back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Rodaj diesel

 


 
 
mariustucnurp

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 15 Decembrie 2009, ora 11:17

Urmeaza sa primesc un Logan 1,5 dci 85 CP si as vrea sa stiu cum se face rodajul, pentru ca pana acum am avut doar masini pe benzina.

Raporteaza abuz de limbaj
9am125936

6 mesaje
Membru din: 27/09/2009
Postat pe: 28 Decembrie 2009, ora 18:45

schimbi la 2500 ture e foatre impurtant sa nu ti infunzi egr ul si scimbi uleiul la 10000 km indiferent ce zic aia de la reprezentanta ...in fond sunt banii tai ...dar...si masina e tot a ta , iti recomand ulei 5w 40 elf...este cel mai bun , lucrez la renault si sa stii ca numai asa ceva pun la motoare ,,,ca e 1.5 sau 1.6 16v ,2.0 turbo ,sau 2.2 ...este cel mai bun ...

Raporteaza abuz de limbaj
mafla2006

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 5 Ianuarie 2010, ora 14:43

daca o primesti de noua dealer-ul o-sati explice tot dar in general sa schimbi la 2500-2700 rot/min sa nu depasesti 110-120 km/ora...mie asa mi-a zis dealerul ....dar aceste date le primesti si in ghidul utilizatorului

Raporteaza abuz de limbaj
mariuseugen

28 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 5 Ianuarie 2010, ora 19:05

Dealer-ul este un gagauta , care de multe ori are alta marca , alt model de masina decat iti cumperi tu sau iti recomanda el pt tine , asa ca trebuie sa te uiti in cartea tehnica a masinii si acolo vezi mai multe sfaturi despre intretinere . Altfel uita-te pe daciaclub.ro si acolo intrebi alti mii de oameni care au modelul si motorizarea ta . Bafta !

Raporteaza abuz de limbaj
mariustucnurp

2 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 6 Ianuarie 2010, ora 15:07

Multumesc mult pentru informatii si va doresc un an nou fericit si plin de impliniri

Raporteaza abuz de limbaj
sotto012526

2 mesaje
Membru din: 4/04/2009
Postat pe: 4 Aprilie 2010, ora 07:51

Schimbarea vitezei se face la 2000r/m nu la 2500 r/m.sa nu depasesti 3000r/m cit masina este in rodaj si nici 110 km/h.
Verifica uleiul saptaminal ca masina va consuma ulei pina se formeaza oglinda pe cilindrii. Foloseste ulei elf 5W30 este cel mai bun pentru inceput. la 500 km parcursi e bine sa faci o revizie vizuala la un specialist. sa nu uiti ca masina e facuta de romani. Iti doresc sa faci citi mai multi km. fara probleme sa te poarte sanatos.

