Login · Inregistrare
Acceseaza wall-street.ro/sati pentru a vedea Topul Siteurilor din Romania.

back to top ∧

Cum sfideaza Presedintele Tarian Basescu 1 MILION de cetateni

Comentarii pe articolul Basescu cere referendum pentru schimbarea Parlamentului

oanacristiana
Trimis de oanacristiana la 24 Septembrie 2009, ora 18:23
Pe data de 17 septembrie a fost depusa la Reg­i­s­tratura Gen­er­ala a Admin­is­tratiei Prezi­den­tiale o intampinare oficiala inreg­is­trata sub numarul 18.720 prin care se cerea insti­tu­tiei prezi­den­tiale orga­ni­zarea unui Ref­er­en­dum national in prob­lema actelor si a supraveg­herii elec­tron­ice.
O data cu formularea acestei cereri au fost puse la dispozitia presedintelui Basescu cele aproape 1 MILION de semnaturi ale celor care s-au informat si s-au declarat impotriva adoptarii actelor biometrice sau cel putin pentru organizarea unor discutii publice si a consultarii populatiei prin intermediul referendumului.
La o saptamana de la acest eveniment presedintele Basescu cere public organizarea unui referendum pentru schimbarea Parlamentului insa nu sufla o vorba despre cererea celor 1milion de cetateni care doresc referendum in legatura cu o problema cel putin la fel de importanta ( dupa parerea mea incomparabil mai importanta). Deduc de aici ca dorinta unui singur cetatean e mai presus de a cea a unui milion de cetateni pentru simplul fapt ca acel cetatean ocupa temporar functia de Presedinte, functie pe care o ocupa datorita si celor 1milion de cetateni.
Tinand cont ca sistemul politic actual din care face parte si Traian Basescu a fost ales cu mai putin de 3 milioane de voturi, gestul presedintelui de a ignora cererea unui milion de oameni, cetateni ai Romaniei, sfideaza si cea mai elementara logica si urma de bun simt.
In alta ordine de idei, modul in care este formulata motivatia Presedintelui contine doua aspecte ridicole: 1. exact la finalul mandatului si-a amintit de promisiunea facuta la inceputul lui (e mai mult decat evident o strategie electorala) si 2. ideea de a organiza referendumul o data cu alegerile prezidentiale pentru a diminua costurile aferente pare preluata exact din scrisoarea adesata lui de catre Parintele Justin prin care cere REFERENDUM national in legatura cu introducerea documetelor biometrice. Mai mult, tinand cont ca cerea de refendum pe problema documentelor biometrice fiind inaintata anterior declaratiei presedintelui, pare ca insasi ideea refendumului a fost "servita". In orice caz, ea nu a trecut neobservata de catre consilierii prezidentiali.
Pentru detalii mai jos reproduc textul scrisorii adresate Presedintelui preluata de pe un alt site:
" Scrisoarea deschisa a Parintelui Justin catre Presedintele Romaniei, Traian Basescu prin care cere REFERENDUM national

Domnule Presedinte,

In numele Sfintei Predanii a Bisericii noastre Ortodoxe si in numele suferintei neamului din ultimele zeci de ani, am incercat sa ducem mai departe tezaurul de sfintenie si de bunastare al acestui popor greu incercat. In intreaga noastra viata si mai ales in ultimii douazeci de ani, de cind am ctitorit Manastirea Petru Voda, am dus o lupta continua pentru trezirea si constientizarea poporului fata de valorile milenare ale sfintei credinte si ale neamului nostru.

De aceea, socotim ca promulgarea unor acte normative precum OUG 184/2008, OUG 207/2008, OUG 55/2009, Legea 298/2008 si adoptarea ilegala a Directivei 126/2006 a UE de catre M.A.I., care, toate, promoveaza implementarea cipurilor electronice in actele de identitate românesti, pe linga incalcarea flagranta a unor articole din Constitutia Romaniei si a unor norme de drept intern si international, aduce atingere constiintei religioase a neamului nostru. Legatura dintre aceasta tehnologie si citeva semne apocaliptice, ca si renuntarea la libertatile cucerite cu singe in Decembrie 1989, nu se poate face in Romania decit prin adoptarea legilor mai sus mentionate, departindu-ne, prin impunere de sus, oficiala, de implinirea misiunii noastre in istoria de 2000 de ani de crestinism a acestui popor.

Asteptam de la domnia voastra o rezolvare favorabila, pe cit se poate, a dorintei noastre de abrogare a tuturor acestor masuri legislative mai sus mentionate. Domnia voastra sunteti reprezentantul acestei natiuni si direct si indirect: Direct pentru ca sunteti ales de natiune ca reprezentant in lupta cu greutatile si nevoile momentului istoric prin care trecem, si indirect, pentru ca este la mijloc constiinta morala a domniei voastre fata de poporul care va iubeste. Crestinii nostri au sugerat inca de la inceput organizarea unui Referendum pe tema actelor si supravegherii electronice ca posibila solutie pentru abrogarea acestor legi. Va stau inainte implicarea directa si personala sau alegerea responsabilitatii populare pentru implinirea setei de libertate si adevar a neamului nostru.

Socotim ca acum este momentul prielnic sa prezentati un raspuns celor aproape un milion de Romani care au semnat impotriva actelor si supravegherii electronice, alaturi de manastirea noastra, de foarte multe manastiri si parohii ortodoxe din tara si din strainatate, si de multe organizatii ale societatii civile care ne-au sustinut si ajutat, dar mai ales – ca o dovada a interesului pe care il avem fata de dumneavoastra si fata de acest neam crestin ortodox. Este un moment prielnic sa va deschideti in mod oficial fata de asteptarile poporului, si sa fiti cit se poate de aproape de aspiratiile noastre.

Socotim ca este un moment prielnic si pentru prezenta dvs in viitor ca presedinte ales al acestui popor, nascut crestin-ortodox. Ceea ce facem astazi nu ne reprezinta atit politic, cit mai ales istoric, fiecare gest pe care il facem trebuind sa fie pe linia inceputa de inaintasi de a urca poporul român pe culmile unei biruinte crestine. Domnia voastra sunteti un urmas al Sfintului Voievod Constantin Brincoveanu, si al marilor voievozi Matei Basarab si Mihai Viteazul, care si-au scris cu litere de aur numele in istoria neamului nostru. Acesta este momentul in care domnia voastra va puteti arata cit mai aproape de duhul si cit mai in asentimentul poporului si in special al batrinei noastre Ortodoxii din Europa de Rasarit. Domnia voastra reprezentati Tara si Neamul intr-un moment istoric deosebit, si va cerem sa fiti alaturi de milioanele de romani care ne sunt alaturi, dar mai ales de acel milion de crestini care s-au informat si au semnat alaturi de noi impotriva actelor electronice. Va cerem sa fiti alaturi de noi mai degraba decit alaturi de interesele politice globalizante si nivelatoare. Ca neam crestin ortodox, cerem sa fim respectati cu credinta si traditiile noastre milenare, de la care nu se cuvine sa ne abatem citusi de putin, avindu-i pilda pe inaintasii mai sus pomeniti.

Solutia ceruta de crestini, Referendumul asupra actelor si supravegherii electronice, s-ar putea organiza in acelasi timp cu alegerile prezidentiale, economisind timp si bani pentru organizarea sa si pentru informare, candidatii la cea mai inalta functie in stat trebuind sa se implice activ in dezbaterea acestui subiect atit de fierbinte la nivelul intregului popor. Credinta noastra este ca raspunzind favorabil dorintelor noastre si ale celor un milion de români care au semnat alaturi de noi si ale caror semnaturi in original vi le punem la dispozitie, va veti bucura si de binecuvintarea lui Dumnezeu, si de pretuirea si sprijinul intregului nostru popor iubitor de libertate si de adevar.

Cu pretuire,

Staret al Manastirii Sfintii Arhangheli,

Arhimandrit Iustin Pirvu

Din partea Fundatiei Pentru Romania,

Victor Roncea"


 
annamaria_pop
Trimis de annamaria_pop la 24 Septembrie 2009, ora 21:48
Decizia in privinta pasapoartelor biometrice nu e a lui Basescu si el nu are nici un cuvint de spus. De parca nu ati stii cu totii cine vine cu ideile astea (pasapoarte biometrice, vaccine antigripale, etc)
 
Alxdava2004
Trimis de Alxdava2004 la 25 Septembrie 2009, ora 07:28
oana_cristiana_iftode

Sunt si eu un crestin, mai putin practicant in ultima vreme, si am de spus si eu ceva. Cand mama naibii va opriti sa mai distrugeti parcurile in Romania pentru bisericile voastre pline mai nou de tot felul de ,,calugari'' cu priviri de tampiti si bolnavi mintali? Cand incetati voi sa mai conduceti audi si volkswagen cu v6 din banii nostri? Cand inceteaza preotia sa fie o afacere? Ma uit la biserica de azi si nu vad mare deosebire fata de preotii din biblie pe care ii certa Iisus.
In legatura cu actele electronice, ce sa spun, aveti dreptate dar nu se va face nimic pt ca asta este directia inspre care va merge lumea. Se poate amana dars eva impune peste 5-10 ani
 
oanacristiana
Trimis de oanacristiana la 25 Septembrie 2009, ora 14:41
@ annamaria_pop

In mod legal, doar Presedintele poate initia oficial o cerere de refendum. Intradevar dupa aceea ea trebuie aprobata de camera deputatilor insa primul pas in organizarea unui referendum este ca presedintele sa formuleze o cere in acest sens. La fel de adevarat este ca poate ca exista o presiune din diferite medii mai mult sau mai putin suspecte dar nu ne sta in putinta sa controlam asa ceva, insa nici daca stam cu mainile in san si acceptam totul in virtutea faptului ca noi suntem fara putere si nu avem ce face nu e cea mai buna solutie. Normal ca cel mai simplu e sa ne lasam in voia lucrurilor impuse dar s-ar putea sa platim un pret mult prea scump pentru aceasta delasare. Eu am doar 23 de ani si nu as vrea ca mai bine de jumate din viata sa mi-o petrec sub contrangeri de acest fel. Nimeni nu cred ca isi doreste asa ceva cu atat mai putin cei care se gandesc si la viata copiilor lor.

@ Alxdava2004

Eu nu inteleg cui ati vrut sa adresati mesajul dvs....care "voi"? Eu nu sunt nici preot(nici daca as vrea nu as putea) si nici nu fac parte din vreo familie de preoti care conduce "audi si volkswagen cu v6 din banii nostri", nici nu am fraternizat vreodata cu cineva care intentiona sa distruga vreun parc, din conta imi place natura de mii de ori mai mult decat orice cladire. Cat despre "afacerea" preotiei si despre starea duhovniceasca a preotilor din ziua de azi cred ca vede toata lumea ca e departe de ce era in vremea Sfintilor Parinti dar din punctul meu de vedere are Cine sa aiba grija de asta si Cine sa ii judece, eu prefer sa ma uit la mine. Cum ati spus si dvs. Iisus ii certa pe preotii din biblie prin urmare nici un preot asemanator lor nu va scapa de mustrarea sa.
" Lumea" este formata 99% din cei ca noi. Cei 1% care au putere si doresc impunerea unor astfel de sisteme de contrangere mizeaza tocmai pe acest gen de mentalitate. Spuneti ca nu se va face nimic, e foarte posibil sa fie asa tocmai pt ca majoritatea gandeste ca dvs. pentru ca asa e cel mai comod sa gandesti.
 
mikaella19ro
Trimis de mikaella19ro la 26 Septembrie 2009, ora 15:53
oana_cristiana_iftode - multumesc pt initiativa de a arata oamenilor cat de mult ii pasa domnului Basescu de viitorul Romaniei si de 1 mil de romani care-i solicita ceva..Se pare ca domnul Base se face ca nu vede cate probleme urgente are tara asta si prefera sa le ignore continundu-si agenda.
Sa speram ca nu vor lasa sa se introduca aberatia aia cu cipul!!

pt annamaria_pop -daca propunerea vine de la UE cum sugerezi tu sau indiferent de unde vine ,asta nu inseamna ca trebuie sa o si primim cu bratele deschise,deocamdata din cate stiu e democratie si avem un presedinte care poate sa nu accepte asa ceva si sa faca demersurile necesare,cum ar fi un referendum pe tema asta,ca tot ii place asa tare...

pt Alxdava2004 - cel fel de crestin care nu stie ca in biserica sunt preoti nu calugari,calugarii sunt in manastiri!!! Cat despre distrugerea parcurilor cred ca te uiti unde nu trebuie! Terenurile alea nu le ia biserica ci asta li se da de la primarie.
Cum ai tu tupeu sa faci niste oameni care stau toata ziua in manastire,se abtin de la mancare,bautura,femei si tot ce vrei tu si se roaga pt binele tau?In primul rand confunzi preotii cu calugarii ceea ce mi se pare aberant pt un crestin cum te definesti tu! Cred ca nu ai fost in viata ta intr-o manastire de ai putut sa zici ,citez:",,calugari''cu priviri de tampiti si bolnavi mintali?"
Ca sunt preoti care s-au imbogatit si s-au apucat de lucruri lumesti,asta-i alta problema si asta nu inseamna ca toti sunt la fel.Si preotia pe langa vocatie e o meserie,iar daca unii o considera meserie si doar atat,pacatul lor!
"In legatura cu actele electronice, ce sa spun, aveti dreptate dar nu se va face nimic pt ca asta este directia inspre care va merge lumea."- cine merge in directia asta? Care lume?Daca asta propune cineva nu inseamna ca va fi acceptat de oameni,in toate tarile in care s-a propus au fost oameni care s-au revoltat si biserica nu a fost indiferenta! comentezi dar nici nu ai inteles ce era cu mesajul ala,ce sa mai zic...mai citeste o data poate intelegi!lol


 
mikaella19ro
Trimis de mikaella19ro la 26 Septembrie 2009, ora 15:59
oana_cristiana_iftode - multumesc pt initiativa de a arata oamenilor cat de mult ii pasa domnului Basescu de viitorul Romaniei si de 1 mil de romani care-i solicita ceva..Se pare ca domnul Base se face ca nu vede cate probleme urgente are tara asta si prefera sa le ignore continundu-si agenda.
Sa speram ca nu vor lasa sa se introduca aberatia aia cu cipul!!

pt annamaria_pop -daca propunerea vine de la UE cum sugerezi tu sau indiferent de unde vine ,asta nu inseamna ca trebuie sa o si primim cu bratele deschise,deocamdata din cate stiu e democratie si avem un presedinte care poate sa nu accepte asa ceva si sa faca demersurile necesare,cum ar fi un referendum pe tema asta,ca tot ii place asa tare...

pt Alxdava2004 - cel fel de crestin care nu stie ca in biserica sunt preoti nu calugari,calugarii sunt in manastiri!!! Cat despre distrugerea parcurilor cred ca te uiti unde nu trebuie! Terenurile alea nu le ia biserica ci asta li se da de la primarie.
Cum ai tu tupeu sa faci niste oameni care stau toata ziua in manastire,se abtin de la mancare,bautura,femei si tot ce vrei tu si se roaga pt binele tau?In primul rand confunzi preotii cu calugarii ceea ce mi se pare aberant pt un crestin cum te definesti tu! Cred ca nu ai fost in viata ta intr-o manastire de ai putut sa zici ,citez:",,calugari''cu priviri de tampiti si bolnavi mintali?"
Ca sunt preoti care s-au imbogatit si s-au apucat de lucruri lumesti,asta-i alta problema si asta nu inseamna ca toti sunt la fel.Si preotia pe langa vocatie e o meserie,iar daca unii o considera meserie si doar atat,pacatul lor!
"In legatura cu actele electronice, ce sa spun, aveti dreptate dar nu se va face nimic pt ca asta este directia inspre care va merge lumea."- cine merge in directia asta? Care lume?Daca asta propune cineva nu inseamna ca va fi acceptat de oameni,in toate tarile in care s-a propus au fost oameni care s-au revoltat si biserica nu a fost indiferenta! comentezi dar nici nu ai inteles ce era cu mesajul ala,ce sa mai zic...mai citeste o data poate intelegi!lol




Alte comentarii pe articolul Basescu cere referendum pentru schimbarea Parlamentului

Din ce tara / localitate mai doresti sa gasesti stiri pe 9AM ?




 
 
 
 
close setari
 
 
 
off