back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Ce stiti despre motorul cu aer?

 


 
Pagini: 1 2 3 >> Sari la pagina:
 
moldo

4 mesaje
Membru din: 3/07/2008
Oras: Curtea de Arges

Postat pe: 1 August 2008, ora 19:37

Stiu ca am citit undeva pe sotto despre o masina mica-concept cu propulsie pe aer. Era vorba de aer sub presiune injectat cu presiune in cilindri si in felul asta misca pistoanele.

E o super idee pentru masinile de oras. Nu cred in teoria conspiratiei, dar de ce nu apare pe piata o masina cu un motor din asta?


costyn955

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 3 August 2008, ora 10:45

si cel pe apa mai era o alternativa la motoarele conventionale dar deocamdata doar o firma (japoneza parca) a incercat sa introduca un model pe piata (care costa ce e drept undeva la vreo 200.000$).

Raporteaza abuz de limbaj
indianu

8 mesaje
Membru din: 2/07/2008
Oras: Brasov

Postat pe: 4 August 2008, ora 14:47

Sincer, la 200.000 de doalri nu se merita..este o suma mult prea mare ca sa nu tenteze oamenii sa-si cumpere altceva mai poluant, dar mai performant.

Raporteaza abuz de limbaj
sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 5 August 2008, ora 08:51

este intradevar o suma mare, dar tinand cont de faptul ca marile firme constructoare nu au gasit alte alternative de combustie mai ecologice acum e inceputul adica acum profita din plin

Raporteaza abuz de limbaj
costyn955

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 5 August 2008, ora 15:22

avand in vedere ca inca mai este petrol, nu au nici un interes marile firme constructoare de masini si mai ales marile refinarii sa permita dezvoltarea si intrarea masiv pe piata a acestor modele. sunt mult prea multe interese la mijloc. in cativa ani se vor mai schimba unele lucruri

Raporteaza abuz de limbaj
badita_marian

60 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 7 August 2008, ora 08:29

-va ganditi numai la efectul final, fara sa tineti cont de faptul ca, pentru comprimarea aerului se consuma energie; sa zicem Q, dupa care aerul este introdus in cilindrii motorului cu niste pierderi la decomprimare si distributie, apoi in cilindri au loc alte pierderi pe langa segmentii de etansare, plus frecarile mecanice, etc. ; toate acestea se cheama RANDAMENT, care este undeva la cca. 40-60 %, deci cand comprimam aer cheltuim o energie cu cel putin 40-60& mai mare decat ceea ce obtinem ulterior. CINE ne furnizeaza aceasta energie in plus? DECI, nimic nu este pe gratis totul costa si duce la pierderi de energie in exterior, care se concretizeaza prin INCALZIRE GLOBALA !?....
ACUM CE MAI AVETI DE SPUS!?...

Raporteaza abuz de limbaj
c_vasy

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 7 August 2008, ora 09:00

Asa credeam si eu, si am vrut sa raspund da am zis mai intai sa dau cautare pe google sa vada ce gasesc, si am gasit ce scrie mai jos.Acum fiecare trage ce concluzie vrea.
Eu zic ca e o prostie, ca oricum consumi mult mai multa energie pentru a realiza presiunea necesara deplasarii acelei "masinute",(mult mai rentabil este un motor electric) energie care in proportie de 60% rezulta di carbune care = poluare, deci nu am realizat nimic, doar niste experimente pe care s-u cheltuit o gramada de bani si s-a consumat o gramada de energie care din nou = poluare, deci rezulta incalzire globala in continuare


Compania franceza Moteur Developpment International (MDI) a realizat un motor ce functioneaza foarte eficient cu aer comprimat si un prototip de masina ce foloseste acest motor.

Motorul cu aer comprimat, numit Compressed Air Technology-34 sau CAT-34, este rezultatul unei munci de 14 a inventatorului Guy Negre, si este realizat in versiuni de 2, 4 sau 6 cilindri.

Motorul functioneaza intr-o maniera similara cu cel traditional cu combustie interna, dar in 2 timpi, pistoanele fiind miscate de puterea aerului comprimat, in loc de combustibilul care arde. Cantitatea de caldura emanata este redusa, fiind determinata doar de modificarile de presiune ale aerului din cilindri, motorul putand fi atins cu mana fara pericol de ardere in timpul functionarii. De aceea, nu este nevoie nici de un sistem complex de racire, precum un radiator de dimensiuni mari si o pompa de apa.

80% din motor este realizat dintr-un aliaj usor din aluminiu, motorul cantarind astfel aproximativ jumatate dintr-unul standard.

MDI a realizat si un prototip de masina ce foloseste acest motor. Aerul comprimat ce serveste drept combustibil este stocat in acest prototip in 3 cilindri realizati din fibra de carbon. Materialul a fost ales deoarece in cazul unui accident, acesta se fisureaza, permitand iesirea rapida a aerului, dar intr-o maniera controlata, fara a produce fragmente ce pot rani pe cei din jur, ca la cilindrii metalici. Presiunea din cilindri este de 300 bari, similara cu cea din cilindrii cu aer folositi de scafandri.

Prototipul de masina cu acest tip de motor este unul de greutate si dimensiuni reduse, acesta compensand lipsa de spatiu cu un pret mai mic si un cost redus al combustibilului consumat. Masina cu CAT-34 poate atinge o viteza de 109 km/h si are o autonomie de 200 km.

Design-ul motorului CAT-34 mai ofera si alte avantaje. Atunci cand masina franeaza, motorul poate fi trecut instantaneu din modul in care genereaza putere in modul compresor, in care preia aerul din atmosfera, il compreseaza si il introduce in rezervor, ceea ce duce la o crestere a eficientei, in special in cazul condusului in oras. De altfel, acesta este si modul in care masina se realimenteaza, punand-o in priza si trecand motorul in mod compresor, ce transforma aerul din mediul inconjurator in combustibil. O astfel de realimentare dureaza aproximativ 4 ore si costa aproximativ 2 $ (consumul de curent). MDI afirma ca, odata raspandit acest tip de masina, realimentarea va putea fi facuta la statii speciale, ce introduc direct aer comprimat in rezervor.

Un alt avantaj este acela ca motorul poate fi oprit complet in trafic atunci cand masina sta pe loc, spre exemplu la semafor sau in situatiile de trafic aglomerat. Motorul poate produce din nou putere fara a avea nevoie de un demaror. Ca si la masinile electrice, energia motorului este disponibila la nevoie, prin simpla apasare pe pedala de acceleratie. Bineinteles, in cazul in care in masina exista alte accesorii ce consuma putere, precum instalatiile de aer conditionat, motorul ramane pornit.

Masina nu este deocamdata in productie de serie si nu este clar cand se va intampla acest lucru. Se estimeaza doar, ca in acel moment, o astfel de masina va costa aproximativ 13.000 $. Mai multe detalii despre motorul si masina cu aer comprimat pot fi aflate pe site-ul MDI.


Raporteaza abuz de limbaj
sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 7 August 2008, ora 15:55

ptr c_vasy e adevarat ce ai gasit tu pe net, dar oricum varianta trebuie lucrata inca mult timp de acum in colo. Deoarece aceasta masina v a fi dotata cu un motor in 2 timp ,ea ar trebui sa aiba o greutate foarte mica , sa zicem jumatate din greutatea masinilor de azi, ptr ca un motor in doi timpi nu are acelasi randament ca si unul in 4 timpi, apoi sa tinem cont ca mai are si 3 cilindri in care inmagazinam aerul comprimat ( pe astia unde ii punem?) , eu am unul singur ptr gpl la o supernova si e deja prea mare, apoi producerea in timpul mersului a aerului comprimat necesita un compresor ceea ce este separat de motorul masini, aici intervin anumite modificari , ori compresorul este angrenat de motorul masini si produce aer comprimat la fel ca si alternatorul ( curent), ori il angrenam in alt fel si atunci ne mai trebuie o sursa, dar sa nu uitam ca avem un motor in 2 timpi care nu e foarte puternic timpi lui fiind de admisie si evacuare. apoi pierdem o foarte mare cantitate de aer pe la segmenti unde fantele ar trebui sa fie aproape inexistente. Si mai este o problema in ziua de azi alimentam gpl la 10,12 maxim 14 atmosfere, adevarat este ca in cazul unui accident sunt supape de siguranta, dar la 300 de atmosfere chiar si un recipient din fibra daca crapa, o bucata cat de mica daca atinge pe cineva ............oricum. Trebuie sa se gaseasca ceva asta e clar (ma refer la combustibili) ptr ca se v a termina si sursa asta de energie si asa cum la inceputul erei automobilistice se circula cu viteze foarte reduse probabil asa se v a intampla si acum doar ca noi suntem deja invatati sa conducem cu viteze foarte mari si trecerea de la foarte repede la incet ne v a da batai de cap.

