Nu moare nimeni din impozitul asta, ba dimpotriva
Comentarii pe articolul "Impozitul forfetar loveste din nou: 115.000 de IMM-uri "ucise" in prima jumatate a anului"
Trimis de daniela_monus la 31 Iulie 2009, ora 09:17
Sunt complet de acord cu cele spuse de pfiszter_t. Acest impozit forfetar ajuta la o reglare a situatiei firmelor create si apoi lasate sa dormiteze din diverse motive: nu mai au avut bani sa-si continue activitatea, ramura in care se desfasurau nu mai era profitabila sau pur si simplu profitul era acoperit de cheltuieli in asa fel incat sa rezulte o pierdere. Deci, masura a fost buna din acest punct de vedere. Insa mai exista si reversul medaliei, si anume impactul psihologic asupra populatiei si patronilor in general, care chiar daca in cadrul firmelor au o situatie relativ acceptabila, sunt speriati de toate zvonurile si toata publicitatea negativa facuta si iau masuri negative.
Astfel, isi reduc foarte mult cifra de afaceri, dau afara angajati, isi inchid punctele de lucru, etc. De asemenea, patronii forteaza angajatii sa stea la ore suplimentare neplatite sau le reduc salariile, iar acestia accepta de frica pierderii locului de munca. Deci, rezulta o stare de continua nemultumire datorata neinformarii corespunzatoare asupra motivelor si situatiei firmelor ce s-au inchis ori suspendat.
Astfel, isi reduc foarte mult cifra de afaceri, dau afara angajati, isi inchid punctele de lucru, etc. De asemenea, patronii forteaza angajatii sa stea la ore suplimentare neplatite sau le reduc salariile, iar acestia accepta de frica pierderii locului de munca. Deci, rezulta o stare de continua nemultumire datorata neinformarii corespunzatoare asupra motivelor si situatiei firmelor ce s-au inchis ori suspendat.
Trimis de traian_maicanescu la 31 Iulie 2009, ora 09:51
Cati dintre voi cei care sustineti impozitul forfetar aveti firme proprii, ati incercat sa va dezvoltati firma cautand clienti, v-ati lovit de absenta statului in a va ajuta, v-ati lovit de multele taxe pe care trebuie sa le platiti statului desi acesta nu a facut NIMIC pentru a merita acei bani?
Cum poate un administrator-proprietar de firma sa se bucure de aparitia unui nou impozit? Pai nu poate, pentru ca e ilogic. In concluzie cei care isi dau cu presupusul nu sunt decit fie angajati la Stat, fie angajati in mediu privat pentru care luna trece, leafa merge, fie someri. Cred ca singurii care au un cuvint de spus in ceea ce priveste acest impozit sunt cei care l-au implementat si cei care sunt afectati. Restul vorbesc in nestiinta de cauza.
Ati putea sa dezbateti mai degraba taxa de acces in Vama Veche si in alte statiuni. Mai nou se pregateste o taxa de 3 ron pt accesul in Valiug linga Resita, un satuc simpatic dar totusi un satuc. S-a creat un precedent si fiecare administratie locala poate sa isi puna bariera si sa taie bilete. Iata subiect de dezbatut. O sa mergi prin tara in concediu cu 2 salarii numai pentru taxe la bariera. Asta hotie, tara in care taxa de drum se regaseste in: taxa pe carburanti, taxa tip rovigneta, taxa de autostrada, taxa de bariera si drumurile sunt varza. Vreti sa protestati, protestati impotriva Empire Cascade care a taiat crunt niste dealuri inalte de pe Transalpina. Acum vedeti un deal impadurit ca in basme si unul complet defrisat pe care se vad doar cioatele. Totul pentru doi austrieci si un agarici de 32 de ani care a obtinut el pe merit functie de conducere la Romsilva cit sa dea padurile si acum e administratorul firmei E C. Protestati impotriva ignorantei Min. Turismului fata de statiunea Vidra, unde singurele 3 hoteluri imense sunt abandonate si cu geamurile sparte iar drumul de acces e o mare bataie de joc, intr-o zona care iti taie respiratia prin frumusete. Vreti sa protestati, faceti-o impotriva primarului din Chiajna care dupa ce a respins multe aprobari pentru apa/canal si drum reparat, acum ca si-a cumparat ditamai tarlaua unde a ridicat mandrete de castel a putut sa duca un super drum asfaltat pina la poarta lui, restul...nu mai sunt fonduri.
Daca se cunosc cazuri de firme care nu raporteaza profitul, pentru asta exista organismele de control in care multi dintre voi protestatarilor lucrati. Dar mai lasati Solitaire-ul si Minesweeper-ul si produceti ceva de banii aia publici. Nu putem executa 100000 de firme pentru ca unele sunt cu probleme. Ce e aia: daca produci ceva, suma nu e chiar mare. Nu e vorba de suma dragilor, e vorba ca trebuie sa o dai degeaba. Cunosc firma cu conturile blocate pt neplata impozitelor la stat pentru simplul fapt ca statul nu a platit facturile catre aceasta firma cu care a facut afaceri. Vinzi consumabile la spitale prin licitatie, emiti factura, o bagi in contabilitate si statul deja vine sa-ti ceara taxele pe acea factura. Dar plata se face dupa muuuulte luni de zile si numai daca dai o spaga sa iti puna cineva factura mai sus in teanc. Cum se poate sa ceri un impozit pe niste bani pe care inca nu i-ai platit? Iata....pentru ce sa protestam! Viata faina dragi romani!
Cum poate un administrator-proprietar de firma sa se bucure de aparitia unui nou impozit? Pai nu poate, pentru ca e ilogic. In concluzie cei care isi dau cu presupusul nu sunt decit fie angajati la Stat, fie angajati in mediu privat pentru care luna trece, leafa merge, fie someri. Cred ca singurii care au un cuvint de spus in ceea ce priveste acest impozit sunt cei care l-au implementat si cei care sunt afectati. Restul vorbesc in nestiinta de cauza.
Ati putea sa dezbateti mai degraba taxa de acces in Vama Veche si in alte statiuni. Mai nou se pregateste o taxa de 3 ron pt accesul in Valiug linga Resita, un satuc simpatic dar totusi un satuc. S-a creat un precedent si fiecare administratie locala poate sa isi puna bariera si sa taie bilete. Iata subiect de dezbatut. O sa mergi prin tara in concediu cu 2 salarii numai pentru taxe la bariera. Asta hotie, tara in care taxa de drum se regaseste in: taxa pe carburanti, taxa tip rovigneta, taxa de autostrada, taxa de bariera si drumurile sunt varza. Vreti sa protestati, protestati impotriva Empire Cascade care a taiat crunt niste dealuri inalte de pe Transalpina. Acum vedeti un deal impadurit ca in basme si unul complet defrisat pe care se vad doar cioatele. Totul pentru doi austrieci si un agarici de 32 de ani care a obtinut el pe merit functie de conducere la Romsilva cit sa dea padurile si acum e administratorul firmei E C. Protestati impotriva ignorantei Min. Turismului fata de statiunea Vidra, unde singurele 3 hoteluri imense sunt abandonate si cu geamurile sparte iar drumul de acces e o mare bataie de joc, intr-o zona care iti taie respiratia prin frumusete. Vreti sa protestati, faceti-o impotriva primarului din Chiajna care dupa ce a respins multe aprobari pentru apa/canal si drum reparat, acum ca si-a cumparat ditamai tarlaua unde a ridicat mandrete de castel a putut sa duca un super drum asfaltat pina la poarta lui, restul...nu mai sunt fonduri.
Daca se cunosc cazuri de firme care nu raporteaza profitul, pentru asta exista organismele de control in care multi dintre voi protestatarilor lucrati. Dar mai lasati Solitaire-ul si Minesweeper-ul si produceti ceva de banii aia publici. Nu putem executa 100000 de firme pentru ca unele sunt cu probleme. Ce e aia: daca produci ceva, suma nu e chiar mare. Nu e vorba de suma dragilor, e vorba ca trebuie sa o dai degeaba. Cunosc firma cu conturile blocate pt neplata impozitelor la stat pentru simplul fapt ca statul nu a platit facturile catre aceasta firma cu care a facut afaceri. Vinzi consumabile la spitale prin licitatie, emiti factura, o bagi in contabilitate si statul deja vine sa-ti ceara taxele pe acea factura. Dar plata se face dupa muuuulte luni de zile si numai daca dai o spaga sa iti puna cineva factura mai sus in teanc. Cum se poate sa ceri un impozit pe niste bani pe care inca nu i-ai platit? Iata....pentru ce sa protestam! Viata faina dragi romani!
Trimis de silvamet08 la 31 Iulie 2009, ora 10:14
Ceea ce insirati dv ca fiind probleme,la firme care lucreaza cu statul si i-si iau banii cu intarziere?Pai sa va povestesc din economia reala cum se intampla,adica acolo unde se produce ceva palpabil...De exemplu :primesti o comanda si produci o cantitate de produs finit pentru care ai niste cheltuieli reale de productie si aprovizionare(nu doar plimbat marfa de la producator la consumator) si cand ti-ai facut bine treaba si astepti rezultate firma care a comandat,din diverse motive,nu mai ridica marfa sau mai rau i-ti plateste cu CEC fara acoperire?A i muncit degeaba si acumulezi pierderi ?Astea sunt probleme reale din economia reala nu neajunsuri ale comerciantilor in relatia cu statul care mai devreme sau mai tarziu plateste.In aceste conditii i-ti mai vine sa deschizi o AFACERE LUCRATIVA in Romania?Nu v-ati gandit ca multe din firmele care s-au inchis aveau obiect de activitate in sectoare unde cererea a disparut,ca ex. industria lemnului?
Trimis de dan_moldoveanu la 31 Iulie 2009, ora 15:22
pentru un start up, o firma mica sau chiar mijlocie, orice obiect de activitate ar avea, o fluctuatie in cashflow mai serioasa o poate pune in incapacitate de plata, indiferent de motiv, CECuri neacoperite sau intarzaierea platii de catre un cumparator, anularea comnzii, sau mai stiu eu ce factori.
Probleme sunt...marea durere e ca se rasuceste cutitul in rana.
Probleme sunt...marea durere e ca se rasuceste cutitul in rana.
Trimis de a_suluman la 31 Iulie 2009, ora 17:14
Domnule pfister, ia nu generalizati o idee scoasa din context! Ca nu suntem chiar asa de prosti, desi destul incat sa va tinem pe taxele si impozitele noastre si voi ori nu faceti nimic pentru banii aia, ori ne incurcati si mai tare, ori ii furati ori toate cele mai de sus!!!!!! Deci ciocu mic! Avantajele acestui impozit sunt minuscule pe langa dezavantajele sale! Cat de corecta este legea aceasta cand unul care a fost cinstit, si-a declarat profitul real, si-a platit taxele si impozitele aferente, iar acum tre sa mai plateasca cateva zeci de milioane pentru ca alte cateva mii sau zeci de mii de firme au lucrat in pierdere in acte sau cu profit minim astfel incat si acum platesc cuantumul minim stipulat de lege!!! Deci tot pe aia cinstiti i-ati indoit! Vi se pare corect si logic?! Ce fac autoritatile care tre sa vegheze la implementarea legilor si verificarea celor cu musca pe caciula?! Dorm si mor de scarba cand te duci la ghiseu sa-ti ia banii pentru care ai muncit! Ce fac autoritatile care ar trebui sa vegheze la protectia celor care platesc cinstit si sa-i sanctioneze pe cei rai platnici???!!!!!!! In Romania autoritatile ii protejeaza pe hoti si nu pe cei cinstiti! Si mai mult decat atat, adesea nu-si fac treaba deloc, fapt ce duce la aparitia a tot felul de aberatii in sistem care in final duce la dezavantajul celui cinstit si avantajul celui hot, cand ar trebui sa fie exact invers!!!!!!!!! Deci ia mai taceti si macar aveti atata bun simt incat sa nu aduceti lauri acestei legi complet proaste si mai ales neadecvate pentru mediul financiar si economic din acest moment! Plateste toata lumea pentru prostia si hotia catorva! Numai in romania e posibil asa ceva!!! Deci ciocu mic si sa va faceti mic mic mic de tot sa nici nu va vedem!!!!!
Trimis de office3_36 la 02 August 2009, ora 09:14
Exemplu personal:
Firma mica de web - eu singur, 1,2,3 facturi pe an in valoare de 1000-3000E. Optiunea actuala? Inchid sau trec pe suspendare pentru ca nu am chef sa-i dau lui Pogea 500E din 3000. Daca el nu era multumit cu tva-ul meu si impozitul meu nu va mai primi nimic. Deci totul la negru de aici inainte. Dece 'telectualilor de mai sus, sper ca exemplul a fost coerent si clar si pt voi pt ca in situatia mea sunt zeci si sute de mii de firme care nu vor mai "produce" nimic pt stat de aici inainte.
PROSTILOR
Firma mica de web - eu singur, 1,2,3 facturi pe an in valoare de 1000-3000E. Optiunea actuala? Inchid sau trec pe suspendare pentru ca nu am chef sa-i dau lui Pogea 500E din 3000. Daca el nu era multumit cu tva-ul meu si impozitul meu nu va mai primi nimic. Deci totul la negru de aici inainte. Dece 'telectualilor de mai sus, sper ca exemplul a fost coerent si clar si pt voi pt ca in situatia mea sunt zeci si sute de mii de firme care nu vor mai "produce" nimic pt stat de aici inainte.
PROSTILOR
Trimis de 9am016428 la 03 August 2009, ora 08:55
Corect!!!! Pentru ce sa-i dau incompetentului de pogea bani. Saracul, e la pamant!!! Acum se izbeste de efectele perverse ale unei legi care trebuia sa-i aduca bani la buget. Eu stiu multe persoane care, desi nu au suspendat activitatea, refuza sa plateasca acest impozit idiot. E un furt institutionalizat, asa cum se intampla zilnic in Romania!!! Nu trebuie sa ne mai mire nimic, o sa fie din ce in ce mai rau cu asa-zisii "economisti". Scapa cine poate!!!!!!!!!!!!!!!!!
Trimis de 9am110812 la 03 August 2009, ora 12:47
Domnilor din pacate sa stiti ca nu aveti dreptate si spun asta in cunostinta de cauza.Sunt actionar si economist la o societate cu 9 angajati.Am sa vin si eu cu date concrete pentru a-mi argumenta supozitia: trimestrul 2:TV=498974 ron;TC=394968 ron(mai multe cheltuieli sincer incercam dar nu avem de unde scoate!!); Profit=104006 ron*16%=16641ron.Conform impozitului forfetar ar fi trebuit sa platim jumatate:8600 ron.Nu spun ca ne este usor.Profitul practic este invizibil, ne starduim mai ales in acesta perioada sa ne mentinem caci este singurul nostru miloc de existenta! Avem acelesi probleme pe care multi intreprinzatori le au: cec-uri refuzate( in cazul cel mai fericit in care avem acoperire), marfa pe stoc mai mult decat ne putem permite, imprumuturi bancare si private...Se mai adauga si nemultumirea de a sti ca banii nostri truditi din greu(nu avem weekend, ziua de lucru se termina la 21.00-22.00) sunt folositi in mod incompetent si aici as avea de scris o carte....Dar toata aceste dificultati nu sunt generate de impozitul forfetar!Ba dimpotriva si eu il ptrivesc ca pe un mijloc de echilbrare.Cunosc cazuri concrete in calitate de economist, care au un domeniu de activitate productia sau constructiile si reuseau cu cifre de afaceri enorme sa "scoata" un profit derizoriu.Vi se pare corect ca noi cei care muncim cinstit sa platim pentru altii?Cred ca exista si societati care sunt afectate pe nedrept(ca cea a domnului cu 1000-3000E venit) dar asta s-ar pute reglemanta prin introducerea unor trepti de impozitare suplimentare: ex.prima treapta sa fie 0-15000 ron venit-1000 ron imp.profit minim. Nu stiu daca veti fi de acord cu mine dar macar am incercat sa va indemn sa priviti si sub alt aspect subiectul.Va las pe dumneavoastra sa stabiliti concluziile!
Trimis de CRIS7 la 03 August 2009, ora 19:01
Domnule economist,
imi pare rau sa va spun, insa IMPOZITUL FORFETAR ESTE UN IMPOZIT IN PLUS!!! NU CONTEAZA CA AI PLATIT IMPOZITUL PE PROFIT, ACEST IMPOZIT TREBUIE PLATIT PESTE VALOAREA IMPOZITULUI PE PROFIT! VA ROG REVEDETI CADRUL DE APLICARE - DE ACEEA S-AU SI DESFIINTAT ATATEA FIRME, SI FITI CONVINS CA MAJORITATEA CELOR CE DISPAR SUNT CELE CE-SI PLATESC DARILE CORESPUNZATOR, PT CA CEI CE LUCREAZA INCORECT NU TIN CONT NICI DE ACEST FORFETAR!
imi pare rau sa va spun, insa IMPOZITUL FORFETAR ESTE UN IMPOZIT IN PLUS!!! NU CONTEAZA CA AI PLATIT IMPOZITUL PE PROFIT, ACEST IMPOZIT TREBUIE PLATIT PESTE VALOAREA IMPOZITULUI PE PROFIT! VA ROG REVEDETI CADRUL DE APLICARE - DE ACEEA S-AU SI DESFIINTAT ATATEA FIRME, SI FITI CONVINS CA MAJORITATEA CELOR CE DISPAR SUNT CELE CE-SI PLATESC DARILE CORESPUNZATOR, PT CA CEI CE LUCREAZA INCORECT NU TIN CONT NICI DE ACEST FORFETAR!
» Inapoi la articolul "Impozitul forfetar loveste din nou: 115.000 de IMM-uri "ucise" in prima jumatate a anului"
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
Alte comentarii pe articolul Impozitul forfetar loveste din nou: 115.000 de IMM-uri "ucise" in prima jumatate a anului
- adevarul
- ȚARA LUI PAPURÃ VODÃ
- impozit forfetar ascuns
- Vai...ce..."pacat"...
- 100.000 x 300 taxa de intrerupere a activitatii x 600 taxa de desfiintare idiotilor
- De impozitul luat de cei de la drumuri magazinelor de pe marginea drumurilor nationale ce ziceti ?
- CAND VOR PLATI IMPOZITE SI MANELISTII???????
- Lucrez la negru!!!
- Statul a devenit de mult INAMICUL cetatenilor sai!
- foarte bine
Din ce tara / localitate mai doresti sa gasesti stiri pe 9AM ?




Cat despre firmele care aveau activitate dar profit 0, impozitul forfetar le ajuta si pe ele, deoarece le obliga sa se orienteze spre forme de organizare mai putin costisitoare. La ce folos sa ai o firma daca tu esti o singura persoana sau o familie? Nu-ti foloseste la nimic, dar ai in schimb costuri aiurea. Multi oameni pur si simplu nu stiau ca pot desfasura activitate comerciala si sub alte forme de organizare si se complaceau in situatia de a se chinui sa tina o firma si habar nu au. Impozitul forfetar i-a obligat sa se informeze si organizeze mai eficient. Asa inchid firma, isi fac un PFA sau AF si e mai bine.
Mai ramane a 3-a categorie, cea a firmelor care fura pe fata (si stiu cu certitudine ca sunt mii de firme care au profituri uriase dar aranjeaza un profit 0 - zero, sau chiar pierderi) si care la profiturile ce le au nici macar nu simt acest impozit minim.
Asa ca presa ar trebuii s-o lase mai moale cu exagerarile si publicarile de cifre aiurea! Daca vor sa fie utili, sa analizeze ce firme se inchid, cate din ele au avut o cifra de afaceri oarecare in ultimele 12 luni, cati patroni s-au reorganizat, etc. si apoi sa urle sus si tare ce nasol e impozitul forfetar!