bataie de joc
Comentarii pe articolul "Scoala obligatorie de la 5 ani"
Trimis de bogdanflory la 15 Februarie 2007, ora 06:36
Domnule ce se intampla in aceasta tara este bataie de joc, pai un copil de 5 ani uneori nici nu stie sa vorbeasca dar sa mai si citeasca. E o nebunie.
Trimis de PROMETEUCIMM la 15 Februarie 2007, ora 06:43
Oupati-va de lucruri cu adevarat serioase - combaterea violentei din scoli de exemplu.
Trimis de Marakesh la 15 Februarie 2007, ora 07:35
si in Marea Britanie copiii incep scoala tot de la 5 ani. numai ca programa de invatamant nu este atat de incarcata ca la noi.
Trimis de elaxxx la 15 Februarie 2007, ora 07:57
Nu inteleg de ce sunt revoltati unii - este doar o urmare fireasca a faptului ca am intrat in europa - toate scolile din europa au clase pregatitoare pt fiecare ciclu. si este mai bine asa - decat cum era pana acum - daca terminai un ciclu la o scoala nashpa nu aveai sanse sa intri intr-o scoala buna din cauza concurentei - astfel faci un an pregatitor la scoala respectiva dupa care dai examen - si ai sanse mult mai bune sa intri, Iar cei care au invatat si inainte in scoala respectiva nu tre sa piarda timpul pana cei ce vin de la alte scoli recupereaza materiile ce nu au facut.
Va dau un exemplu foarte bun eu in 5-8 am facut deja cursuri de dalculatoare - in liceu am avut 8 colegi noi care nu prea aveau habar de cum se porneste calculatorul - noi deja stiam ceva baze de programara - pierdut un trimestru ca sa inteleaga si ei. In facultate la info se dadea examen din mate - iar intrau o groaza de tocilari care nu stiau multe despre calculatorul - noi terminasem liceul ca ajutor programator - iar pierdere de vreme pana au invatat si ei limbajele de programare pe care noi stiam din liceu. - Si atunci ne mai miram ca nu se poate face educatie la nivel inalt. Pai daca la fiecare ciclu o luam de la zero nici nu avem cum.
Va dau un exemplu foarte bun eu in 5-8 am facut deja cursuri de dalculatoare - in liceu am avut 8 colegi noi care nu prea aveau habar de cum se porneste calculatorul - noi deja stiam ceva baze de programara - pierdut un trimestru ca sa inteleaga si ei. In facultate la info se dadea examen din mate - iar intrau o groaza de tocilari care nu stiau multe despre calculatorul - noi terminasem liceul ca ajutor programator - iar pierdere de vreme pana au invatat si ei limbajele de programare pe care noi stiam din liceu. - Si atunci ne mai miram ca nu se poate face educatie la nivel inalt. Pai daca la fiecare ciclu o luam de la zero nici nu avem cum.
Trimis de paul_kovacs la 15 Februarie 2007, ora 09:57
ar fi posibil la 5 ani.cu conditia ca la 3-4 ani sa parcurga macar o gradinita unde sa fie program mai intensiv.ar fi bine si pt stat.ca daca nu modifica varsta de pensionare... castiga 2 ani cotizare in plus la buget. platesti la fondul de pensii, apoi isi bat joc de tine cu cat primesti, plus ca in timpul vietii :) cat lucrezi, desi virezi ca inconstientul la fondul de sanatate... si in spital nu au nimic, tre sa iti cumperi tu medicamente si dai spagi si nu beneficiezi decat de cazare plus mizerie la kilogram.ar merita ce-a patit domnul Lazarescu
Trimis de paul_kovacs la 15 Februarie 2007, ora 09:58
nu subscriu pt a incepe la 5 ani, dar cum am zis... daca un copil direct de acasa merge la 5 ani la scoala... nu il vad asa bine.
Trimis de badyu_basyl la 15 Februarie 2007, ora 13:00
pana acum in Romania au fost oameni culti si inculti, acest lucru, odata aplicat va schimba balanta in favoarea incultilor ... smekeria si golaneala vor incepe mai devreme, dak sistemul e cel romanesc aplicat pe un elev de 5 ani e vai de mama lor, dak ar fi un sisietm cu profesori europeni, la standarde k tot zicem k suntem in ue, da.
Trimis de olivia_sultan la 15 Februarie 2007, ora 16:29
o incepe scoala in Marea Britanie LA 5 ani, dar noi ca societate, si ca cultura mai avem mult pana sa ajungem la standarde europene.
Nu vedeti la tot pasul copii de 3-4 chiar 5 ani pe strada, care vorbesc cum vorbesc si injura ca la usa cortului?
Eu am vazut.Si atunci credeti ca aplicarea unei legi la asa nivel, ar constitui stoparea astfelor de fapte?
Doamne fereste. Eu cred ca inainte de a merge copilul la 5 ani la scoala ar trebui sa i se faca o educatie morala cum se cuvine acasa.
Si chiar si in gradinite nu se invata copiii ce trebuie.
La fiica mea la gradinita, injura copiii din grupa ei, de te iei cu mainile de cap.
De le mai faci si o observatie, te iau la mistocareala.
Asta este educatia care se face la noi in Romania, doamnelor si domnilor.
Si mai ziceti ca se fac clase pregatitoare? Poate in Europa , ca la noi ii pregatesc cadrele de te doare capul.Pregatitoare pentru ce? Pentru viitori delicventi, poate.Nu contest ca se va face educatie in unele parti ale tarii, dar nu peste tot.
Nu vedeti la tot pasul copii de 3-4 chiar 5 ani pe strada, care vorbesc cum vorbesc si injura ca la usa cortului?
Eu am vazut.Si atunci credeti ca aplicarea unei legi la asa nivel, ar constitui stoparea astfelor de fapte?
Doamne fereste. Eu cred ca inainte de a merge copilul la 5 ani la scoala ar trebui sa i se faca o educatie morala cum se cuvine acasa.
Si chiar si in gradinite nu se invata copiii ce trebuie.
La fiica mea la gradinita, injura copiii din grupa ei, de te iei cu mainile de cap.
De le mai faci si o observatie, te iau la mistocareala.
Asta este educatia care se face la noi in Romania, doamnelor si domnilor.
Si mai ziceti ca se fac clase pregatitoare? Poate in Europa , ca la noi ii pregatesc cadrele de te doare capul.Pregatitoare pentru ce? Pentru viitori delicventi, poate.Nu contest ca se va face educatie in unele parti ale tarii, dar nu peste tot.
Trimis de gabi_cng la 15 Februarie 2007, ora 17:09
Dupa cum bine stim cu totii, educatia incepe in familie....Normal ca o societate de inculti si de manelisti nu pot educa decat un copil la fel. Ca degeaba astepti ca educatoarea/invataroarea/profesoara sa faca minuni acolo unde tu ai dat gres, mai rau, unde nu ti-a pasat deloc. Cand vom inceta sa dam vina pe profesori pentru odraslele noastre, atunci poate si invatamantul va face un pas inainte.
Eu cred ca e f bine sa se inceapa invatamantul obligatoriu de la 5 ani. Un copil de care s-au ocupat parintii, care a fost invatat de acasa o multime de lucruri, care a fost obisnuit de la 3 ani cu gradinita, e mai mult decat pregatit pentru scoala. MAi mult decat atat, isi poate insusi mai multe lucruri intr-o perioada mai mica de timp.
Un pic de psihologie si de pedagogie n-ar strica nici pentru parinti, ca doar sunt parinti.
Eu cred ca e f bine sa se inceapa invatamantul obligatoriu de la 5 ani. Un copil de care s-au ocupat parintii, care a fost invatat de acasa o multime de lucruri, care a fost obisnuit de la 3 ani cu gradinita, e mai mult decat pregatit pentru scoala. MAi mult decat atat, isi poate insusi mai multe lucruri intr-o perioada mai mica de timp.
Un pic de psihologie si de pedagogie n-ar strica nici pentru parinti, ca doar sunt parinti.
Trimis de vlasealexandra la 15 Februarie 2007, ora 17:54
Nu stie la 5 ani sa vorbeasca??? Cu atat mai mult trebuie trimis la scoala cat mai repede, ca sa invete!
Trimis de vlasealexandra la 15 Februarie 2007, ora 17:54
Nu stie la 5 ani sa vorbeasca??? Cu atat mai mult trebuie trimis la scoala cat mai repede, ca sa invete!
Trimis de shakalocco la 15 Februarie 2007, ora 18:07
sunt de acord cu propunerea de lege. imi doresc sa fi inceput si eu scoala la 5 ani. sper sa iasa bine.
un copil de cinci ani nu poate fizic sa reziste la activitatea dintr-o scoala. Toti care va dati cu parerea inseamna ca nu aveti copii. Asteptati sa-i faceti si sa-i trimiteti pe ai vostri la 5 ani la scoala si apoi direct la spital.