Raporteaza abuz de limbaj
sotto036177

16 mesaje
Membru din: 30/06/2009
Postat pe: 29 Aprilie 2010, ora 18:08

Salut Marius ,
Privitor la intrebarea ta pot sa-ti spun ca dupa cartea tehnica ai nevoie sa faci un rodaj de cca.5000 km sa nu depasesti turatia data de cartea tehnica ( prescriptiile producatorului ) , insa eu am procedat altfel si nu am nici o problema ( am 135000 km si nu am nici o problema ).
Cu ocazia primei revizii am folosit un aditiv facut in SUA care este utilizat si de catre armata Americana si se vinde in Romania doar prin retea ( este vorba de METABOND ) care este de fapt un ulei cu teflon si care se depune atat pe camasi , segmenti cat si pe toate organele in miscare acolo unde exista ungere.
Exista trei tipuri de astfel de aditiv si este bine ca pentru inceput sa utilizezi cel pentru motoare noi.Are rolul de a micsora frecarile ceea ce iti va duce la un consum mai mic , o crestere de randament in timpul exploatarii motorului ( nu foarte mare ) , porniri pe timp de iarna foarte usoare si totodata preantampinarea uzurilor care au loc in timpul rodajului.
Eu il folosesc de cca. 3 ani si nu am avut nici un fel de problema.
La ultima inspectie tehnica la proba de fum am fost intrebat de catre cei de la statia ITP ce am facut la masina pentru ca noxele erau la limita inferioara iar apoi la un control al compresiei cu alta ocazie la SERVICE am vazut pe diagrama scoasa ca dupa 100000 km nu exista uzura decat 5% la motor(referitor la compresie).Totodata exista acest tip de aditiv si pentru cutiile de viteza insa nu am folosit pana acum deoarece trebuia sa schimb uleiul si deocamdata nu se vede a fi uzat sau a avea pierderi.
Este indicat ca acest aditiva sa-l folosesti la cel putin 2 schimburi daca nu ai posibilitatea la fiecare schimb.Se pune un flacon de 250 ml in uleiul de schimb iar dupa ce faci primul schimb este indicat sa aduci motorul la o temperatura ridicata pentru fluidizarea aditivului si acoperirea tuturor zonelor care vin in contact cu uleiul.Despre rodaj nici vorba , nu am facut nici un rodaj. De cand am adus masina de la Bucuresti la primul drum am dus-o la blana sa vad de ce este in stare motorul.
Ca o parere pot sa-ti spun ca sunt multumit de motor , frane si suspensii. Ar mai fi de lucru la interior insa asta este ( deocamdata nu este nici GOLF si nici OPEL ca sa avem pretentii de interioare - se vede din costul de fabricatie). Probabil daca ar fi facut un alt interior pretul ar fi sarit bine de 15000 euro.
Tot ca o recomandare este sa utilizezi numai ulei ELF 5W30 - este un ulei sintetic de o foarte buna calitate.
Iarna la pornire trebuie sa tii cont de faptul ca nu trebuie accelerat puternic dupa pornire pana nu se incalzeste ( macar 2 linii sa ai pe ceasul de la apa).Cel mai indicat este dupa pornire sa rulezi cu el cativa km la regim normal de turatie dupa care poti sa faci ce vrei cu el.
Totodata ar mai fi si urmatoarele probleme : sa lucrezi cu el in turatii ( eviti problemele care pot aparea la injectoare si la turbina ) si totodata sa nu folosesti motorina de oriunde , de preferat este mol, petrom si omv.
Cam atat ar fi : daca te intereseaza aditivul iti pot da persoana care vinde si cu care noi ca firma avem contract incheiat si de la care cumparam pentru toate autoturismele din dotare ( skoda , vw , audi , logan , cielo ).
Ca o idee despre ceea ce poate acest aditiv pot sa-ti spun ca avem un vw caravelle care are la ora aceasta cca.700000 km fara reparatii la motor si este o masina alergata pe toate drumurile din Europa.
In rest sa ai bafta de masina , drumuri bune si cat mai putine evenimente.
Stima.

Raporteaza abuz de limbaj
busoilucian

13 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 30 Mai 2010, ora 10:42

am citit cu interes articolul tau si sincer iti spun ca m-ai facut curios in legatura cu acest produs 'Metabond". daca poti si vrei ,da-mi si mie detalii despre el. am un logan 1,5 dci,sunt foarte multumit de ea,dar daca pot sa ii protejez mai bine motorul,ar fii minunat. multumesc anticipat,bafta

Raporteaza abuz de limbaj
sotto036177

16 mesaje
Membru din: 30/06/2009
Postat pe: 31 Mai 2010, ora 07:25

Sper ca astazi sa-ti scanez cele cateva pagini si sa le transmit. Daca nu este posibil atunci in cursul acestei saptamani deoarece astazi am foarte multe chestii de rezolvat.
O zi buna

Raporteaza abuz de limbaj
bh13ncu

1 mesaj
Membru din: 8/12/2017
Postat pe: 8 Decembrie 2017, ora 13:40

interesant ca atotcunoscatorul inginer cu peste 30 ani experienta , cu zeci de nick-uri pe internet nec100,opelvn,40micron,kkkklaur,eboda,kappy666 recomanda la saracii oameni ulei de camion 10w40 sau posirci 10w40 inclusiv pe PM oamenilor.
Mai nou a inceput sa laude si el Motul. Este un jalnic vanzator la bepagroup.ro

Raporteaza abuz de limbaj
| Varianta pentru tiparire a topicului Rodaj diesel
Mergi la: