back to top ∧

Info
x
info
 
 
OK


 
Info
x
info
 
 
 


Conjectura lui matelly (*)

 


 
 
Thomas_CSINTA

60 mesaje
Membru din: 7/08/2010
Postat pe: 10 Ianuarie 2011, ora 11:09

Thomas CSINTA, Jurnalist de Investigatie, Atasat de Presa, Paris (Politia Capitalei, Organizatia pentru Apararea Drepturilor Omului)

Corespondenta din Franta

Din pacate, analiza socio-politica privind « fuziunea » Jandarmeriei Nationale (GN) cu Politia Nationala (PN) a lui Jean-Hugues Matelly, Jandarm-Cercetator la CNRS (Centrul National de Cercetare Stiintifica), chiar si dupa « radierea pe viata » al acestuia din Corpul Jandarmeriei Nationale, pentru aceasta, ramane doar o conjectura[1], avand in vedere ca ea este « infirmata » categoric, atat de catre actualul Guvern francez, cat mai ales de catre Presedintele Republicii franceze, Nicolas Sarkozy, care a semnat el insusi acest document pe 25 martie 2010 (nepublicat in JO !), fiind pentru prima oara din istoria cele de-a V-a Republici franceze ca o asemenea masura disciplinara este luata de catre un Presedinte de stat contra unui jandarm. (A se vedea si articolul autorului : « Un pacat fatal al unui Presedinte de Stat francez : www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=...).
Si totusi, s-ar parea, cel putin la prima vedre, ca politicul francez (clasa politica franceza), nu face decat sa « valideze », indirect Conjectura lui Matelly, prin intermediul unor organizatii neguvernamentale sau institutii ale statului, care il sustin direct, prin luarea unor decizii care « converg in norma » catre « asimilarea » GN de catre PN.
Prezentam pe scurt cateva dintre aceste masuri (principalele), care sunt mai putin cunoscute (sau deloc !) publicului.