Raporteaza abuz de limbaj
c_vasy

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 8 August 2008, ora 09:23

Idea e ca aerul comprimat nu e o sursa de energie. Aerul comprimat il obtinem consumand alta sursa de energie, in cazul nostru curentul electric car il producem consumand carbune , petrol sau alte materii prime,nu uitam ca la orice transformare e unei energii inttr-o alta energie exisat pierderi.

Sa facem o analiza.

carbunele arde si obtinem aburul, aburul actioneaza niste turbine care la randul lor actioneaza niste generatoare de curent - consumam curent ca sa antrenam compresoarele sa producem aer comprimat - aerul comprimat il introducem in motorul in cauza ca sa obtinem in final o miscare de rotatie. Daca s-ar face o anliza probabil ar trebuii sa consum vreo 100 de kw ca sa obtinem un motor de 20 kw. Pai unde ajungem asa? Obtinem o masina nepoluanta dar nu ne gandim cat poluam ca sa o miscam dupa loc, hai sa inventam ceva nu sa combinam lucrurile simple sa le complicam, si dupa sa spunem ca ma obtinut ceva simplu

Cred ca ar fi mai rentabil daca am da o gaura in spate in
acele rezervoare si am obtine un propulsor cu reactie :-), si am avea cu siguranta un randament mai mare, sau poate mai dam si in partea de jos si mai si zburam. hai sa fim mai realisti

ne trebuie o sursa de energie noua care nu o obtinem consumand pe care o avem.

Raporteaza abuz de limbaj
sorin_rus50

37 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 8 August 2008, ora 19:33

asta este c_vasy ne trebuie o sursa noua, ceva care sa dezvolte putere intr un fel sau altul, apoi ca sa i marim randamentul mai lucram poate nu noi ci copii nostri.

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 10 August 2008, ora 02:17

motorul nu este inferior prin faptul ca este in 2 timpi, el nu are nevoie de altceva de cate de admisie si evacuare..
energia necesara comprimarii aerului s-ar putea obtine prin panourile solare, dar in acest caz ar fi mai la indemana o masina cu motor electric + ca pe cea electrica poti pune un alkternator care ar produce energie cat timp motorul este in functiune sau msina in deplasare, asa cel cu aer comprimat "reclicleaza" energia doar cand franeaza ,)
What do you think :-/

Raporteaza abuz de limbaj
bogdandumitrascu2004

1 mesaj
Membru din: 30/11/-0001
Postat pe: 10 August 2008, ora 03:04

facem rost de energie electrica usor...
pune panouri elecrtice pe case/blocuri
punem elici (generatoare eoliene) ca in germania
punem, toti grasii/grasele care dau la pedale in salile de fitness sa incarce butelii de aer comprimat....
mai punem si o centrala nucleara ...
si gata: mergem moca la servici pe aer comprimat :P

Raporteaza abuz de limbaj
fanto-ovi

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 10 August 2008, ora 13:26

problema toranaga e k nu peste tot se pot pune centrale eoliene sau solare pt k pamantul nu e plat si totusi cred k vom astepta vreo 50 de ani pana o sa se reduca poluarea in lume pt k toata lumea vrea bani nu sa reduca poluarea milionari nu se gandesc la viitor se gandesc numai la prezent pana atunci nu mar mira k intr-o zi ne vom scula din pat si ne vom pune masti de oxigen k in China PACE!!!

Raporteaza abuz de limbaj
cezardumitriu

1 mesaj
Membru din: 14/11/2007
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 10 August 2008, ora 18:47

Sir, as fi intru-totul de acord cu tine daca energia electrica s-ar obtine numai din combustibili fosili... Insa stim cu totii ca exista si energia electrica obtinuta din energie atomica... aproape ne-poluanta in conditii de exploatare moderna.

Daca introduci energia atomica in ecuatia de mai sus, vei vedea ca obiectivul final (invartirea rotii unui automobil cu emisii poluante cat mai mici) devine muuult mai realizabil.

Asta este doar ipoteza in care energia atomica este convertita in energie electrica cu care se alimenteaza motorul care va actiona compresorul care va comprima gazul care va actiona pistoanele automobilului nostru.

... Dar exista deja motoare... atomice... este adevarat, dimensiunile lor sunt deocamdata mari, iar problema izolarii lor inca este dificila la dimensiuni mici (s-a incercat pe avioane fara prea mult succes... iar apoi proiectul a fost abandonat din lipsa de fonduri)... dar tehnologia avanseaza atat de repede incat nu ar fi o surpriza foarte mare ca in 15-25 de ani sa vedem masini atomice...

Sa le asteptam...

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 10 August 2008, ora 20:00

cand ai spus ca am putea pune panouri solare pe case/ blocuri mi-a picat fisa.. s-ar putea face caroseria din panouri solare ;))
acum sa nu incepeti ca ce s-ar petrece in cazul unui accident.. :|

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 10 August 2008, ora 20:02

P.S. tare faza cu sala de fitness :)).. o metoda eficienta si ecologica de a arde caloriile

Raporteaza abuz de limbaj
sambarton

4 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 10 August 2008, ora 21:31

cel mai bine ar fi sa cumpere toata lumea biciclete ca si asa sunt distantele mici...e mai sanatos din toate punctele de vedere...peace!

Raporteaza abuz de limbaj
c_vasy

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 11 August 2008, ora 09:19

Adevarat cu enregia atomica, sa zicem ca o obtinem ieftim cat despre poluare reziduurile care rezulta le trebuie oproximativ 100 de ani ca sa se descompuna, deci ce poluam acum va disparea peste 100 de ani

Si oricum acel motor pe aer comprimat are un randament de maxim 50% pe cand un motor electric are un randament de pana la 98%, si daca tot vrem o masina care sa nu polueze de ce sa nu ii punem un motor electric si in loc de rezervorele de ar comprimat sa punem acumulatori, si am avea un randament mult ma mare.

Si despr un motor cu aer comprimat se vorbeste din 2001 si nu a aparut nimic concret pana acum pe cand masini cu motoare electrice au aparut deja, si motivul este ca u un randament mult mai mare

sa auzim de bine

Raporteaza abuz de limbaj
Billy_Zak

24 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Slatina

Postat pe: 11 August 2008, ora 10:57

Daca cineva a facut un autoturism cu aer comprimat, atunci nu prea poti sa-l compari cu unul cu ardere interna.
Banuiesc ca aerul comprimat este utilizat sa invarta un soi de turbina care poate genbera energie electrica sau care poate transmite miscarea direct la rotile motrice. Adica sistemul de propulsie este similar cu cel al unui motor pe abur.

Problema se pune cat te costa energia electrica sa incarci un vas tampon cu aerul comprimat necesar.
Dar chestia aia cu autonomia de 200 Km, ma campune pe ganduri. Cat de mare sa fie vasul tampon, si la ce presiune este incarcat?

PS. Mai tarziu am vazut cometariile lui c_vasy care mi se par corecte.
Deocamdata orice varianta de propulsie, electrica, hidrogen, etc nu a artat decat ca asemnea propulsii se poate realiza, dar costurile vor fi mult mai mari decat in varianta actuala.

Raporteaza abuz de limbaj
fanto-ovi

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 11 August 2008, ora 15:10

ma de cat sa consume o tona de bani pe teste care dau gres mai bine ar face o campanie pt reducerea masinilor si cresterea nr de biciclete sau sa se fac un ``program`` prin care sa mergem cu bicicletele la lucru sau cu moto-scuterul si cu masina doar in weekend ar fi mai bine pt lume dar problema e k doar tinerii o sa participa k nu cred k unu parlamentar in varsta de 50 de ani ar vrea sa merga cu bicicleta prin bucuresti pun pariu pe chestia asta

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 12 August 2008, ora 15:06

In bucuresti cred ca bicicleta o sa fie solutia.. la circulatia "care este" ea circulatia.. din 30 min..29 le stai la stop sau blocat in trafic .. wtf?? .. asa cu bicla mai sanatos.. mai dau si grasanii kilele jos.. respira si un aer mai curat...
Ar trebui sa suplimenteze numarul de tramvaie.. chiar daca pt obtinerea curentului se polueaza.. dar macar se polueaza in afara orasului..
si tigarile ar trebui sa fie interzise :P.. sau sa le puna si lor taxa de mediu contribuie la incalzirea globata

Raporteaza abuz de limbaj
fanto-ovi

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 13 August 2008, ora 16:12

bine zis costin da cred k ar trebui sa ne gandim ce a facut elvetia a interzis suv-urile si masinile spor e o iedee foarte buna ar trebui sa incepem si noi sa strangem semnaturi

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 18 August 2008, ora 22:44

trebuia sa deschizi si tu gura..

Raporteaza abuz de limbaj
fanto-ovi

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: ALTA LOCALITATE

Postat pe: 19 August 2008, ora 15:21

ce ai suv de esti in potriva?

Raporteaza abuz de limbaj
vali_mihai2004

5 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 24 August 2008, ora 20:11

ganditi-va ce ar insemna omologarea unui motor pe ''apa'' sau alte surse ieftine pt. noi ca si utilizatori...noi in cazul de fata la preturi MARI ale carburantilor, avem o viteza medie de 9,5 km/h pt ca mai mult se sta in trafic decat se merge...ganditi-va ce ar insemna sa mergi aproape degeaba...R: orice pierton te-ar depasi.

Raporteaza abuz de limbaj
c_vasy

13 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 25 August 2008, ora 23:15

Dar daca motorul cu apa l-ai folosii sa produci energie electrica sau caldura sau l-ai folosii in agricultur?
Nu crezi ca ar merita?

Raporteaza abuz de limbaj
vali_mihai2004

5 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 26 August 2008, ora 15:23

e cu totul altceva...numai ca nu tine de noi din pacate si nici nu pare a interesa pe cineva, pt ca nu e nimik de furat si nici un comision de luat...

Raporteaza abuz de limbaj
costi07

22 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Postat pe: 27 August 2008, ora 13:52

De la: fanto-ovi, la data 2008-08-19 15:21:41 ce ai suv de esti in potriva?


am adresam unui "destept" cariua i s-0a sters postul.. nothing personal

Raporteaza abuz de limbaj
vali_mihai2004

5 mesaje
Membru din: 30/11/-0001
Oras: BUCURESTI

Postat pe: 27 August 2008, ora 15:15

no problem

Raporteaza abuz de limbaj
sarpei

5 mesaje
Membru din: 14/11/2007
Oras: Bacau

Postat pe: 1 Septembrie 2008, ora 08:05

sal, intradevar o firma din japonia a construit acest motor care foloseste apa ca si combustibil, dar au recunoscut si ei ca s-au inspirat de la planurile unui roman (primul inventator), care de altfel a si prezentat motorul la o emisiune pe TVR1 acum cativa ani. (am revazut emisiune pe youtube)

Raporteaza abuz de limbaj
Pagini: 1 2 3 >> Sari la pagina:
| Varianta pentru tiparire a topicului Ce stiti despre motorul cu aer?
Mergi la: