele doua sisteme de cuplaj din casa VW-Audi. Nu stiam prea multe despre ele si cum functioneaza fiecare. Imi cer scuze ca a trebuit sa fac remarcile referitoare la atacul la persoana, dar am avut niste experiente neplacute pe un alt forum in acest sens.
La fel subscriu si la ce a postat serban_oprescu referitor la ce poate o berlina 4X4 si la indemanarea soferului. In cele mai multe cazuri nu ai nevoie de un SUV sau offroader pentru a iesi dintr-o situatie dificila (unele SUV-uri au sisteme 4X4 mai putin performante decat unele berline). Daca ai drumuri dificile rare si tii neaparat sa le faci, atunci optezi pt un 4X4 dedicat.

Raporteaza abuz de limbaj
gerard

1100 mesaje
Membru din: 11/06/2010
Postat pe: 21 Iulie 2010, ora 16:07


Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

70 mesaje
Membru din: 15/06/2009
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 17 August 2010, ora 16:51

De la: americanu_sotto, la data 2010-01-20 22:22:18Multi dintre prietenii mei zic quattro, dar eu cred ca xDrive-ul de la BMW este cel putin la fel de bun. Am auzit si unii care spun ca Subaru face cele mai bune integrale (sunt unii care au ramas impresionati de Subaru Forester).
La extrema cealalta cica Mercedes nu le-ar avea deloc cu tractiunea integrala, pe berline, nu ma refer la G-Klasse ca ala e alta poveste.
Si inca o intrebare: quattro de la Audi e asemanator cu 4motion de la VW?
acelea nu sunt masini,sunt surogate,fite!!
Vorbiti mai bine de ceva REAL pe aceasta tema!!!!!!!!!!!!!!!!

Raporteaza abuz de limbaj
I never seen before a wild thing who cry himself
Fosta membra 9am.ro

17703 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 18 Septembrie 2010, ora 23:39

De la: clodnavy, la data 2010-08-17 16:51:58
De la: americanu_sotto, la data 2010-01-20 22:22:18Multi dintre prietenii mei zic quattro, dar eu cred ca xDrive-ul de la BMW este cel putin la fel de bun. Am auzit si unii care spun ca Subaru face cele mai bune integrale (sunt unii care au ramas impresionati de Subaru Forester).
La extrema cealalta cica Mercedes nu le-ar avea deloc cu tractiunea integrala, pe berline, nu ma refer la G-Klasse ca ala e alta poveste.
Si inca o intrebare: quattro de la Audi e asemanator cu 4motion de la VW?
acelea nu sunt masini,sunt surogate,fite!!
Vorbiti mai bine de ceva REAL pe aceasta tema!!!!!!!!!!!!!!!!

cine stie...cunoaste !!! salutari, Clod !!!

Raporteaza abuz de limbaj
Daniela
Fosta membra 9am.ro

10086 mesaje
Membru din: 11/06/2010
Postat pe: 22 Septembrie 2010, ora 23:29


Raporteaza abuz de limbaj
Fosta membra 9am.ro

1715 mesaje
Membru din: 8/02/2011
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 9 Februarie 2011, ora 11:39

1x1

Raporteaza abuz de limbaj
Decat batran si sarac mai bine tanar si bogat!
| Varianta pentru tiparire a topicului Ce sistem de tractiune integrala este mai bun?
Mergi la: