Am inceput Facultatea de Medicina
Comentarii pe articolul "Strigatul de deznadejde al unui medic: 'Pentru ca anumite lucruri trebuie sa fie spuse, indiferent de consecinte'"
Trimis de za_rux la 10 Februarie 2009, ora 15:39
Am inceput Facultatea de Medicina pentru ca parintii mei sunt medici si ii respect si pentru ca iubesc oamenii si vreau sa fac ceva pentru ei...voi credeti ca atunci cand am dat la facultate m am gandit la sistemul sanitar? m am gandit la cum voi fi platita? sau la cum "voi lua spaga"? m am gandit doar la cat de frumoasa este aceasta profesie, la cat de interesant trebuie sa fie sa inveti si sa afli despre corpul uman si cum am putea ajuta atunci cand cineva nu mai are nici o speranta. insa acum incep sa mi pierd eu orice speranta. toti medicii pe care voi acuma ii huiduiti si ii urati cu tot sufletul vostru au inceput ca si mine. la 18-19 ani, cu ganduri mari si cu dragoste de oameni, cu dorinta de a ajuta de a face bine. toti pe care ii injurati voi acuma sunt produsul unei societati putrede. a unui "cancer" care mananca Romania putin cate putin...a unor oameni care conduc sistemul sanitar si in general tara asta amarata...am facut 3 ani in tara iar acum sunt in anul 4 si am avut marea marea sansa sa plec in Franta pt a face anul aici. sunt absolut uimita si impresionata de diferenta dintre Romania si Franta. iar aici ma refer doar la conditiile de munca ale medicilor si in nici un caz la vreo diferenta intre medicii nostri si ai lor. Avem niste medici extraordinari niste profesionisti. ma gandesc la profesorii mei din tara si sunt sigura ca sunt la fel de buni si unii chiar mai buni decat cei pe care ii vad aici. din pacate multi dintre medicii nostri se pierd pe drum din cauza umilintelor si greutatilor prin care trec din momentul in care termina facultatea si pana la sfarsitul carierei lor. Ma simt foarte jignita cand vad ce scrieti si cum ganditi...cum puteti generaliza asa? nu aveti idee ce inseamna sacrificiul unui om pentru medicina. atat in timpul facultatii cat si apoi ca rezident si apoi ca medic....vi se pare normal ca un om care a muncit 6 ani fara intrerupere, caruia i au aparut fire albe de par la varsta de 25 de ani, sa lucreze apoi de dimineata pana a doua zi dimineata intr un spital fara conditii...gri si rece...pe 10 milioane de lei, incercand sa rezolve problemele altora ( nu ma refer la oamenii bolnavi ci la cei care vin in urgente taiati, batuti, beti si asa mai departe) ? voi credeti ca stam si pierdem noptile invatand si ne punem ochelari cand acum un an nu aveam nevoie, doar ca sa fim injurati in fiecare zi? medicii pe care voi ii injurati si ii acuzati de neglijenta sunt niste oameni slabi care au ajuns asa din cauza conditiilor in care traiesc. poate suntem aroganti, poate suntem increzuti atunci cand spunem "sunt medic" si ne gandim ca la noi veti veni toti atunci cand nu puteti gasi ajutor in alta parte. ganditi va bine atunci cand aruncati cu pietre in stanga si n dreapta ganditi va ca mai sunt si oameni printre toti acesti medici si incercati sa i gasiti pe cei mai buni....imi pare rau de situatia in care suntem cu totii. imi pare rau pentru voi ca sunteti dezamagiti si mi pare rau pentru noi ca atunci cand terminam facultatea suntem aruncati intr o groapa de noroi din care sa trebuiasca sa ne luptam ca sa iesim. nu stiu care e momentul in care "oamenii medici" se transforma in "medici iresponsabili" insa pot sa va asigur ca nu de asta si au ales medicina ca sa faca rau...problema e ca voi nu va dati seama ca si ei au o viata, o familie, copii alaturi de care vor sa petreaca timp pretios, ca si voi alaturi de ale voastre, si ei au nevoie de aceeasi bani ca sa manance sau sa se imbrace, bani pe care va asigur ca e greu sa i aiba atunci cand sunt cinstiti si cred ca aici se produce schimbarea in ei...atunci cand un singur medic trebuie sa acorde asistenta pentru un dispensar intreg de exemplu, ceea ce ar insemna sa traiasca numai in dispensarul ala si sa nu mai faca nimic altceva. si atunci incepe sa si piarda interesul pt ca se gandeste...frate eu cand mai traiesc...si mai ales cum? in vara ma intorc acasa, iar din septembrie voi continua pt ultimii doi ani de facultate. sunt o naiva, insa am toata increderea ca lucrurile se vor schimba...ca va veni cineva care va face ceva si pt sistemul in care voi lucra, si va vindeca toti medicii din Romania si in felul acesta vor fi capabili ca sa va vindece si ei pe voi asa cum trebuie...sunteti prea furiosi insa ganditi va pe cine acuzati...
Trimis de mickkca la 10 Februarie 2009, ora 15:47
nu fii trista, majoritatea e furioasa pe sistem de fapt, dar dupa cum bine stii biciul politicului dicteaza, ori acum s-a strigat pe medici! maine urmeaza alta breasla...asa pot linistiti sa-si vada de bunastarea lor, si s-adoarma somnul ratiunii! Si uite ce bne reusesc!
Trimis de radu_g la 10 Februarie 2009, ora 17:51
Normal, pt ca trebuie sa recunoastem, cea mai simpla si potrivita metoda pt interesele guvernantilor de a conduce tara este de a invrajbi oamenii intre ei. Doar asa un popor poate pierde din vedere ce se intampla cu adevarat. Mori de foame? Nu-i nimic, aruncam in groapa cu lei niste oameni, ai spectacol si uiti de stomac. SIMPLU!
Trimis de alex_driga la 10 Februarie 2009, ora 18:20
Frumos mesaj, bravo. La fel speram si eu acum cativa ani, ca pana voi termina medicina se vor mai schimba cateva lucruri si in bine in sistemul nostru medical. Astazi insa vazand cum evolueaza lucrurile de abia astept sa termin rezidentiatul si sa plec din tzara. Pentru ce sa stau aici? Chiar daca ai tai sunt medici, si iti lasa mostenire cabinetul privat, in cazul fericit in care il au, oricum vei fi privit ca un spagar, sau incompetent pentru ca n-ai putut pleca din tzara.
Trimis de za_rux la 10 Februarie 2009, ora 18:42
din pacate n au nici un cabinet....asa ca va trebui sa ma descurc...sunt multumita de mine ca acum stiu bine franceza si o sa pot pleca atunci cand va fi momentul fara sa mi fac grija pentru limba straina...insa..in acelasi timp mi as dori sa raman in tara....sa vdm...multa bafta!
Trimis de visoiu_nicolae_bogdan la 11 Februarie 2009, ora 13:34
Daca tinzi sa ii critici pe toti cei ce critica sistemul sanitar doar pentru ca tu simti ca ai avut "chemare" pentru meseria asta gresesti amarnic .
Daca chiar crezi ca toti acei oameni ,pacienti, care isi spun oful fac chestia asta doar dintr-un instinct de turma primitiv , fara sa fi trecut vreodata pe la doctor si sa fi vazut cum merge treaba, din nou te inseli .
Cazurile din provincie sunt si mai disperate .
In viziunea mea , doctorul de provincie e o relicva comunista sau doar nostalgica , prea comoda pentru a-si bate capul cu diagnosticari ce trec de aspirina , foarte dezinteresata de tot ceea ce nu incepe cu "spag" . Esti privit de sus imediat si pana nu dai banul nimeni nu se coboara la situatia ta de simplu muritor . SI oricum esti foarte naiv sa crezi ca doctorul acela , al carui creier a intrat oricum de mult in stand-by , pentru ca vorba aia , a invatat atatia ani omul , are si el nevoie de repaus dupa atata chin , poate oferi o solutie reala problemelor tale de sanatate , alta decat cea care o foloseste pentru ideea generala de pacient .
Nu , eu nu o sa spun cuvinte dulci la adresa doctorilor . La fel ca preotii , si doctorii care se fac doctori din pura vocatie sunt o raritate . Cu o cerere din ce in ce mai mica pentru facultatea de medicina , cu locuri la taxa si pachete de cafea nu vor exista imbunatatiri reale . Am fost am vazut si stiu . Am prieteni care au dat la medicina pentru ca le ofera un loc de munca sigur , pentru ca inecati de comunism nu pot accepta idei ca lupta , concurenta , promovarea ci doar asteapta sa treaca de cativa ani grei pentru a putea avea o viata linistita .Nu mai povestesc de cat de reconfortante sunt vizitele la spital , de cat de mult te poti "plimba" fara ca nimeni sa poata da un diagnostic corect .
Sunt sigur ca exista destiu medici competenti si cu daruire si poate ar trebui sa imi cer iertare pentru vorbele de mai sus acestui grup restrîns . Problema nu sunt ei , problema ei ca ei nu au destula putere pentru a schimba lucrurile. Dintre toate bolile de care sufera România , aceasta e cea mai dureroasa.
Daca chiar crezi ca toti acei oameni ,pacienti, care isi spun oful fac chestia asta doar dintr-un instinct de turma primitiv , fara sa fi trecut vreodata pe la doctor si sa fi vazut cum merge treaba, din nou te inseli .
Cazurile din provincie sunt si mai disperate .
In viziunea mea , doctorul de provincie e o relicva comunista sau doar nostalgica , prea comoda pentru a-si bate capul cu diagnosticari ce trec de aspirina , foarte dezinteresata de tot ceea ce nu incepe cu "spag" . Esti privit de sus imediat si pana nu dai banul nimeni nu se coboara la situatia ta de simplu muritor . SI oricum esti foarte naiv sa crezi ca doctorul acela , al carui creier a intrat oricum de mult in stand-by , pentru ca vorba aia , a invatat atatia ani omul , are si el nevoie de repaus dupa atata chin , poate oferi o solutie reala problemelor tale de sanatate , alta decat cea care o foloseste pentru ideea generala de pacient .
Nu , eu nu o sa spun cuvinte dulci la adresa doctorilor . La fel ca preotii , si doctorii care se fac doctori din pura vocatie sunt o raritate . Cu o cerere din ce in ce mai mica pentru facultatea de medicina , cu locuri la taxa si pachete de cafea nu vor exista imbunatatiri reale . Am fost am vazut si stiu . Am prieteni care au dat la medicina pentru ca le ofera un loc de munca sigur , pentru ca inecati de comunism nu pot accepta idei ca lupta , concurenta , promovarea ci doar asteapta sa treaca de cativa ani grei pentru a putea avea o viata linistita .Nu mai povestesc de cat de reconfortante sunt vizitele la spital , de cat de mult te poti "plimba" fara ca nimeni sa poata da un diagnostic corect .
Sunt sigur ca exista destiu medici competenti si cu daruire si poate ar trebui sa imi cer iertare pentru vorbele de mai sus acestui grup restrîns . Problema nu sunt ei , problema ei ca ei nu au destula putere pentru a schimba lucrurile. Dintre toate bolile de care sufera România , aceasta e cea mai dureroasa.
» Inapoi la articolul "Strigatul de deznadejde al unui medic: 'Pentru ca anumite lucruri trebuie sa fie spuse, indiferent de consecinte'"
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
Alte comentarii pe articolul Strigatul de deznadejde al unui medic: 'Pentru ca anumite lucruri trebuie sa fie spuse, indiferent de consecinte'
- ba nesimtitule
- sa ne traiti domilor doctori
- Abureala la master foto video - UNA Bucuresti
- Medic mort de epuizare
- Un om care a trecut des prin spitale
- HELLOOOO ..DATI comentariul meu >om de rand <
- Exista si medici incompetenti!
- poate sunt nebuna, dar...
- Medicii romani, incompetenti cu acte...
- MOTIVUL PRINCIPAL PENTRU CARE MEDICII SUNT DISCREDITATI.
Din ce tara / localitate mai doresti sa gasesti stiri pe 9AM ?