Desi Franþa este una dintre cele cinci þãri recunoscute oficial prin Tratatul de neproliferare nuclearã ca "Stat posesor de arme nucleare[2]" (cu cele 395 de ogive nucleare), fiind considerata a doua putere nuclearã (dupa SUA) si armata franceza (impreunã cu armata Regatului Unit al Marii Britaniei), este una dintre cele mai dotate armate din Europa din punct de vedere financiar (împreunã cele douã þãri reprezentând 44% din cheltuielile militare ale UE), desi Franþa consacrã armatei 2,86 % din PIB (un buget de cca 42 de miliarde de Euro, în timp ce majoritatea þãrilor UE consacrã doar 1,5 %), Jandarmeria Nationala (GN) franceza (care alaturi de Armata Terestra, Armata Aerului si Marina Militara compun FAF-Fortele Armate Franceze), este un Corp de Armata, « anemic », pe cale de « disparitie », pe de o parte, atat in detrimentul celorlalte corpuri armate militare, cat si in detrimentul celui armat civil, Politia Nationala (PN), pe de alta parte.
Reduceri bugetare masive (masuri economice severe !) in toate sectoarele de activitate, de toate tipurile, GN pare a fi o masina de lux careia îi lipseste carburantul !
Masa salariala, care reprezinta cca 4/5 din bugetul total a fost redusa cu « cateva » procente (in doua cifre !), iar pana la sfarsitul acestui an, aproape 4000 de posturi de functionari vor fi suprimate.
Aceste supresiuni se vor efectua in zona de competenta a PN!
Numarul de km parcursi cu vehicule utilitare dar si cu motociclete se vor reduce considerabil, zona periurbana (aria metropolitana) ramanand, practic, descoperita, iar MAN îi va impune dematerializarea procedurilor interne si externe.
Daca anumite recomandari pentru jandarmi nu sunt considerate decat « de bun simt », cum ar fi stingerea luminilor la iesirea dintr-o incapere (birou) sau folosirea unui singur vehicul (cind este posibil) in cazul in care mai multi jandarmi se deplaseaza in aceasi directie (zona de activitate), altele, ca reducerea numarului de km parcursi in zonele periurbane (aria metropolitana), alocarea unui vehicul utilitar pentru 10-15 jandarmi sau timpul afectat schimbului unei baterii, respectiv, a unor bujii (valoare mai mica de 100€) de una sau doua luni (din lipsa de fonduri !), reducerea convorbirilor telefonice atat pe telefon fix cat si pe mobil (prin suprimarea de numere de telefon), par de-a dreptul, alarmante, lipsite de « bun simt », ceea ce multora îi aduce aminte de Franta anilor ’60, in special de perioada razboiului cu Algeria !
In plus, jandarmii mai au si surprize si nu intocmai, din acelea placute !
La Brest (Departamentul Finistère, Regiunea Bretania, vestul Frantei, 300.000 de locuitori), militarii EGM (Escadronul de Jandarmerie Mobila) 14/3, aveau acces la piscina, in cadrul sedintelor de antrenament colectiv, la Lanion, la o baza a Marinei Militare.
Spre marea lor mirare, in octombrie, anul trecut (dupa trecerea GN de la 1 ianuarie 2009 sub tutele Ministerului de Interne, din punct de vedere operational si bugetar), accesul lor gratuit la aceasta baza a fost interzis, costul anual fiind cca 1000 de euro, ceea ce EGM nu si-ar fi permis !
A fost necesara interventia patronului jandarmilor bretoni, Generalul Serge Caillet, precum si al Prefectului Maritim si Vice-Amiral al Escadrilei Anne-François de Saint Salvy, Pauly Patrice, pentru ca diferendul sa fie reglat.
In ceea ce îi priveste pe GAV-i (Jandarmii Adjuncti Voluntari), primele lor de alimentatie (prime amlimentare) au intarziat in repetate randuri chiar si luni de zile.
Si tot din cauza masurilor economice severe, pentru a caror punere in practica au fost numiti la Directia Generala a Jandarmeriei Nationale (DGGN), militari de cariera (« adevarati » !), la 1 martie 2009, ca : GCA (General de Corp de Armata) Bernard Mottier, Inspector al GN ; GB (General de Brigada) Pierre Garcin, Seful Cabinetului Directorului General ; GB Laurent Muller, avansat la gradul de GD (General de Divizie), numit Seful RH (Resurse Umane) al DGGN, iar alti doi Ofiteri Superiori, Colonelul Hervé Renaud si Colonelul Bertrand Soubelet, avansati la gradul de GB au fost numiti in alte posturi de decizie in cadrul DGGN, respectiv, inca din 1 decembrie 2008, in locul Generalului Bernard Belondrade, qa fost numit Generalul Guy Crouvizier, ca patron al Rezervistilor.
In ciuda faptului ca OND (Observatorul National al Delincventei) prezidat de catre Alain Bauer publica rezulte din ce in ce mai nesatisfacatoare in ceea ce priveste rata criminalitatii in Franta.
Conform acestor documente statistice, la sfarsitul anului 2008 (cand se pun « bazele » fuzionarii dintre PN si GN), in Franta Metropolitana (continentala), numai criminalitatea legata de bunuri materiale a scazut la 2.243.498, ceea ce reprezinta o scadere cu 5,1% fata de anul 2007.
In rest, toate celelalte tipuri de criminalitati sunt intr-o crestere considerabila, chiar alarmanta !
Numarul de crime comise contra integritatii fizice (coroprale) a crescut semnificativ ajungand la 443.871 din care 217 omucideri, ceea ce reprezinta o crestere de 2,9% fata de 2007.
Numarul de escrocherii si infractiuni economice a crescut cu cca 10-11% fata de anul 2007, ajungand la 380.000.
PN si GN au constatat 385.000 de infractiuni in cadrul actiunilor lor, adica o crestere cu cca 9% fata de anul precedent.
Numarul informatiilor judiciare (deschidere de dosare penale) privind persoanele fizice si morale (juridice) a crescut si el considerabil la 1.172.393, adica o crestere de cca 3,9%, iar numarul arestarilor (gardé à vue) a crescut cu cca 3,3%, ajungand la 577.816.
In ceea ce priveste elucidarea (solutionarea) dosarelor criminale desi numarul lor a cunoscut o « timida » creste de cca 3%, ajungand la 1.338.379, acesta inseama numai o crestere cu un procent de 1,5% fata de rata anului 2007, adica 37,61%, ceea ce insa este un procent relativ scazut!
In schimb, PTS (Politia Tehnica si Stiintifica) a realizat un scor mai bun avand insa in vedere utilizarea echipamentelor de ultima generatie si punerea la punct al FNAED (Fisierul National Automatizat al Amprentelor Digitale) si FNAEG (Fisierul National Automatizat al Amprentelor Genetice), ceea ce a permis solutionarea a 2.208 de dosare criminale, o crestere substantiala de cca 23% !
Pe de alta parte, din contra, conform unor documente (Ordonanta din 29 ianuarie 2009) GN recruta masiv ofiteri din Scolile de Inalte studii Militare : St. Cyr (15), Navala (2), salon de Provence (2) ; Capitani al Armatei active (10) ; Masteranzi Militari (30) ; Functionari (5), iar din Scolile Militare de Subofiteri (50) ;
Nici personalul tehnic si administrativ nu a fost neglijat : Master (6) ; Licenta (8) ; Militari al GN (absolventi de Liceu, 20).
Ordonanta din 20 ianuarie 2009 creaza si 8 posturi de administratori, ofiterilor candidati in posturi civile.
In plus, Decretul n° 2009-127 din 4 februarie 2009 creaza o Sectie de Cautare al Jandarmeriei la Pamandzi, in Insula Mayotte (in Arhipelagul Comorelor, Canalul Mozambic, Oceanul Indian, cca 300.000 de locuitori), cu statut de COM-Colectivitate teritoriala franceza nemetropolitana autonoma, conform revizurii constitutiei din 28 martie 2003, (fosta TOM-Teritoriu nemetropolitan francez autonom inainte).
Si totusi, decoratiile, sunt si ele la ordinea zilei, conform Decretului n° 2009 (161, 162, 163) din 12 februarie 2009 !
Pentru perioada 1 ianuarie 2009 -31 decembrie 2011 ele se prezinta astfel :
I. Legiunea de Onoare
- Civili: 4 « Grand’ Croix », 12 « Grands Officiers », 72 « Comandori », 384 « Ofiteri », 2980 « Cavaleri » ;
- Militari: 3 « Grand Croix », 12 « Grands Officiers », 72 « Comandori », 346 « Ofiteri », 1000 « Cavaleri » ;
II. Ordinul National de Merit
- Civili: 6 « Grand’ Croix », 12 « Grands Officiers », 140 « Comandori », 720 « Ofiteri », 3400 « Cavaleri » ;
- Militari : 5 « Grand’ Croix », 12 « Grands Officiers », 470 « Ofiteri », 1800 « Cavaleri » ;
III. Medalii militare : 3500 anual (2009, 2010, 2011) ;
O disfunctie totala !
Cel putin in aparenta !
Provocari au existat si din partea sindicatelor, printre care merita sa semnalam « Aliance » (al doilea sindicat ca marime al agentilor publici insarcinati cu ordinea publica) cu ocazia Congresului lor la Paris.
Ei solicitau crearea unei DGSI (Directie Generala a Securitatii Interne) din care sa faca parte atat PN, respectif PFA (Politia de Frontiera si a Aerului), cat si Jandarmii, prin intermediul careia sa se infinteze un nou corp de functionari : Jandarmi civili, care sa aiba aceleasi drepturi civice ca si Corpul armat civil al Politiei.
UNSA Police s-a opus cu fermitate deciziei fuziunii pentru ca prin acest process 240 de posturi de motociclisti CRS (Compania Republicana de Securitate) urma sa fie suprimate, cele mai afectate fiind unitatile din : Saint Brieuc, Orléans, Poitiers, Périgueux, Montauban, Perpignan, Avignon, Roane, Mulhouse si Tours. (A se vedea si articolele autorului : « Un pacat fatal al unui Presedinte de Stat francez » : www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=..., respectiv, « Asediul » : www.ne-cenzurat.ro/index.php?option=com_content&view=article&id=...)

___________________________________________________________________
(*) In acest articol prezint un punct de vedre strict personal in privinta analizei socio-politice a lui Jean-Hugues Matelly. In nici un caz, sub nicio forma, interpretarile mele in ceea ce priveste aceasta analiza nu pot fi reprosate jandarmului, al carui punct de vedere il sustin si pentru care am un profund respect.

[1]In matematica, o conjectura este o asertiune (o propozitie) pentru care nu cunoastem inca demonstratia, dar pe care o “banuim” ca este adevarata, in absenta unui contra-exemplu. In anumite situatii ea poate fi utilizata (aleasa) ca o ipoteza sau postulat pentru studiul altor enunturi. Daca o conjectura nu poate fi solutionata utilizand axiomele uzuale, ea poate fi aleasa ca o noua axioma. In practica, “in viata de zi cu zi”, o conjectura este o ipoteza care care nu a fost inca confirmata. Exista si conjecture care nu sunt nici confirmate dar nici infirmate!

[2] Energia Nucleara contribuie la productia mondiala de energie cu cca 6%, clasandu-se in urma hidroelectricitatii si a energiilor renuvlabile care furnizeaza cca 7% din totalul energiei. In 2002, cele cinci mari puteri nucleare (SUA, Franta, Rusia, Marea Britanie si China) dispuneau de 245 de reactoare nucleare militare dispuse pe 182 nave de razboi. Intre 1954-2002, cca 760 de reactoare nucleare au fost construite in lume care au servit la propulsarea navelor de razboi, fara a tine cont de reactoarele nucleare utilizate pentru productia de plutonium. In 2006, 442 de reactoare de mare putere functionau in 31 de tari, producand in total 370GW, reprezentand cca 17% din din electricitatea mondiala. Numai trei state (SUA, Franta si Japonia) detin 49% din totatul asezamtelor nucleare si produc 57% din electricitatea produsa de catre centrale nucleare. SUA, care ocupa locul unu in privinta numarului de reactori nucleari activi (104 in 2007 distribuite in 70 de centrale in activitate), produc cca 20% din electricitatea necesara lor, gratie centralelor nucleare, aflate sub controlul NRC (Nuclear Regulatory Commission). Franta, a doua puetre nucleara (68 de reactoare in 2010, distribuite in 19 centrale nucleare), aflate sub controlul ASNF (Autorité de Sûreté Nucléaire Française) se claseaza pe primul loc in lume in termini de electricitate de origine nucleara produsa pe cap de locuitor (dar si ceea ce priveste procentul de energie nucleara din totalul energiei produse) si dispune de un centru de tratare a deseurilor nucleare (La Hague), precum si de o uzina de combustibl nuclear MOX (Mélange d'Oxydes/Mixed Oxide, fabricat din plutonium si uranium saracit) la Marcoule (cu reactori nucleari cu utilitate militara, pusa in functiune in 1956), unde sunt efectuate cercetari legate de Bomba atomica al FDNF (Fortele de Disuaziune Nucleara Franceze). In Franta, in 2010, peste 90% din productia de energie electrica era de natura nucleara. In 2009, Japonia (in care 35% din eneria electrica necesara tarii este de origine nucleara) cu cele 55 de reactoare nucleare ale sale, repartizate in 17 centrale nucleare se clasa pe locul trei, dupa SUA si Franta. Pe locul patru se claseaza Rusia cu 31 de reactoare dispuse in 10 centrale nucleare (2006) care produc cca 16% din totalul energiei electrice necesare tarii. Locul cinci este ocupat de catre Marea Britanie cu 23 de reactoare nucleare distribuite in 9 centrale nucleare care produc cca 23% din totalul de electricitate nationala. Comparat cu cca 372 GW la sfarsitul anului 2007, puterea cumulata in reactoare nucleare in 2030 ar trebui sa fie intre 447-691 GW conform AIEA (Agentia Internationala de Energie Atomica) si 416-519 GW conform AIE (Agentia Internationala de Energie). In schimb, 319 din cele 439 de reactoare nucleare vor fi scoase din functiune pana la sfarsitul anului 2030, ceea ce inseamna pierderea unei capacitate energetice de 266,4 GW din cea de cca 375 GW astazi. Astfel, in 2030 nu vor ramane in functiune decat 120 de reactoare, dintre cele care actualmente sunt in activitate, pentru a produce 105,8 GW, adica 28,4% din productia anului 2008. Restul de reactori va fi construit pana in 2030 (constructia unui reactor, in medie fiind de cca 5 ani), ceea ce va permite cresterea puterii totate cu cca 21%-87% fata de anul 2007, conform AIEA si cu cca 12%-40%, conform AIE. Energia nucleara furnizeaza cca 8% din energia consumata in SUA, cca 14% in Europa si 38% in Franta. In Asia, ea este utilizata in principiu in Japonia (14% din energia consumata), in Coreea de Sud (cca 13%), in Taiwan (cca 10%), in India (cca 1,4%), in Pakistan (cca 0,9%) si in China (cca 2,4%). In America de Sud, principalele state consumatoare sunt: Argentina (cca 2,4%) si Brazilia (cca 1,9%). Europa si ex-URSS produc aproape jumatate din energia nucleara mondiala (46%) iar America de Nord cca 33,6%. Aprovizionarea mondiala cu electricitate este asigurata intr-un procent aproape de 2/3 de catre centrale termice clas care functioneaza cu carbon (39%), cu petrol (10%) si cu gaz natural (15%). Electricitatea nucleara nu contribuie decat cu cca 17-18%, iar hidroelectricitatea si energiile renuvlabile cu cca 19%. Cei mai mari producatori de electricitate nucleara sunt (2009) : SUA (798,7 TWh, 101.163 GW, 20,2% din totalul energiei electrice), Franta (491,7 TWh, 69.236 GW, peste 90%), Japonia (263,1TWh, 47.348 GW, 28,9%), Rusia (152,8 TWh, 23.084GW, 17,8%), Germania (127,7 TWh, 20.339 GW, 26,1%), Coreea de Sud (141,1 TWh, 17.716 GW, 34,8%), Canada (85,3 TWh, 12.679 GW, 14,8%), Ukraina (77,9 TWh, 13.168 GW, 48,6%), China (70,1 TWh, 8.587 GW, 1,9%), Marea Britanie (62,9 TWh, 11.035 GW, 17,9%), Spania (50,6 TWh, 7.448 GW, 17,5%), Suedia (50,09 TWh, 9.399 GW, 34.7%) si Belgia (45 TWh, 5.943 GW, 51,7%). Total mondial : 2.560 TWH, 374.690 GW, cca 14% din totalul energiei de toate tipurile, confundate.






Raporteaza abuz de limbaj
| Varianta pentru tiparire a topicului Conjectura lui Matelly (*)
Mergi la: