Login · Inregistrare
Acceseaza wall-street.ro/sati pentru a vedea Topul Siteurilor din Romania.

back to top ∧

Vanghelie este Cațavencu al nostru.

Comentarii pe articolul "Top 10 perle marca Vanghelie - de la "Care este" la "Goagal""

m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 23 Iulie 2009, ora 06:36
Fiecare epocă din politica românească are cațavencul său. Noi suntem contemporani cu puzderie de cațavenci cu un lider "tare" și fără egal: Vanghelie !
 
genesa45
Trimis de genesa45 la 23 Iulie 2009, ora 14:44
Alo , m_nastasiu !!!! E o blasfemie a-l numi, pe acest gîgă al politicii românești, ca fiind un "Cațavencu al nostru". Cațavencu spunea ceea ce spunea bazat pe o inteligență sclipitoare, plină de satiră și umor. El caricaturiza societatea. O caricaturizare al naibii de actuală. Să nu-mi spui că acu o să-l așezăm pe acest bufon pe același piedestal cu Cațavencu. Idioțeniile lui sper că nu vor intra în nemurire, că nu vor ajunge materii de studiu în școli !!! A, că dacă era contemporan cu Cațavencu, sigur ar fi ajuns un personaj în scrierile sale, e altceva. Din păcate ăn politica romîneasca nu se promovează valorile ci păpuși ușor dre manevrat, pupincuriști. În spatele lor stau afaceriștii lipsiți de scrupule.
 
m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 23 Iulie 2009, ora 16:00
De acord, genesa45. Atunci hai totuși să nu-l rupem de comedia caragialeană și să-i zicem Agamiță Dandanache, că ar fi mai potrivit de profilul moral cu totul special al acestui râsu-plânsu politicii dâmbovițene care e-Vanghelie pesede ,care "la patrusopt neicusorule luptă si dă-i si dăi si luptă, cu trăsura hodoronca-tronca iar clopoțeii linca-linca".
 
spprometeu
Trimis de spprometeu la 23 Iulie 2009, ora 16:07
Alo, genesa45?
Poi acela despre care vorbesti matale era Caragiale, nu Catavencu.....
Catavencu era un personaj din "O scrisoare pierduta" a lui nenea Iancu...
Pui, mama ei de cultura, cum a ajuns in anii nostri de capitalism...

 
m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 23 Iulie 2009, ora 17:08
Dragă spprometeu, ai dreptate dar să nu fim prea intransigenți cu genesa45!
Poi...io când zic Cațavencu e imposibil să nu-l văd cu ochii minții pe nenea Iancu; când zic de Trahanache, Dandanache, Joițica, Tipătescu, hâc-cetățeanul turmentat care imploră să-i spună careva cu cine votează etc. etc. cum ași putea să scap de nostalgia vremurilor când acești eroi politici și nu numai din "O scrisoare pierdută" erau niște ingerași sau mielușei cum vrei să le zici, în comparație cu ce ne oferă politica românească azi ?!
 
marius_danut_maxim
Trimis de marius_danut_maxim la 23 Iulie 2009, ora 23:46
Catavencu nu intruchipeaza, ca personaj, ”spiritul” lui vanghelie, nicidecum. genesa are dreptate: numai daca nu ai inteles personajul poti sa faci comparatia asta. catavencu e un politician tipic, dar nu unul incult si agramat ca piticul asta care, in afara de tupeu nemasurat nu are nimic altceva. catavencu este inteligent, vanghelie este un prost care gandeste, de care voi, inteligentii care nu gandesc, trebuie sa va feriti pentru ca prostul care gandeste este foarte viclean si nu gandeste altceva decat cum sa le-o traga inteligentilor.
 
m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 24 Iulie 2009, ora 09:29
Draga marius_danut_maxim
Nae Cațavencu era reprezentant al tinerii burghezii locale și directorul ziarului "Răcnetul Carpaților" cu dorința profundă de parvenire politică. Discursurile sale pun în evidență demagogia, incultura, lipsa de logică. Lui îi aparțin celebrele replici: "INDUSTRIA ROMÂNĂ E ADMIRABILĂ, E SUBLIMĂ, PUTEM ZICE, DAR LIPSEȘTE CU DESĂVÂRȘIRE; "DUPĂ LUPTE SECULARE CARE AU DURAT APROAPE 30 DE ANI...."; "NOI ACLAMĂM MUNCA, TRAVALIUL CARE NU SE FACE DE LOC ÎN ȚARA NOASTRĂ !" Între incultura lui Cațavencu și contemporanul nostru Vanghelie sunt doar anumite diferențe de nuanță. Vanghelie, absolvent de studii superioare (una sau două facultăți) nu a știut de exemplu să conjuge verbul A FI, la o misiune TV. a lui Robert Turcescu (la bila alba-neagra) etc. etc.
 
m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 24 Iulie 2009, ora 12:24
Citind și topul celor 10 care au fost de fapt 13 dintre numeroasele perle din "capodopera" agramatului Vanghele, sper să fiu ... reabilitat de genesa45 și marius_danut_maxim și să admită corectă comparația acestuia cu Cațavencu.
 
marius_danut_maxim
Trimis de marius_danut_maxim la 26 Iulie 2009, ora 11:52
comparatia este posibila, dar rezultatul este antitetic. tocmai exemplele date dovedesc un umor si o subtilitate autopersiflanta pe care nu o sa le vezi niciodata la un idiot incult si agramat ca vanghelie. tot ce se aseamana la cei doi este tupeul izvorat din dorinta de putere, adica talentul pentru politica, dar astea nu au legatura cu ... perlele din titlu. perlele lui vanghelie sunt perle de prostie, pe cand ale catavencului sunt memorabile pentru cantitatea de ironie si autoironie incluse. deci admitem comparatia cu rezervele de rigoare, nu-i asa, genesa?
 
m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 26 Iulie 2009, ora 16:34
marius_danut_maxim, Caragiale l-a "confecționat" pe Cațavencu tocmai pentru a scoate mai mult în evidență imbecilitatea unei mari părți dintre politicienii vremii sale. Lui Caragiale, i se poate atribui subtilitatea persiflantă și nu lui Cațavencu subtilitate autopersiflantă. Ce interes ar fi avut să se autoironizeze în fața alegătorilor zicând "Că luptele seculare la care se referea au durat aproape 30 de ani" etc. Cațavencu a înțeles foarte bine prin pana ilustrului Caragiale că un discurs electoral este o treabă foarte serioasă cu care trebuie să convingă "prostimea" să-i dea voturi cât mai multe. Ilustrul dramaturg ne-a pus în față un Cațavencu - adică un tâmpit, care ca și Vanghelie a urmărit doar ca să parvină prin politică folosindu-se de un vocabular excremental pentru că altceva nu avea în cap. Nici vorbă de talent politic la specimenele în discuție. Talentul este numai al lui Caragiale care a creionat cu fidelitatea unui caricaturist desăvârșit chipul moral al unui imbecil - pe contemporanul său Cațavencu și în perspectiva vremurilor noastre, pe Vanghelie.
 
marius_danut_maxim
Trimis de marius_danut_maxim la 28 Iulie 2009, ora 00:06
exact, ”prostimea”! catavencu stie ca se adreseaza unei prostimi de care isi bate joc fara menajamente, mai ales pentru ca stie ca toti cei prezenti la adunarea la care ia el cuvantul nu sunt decat niste politicieni imbecili care nu au cum sa il prinda cu mâța in sac. sa nu crezi matale, colega, ca el nu stie ca luptele seculare tin secole... chiar as vrea sa-l aud pe vanghelie declamând in maniera lui catavencu si, crede-ma, atunci l-as vota.

catavencu e un demagog de talent, la fel ca si vanghelie. dar vanghelie e stupid si analfabet. vanghelie nu cunoaste cuvinte ca admirabil, sublim, a aclama, dar, mai rau, asa cum a recunoscut, nu stie sa conjuge a fi, nu stie nici macar ce e aia o cnjugare. catavencu nu numai ca le cunoaste dar isi permite sa fie ironic folosindu-le pentru a-si aburi adversarii, la fel de demagogi dar mult mai prosti (vezi farfuridi, branzovenescu, trahanache et comp.) caragiale, creind personajul liberal catavencu a demonstrat ca are el insusi un spirit liberal dar care apreciaza valorile traditionale si care uraste politicianismul dambovitean demagog si fanfaron.
 
m_nastasiu
Trimis de m_nastasiu la 28 Iulie 2009, ora 09:27
În privința celor două personaje caricaturale avem viziuni comune, doar că "piedestalurile" sunt diferite. Dacă vei decide să răsfoiești puțin studiile criticilor literari, prostia lui Cațavencu este recunoscută unanim. Caragiale avea nevoie de un cața - vencu pentru că eroul cu pricina avea nevoie să-și strige cât mai teatral demagogia și prostia precum o coțofană. Vabghelie al nostru este o "coțofană" agramată și bâlbâită dar cu priză la fel de mare la prostime. În toate timpurile, "românii votează lucruri trasnite". Am citat pe cineva căruia îi dau mare dreptate.
marius_danut_maxim, îți respect opiniile despre Cațavencu, dar, nu renunț la ale mele. Cât privește pe genesa45 este evidentă confuzia pe care a făcut-o luîndu-l drept Caragiale pe Cațavencu . Mi-a făcut plăcere dialogul cu tine, mulțumesc.
 


Alte comentarii pe articolul Top 10 perle marca Vanghelie - de la "Care este" la "Goagal"

Din ce tara / localitate mai doresti sa gasesti stiri pe 9AM ?




 
 
 
 
close setari
 
 
 
off