Trimis de elaxxx la 16 Februarie 2007, ora 07:40
Pardon, desteptule - daca citeai mai bine vedeai ca multi scriu ca au copii, si decat as tii un copil in fata televizorului pana la 7 ani - ca de educat nu prea iti faci timp mai bine il dai la scoala unde isi folosesste energia pentru alte kestii decat invatat injuraturile si atitudinile aiurea din desenele animate "moderne"
Bine ca esti tu destept. Eu am doi copii, este o diferenta de virsta de 9 ani intre ei, primul a invatat engleza f.bine uitindu-se la c.n. in perioada cind era nedublat in romana, cel mic nu mai are sansa asta, si nu injura nici unul, aici este vorba de cei 7(sapte) ani de acasa, vorba din batrini, pina la sapte ani copilul nu are constiinta de sine, dar poate ca este prea complicat pentru un destept ca tine. Poate doar inceperea scolii la 5 ani sa aiba efectele catastrofale pe care le descrii, doi ani fara influentele unor invatatori incompetenti si sadici conteaza mult in dezvoltarea psihica a copilului. Ar fi bine sa-ti dai cu parerea dupa ce o sa ai si tu copii si sa te dai pe tine in primul rind, exemplu pentru ei(daca poti sa fii un exemplu pentru ei, dar nu risca!).
Trimis de badyu_basyl la 16 Februarie 2007, ora 19:34
vlaj - bine zis& traiask C.N pt k acum stiu engleza perfect datorita tv`ului
poate ca dl HIRDAU vrea sa dam copii de la 5 ani ptr a contribuii la fondul ministerului ca de fondul clasei si al scolii ne-am cam saturat.trebuie ajutat "saracul".probabil in 2008 vrea sa isi scimbe masina de serviciu de la minister.Dute domnule Hirdau si scuteste-ne de prezenta dumitale.Esti un inconstient.Ai consultat vreun phiholog cind te-ai gindit la propunerea asta?Cred ca ar trebuii sa te duci la spitalul 9 cred ca mai sunt locuri ptr idioti ca tine.
Trimis de Marakesh la 17 Februarie 2007, ora 09:14
pentru oliv...@gyahoo.com: nu cred ca de la scoala invata copiii sa vorbeasca licentios. din pacate si in familie pot auzi tot felul de idiotenii. am un vecin, cu o fetita de 3 ani. zilnic ii sare tzandara si o injura de mama, pe romaneste, si urla ca un disperat la ea. la fel face si cu sotia lui, mama fetitei. copila asta, daca asa a auzit de mica din casa, ce altceva o sa faca mai tarziu? o sa vorbeasca asa cum i s-a imprimat in subconstient in primii 2-3 ani de viata, ca in perioada aceea se imprima toate mecanismele comportamentului nostru de mai tarziu. nu scoala are rolul cel mai importnat in educatia unui om, ci parintii.
Trimis de olivia_sultan la 17 Februarie 2007, ora 16:18
sunt de acord cu tine , oana. Nu putem avea pretentii, ca copiii nostrii sa fie civilizati si cu maniere bune, si exemplu pentru altii, daca in familii, nu se adopta un vocabular adecvat. Apropo si de televizor, vizavi de ceea ce spunea bali, nici eu nu sunt de acord cu desenele animate" moderne" din ziua de azi. Eu una nu am televizor in casa, in schimb, am calculator, internet, si altele. Copila mea nu sta in fata calculatorului, fara consimtamantul meu, si se uita la desenele la care ii dau eu voie, si sotul meu. Trebuie sa stii sa faci diferenta intre anumite lucruri, daca vrei sa-i mearga copiluli tau bine, si sa n-ai surprize cand te astepti mai putin. Eu, una, pana nu m-am casatorit, n-am avut calculator, si m-am uitat la desene la televizor. Si, si eu la fel ca bady, am invatat engleza tot de pe programele straine. Si parintii mei, au procedat la fel cum procedez si eu cu fiica mea. Ma lasau sa ma uit la ce credeau ei ce imi foloseste, nu la ce imi dadea mie prin cap. Si ca o remarca la ceea ce spunea gabi, eu nu dau vina pe cadrele didactice de la noi. Dar s-o spunem pe aia dreapta, cei mai multi dintre profesori sau invatatori, nu-si fac datoria cum trebuie. Mie una, nu-mi convine deloc faptul, cand imi vine fetita de la gradi, si-mi spune ca cutare din grupa a spus nu stiu ce prostie sau a injurat, si educatoarea nu a luat nici o masura, cu privire la copil. Vi se pare normal asa ceva? Adica, eu imi feresc copilul de anumite lucruri, si incerc sa ii fac o educatie morala cum se cuvine, si sa fie un exemplu pentru cei din jur,si vine unul din grupa si le toraie la colegii lui, vrute si nevrute.. Mie mi se pare inadmisibil asa ceva. Si sa-mi fie cu iertare, dar cred ca majoritatea copiilor din generatia aceasta tanara, sunt viitorii delicventi de maine.
Stimata oliv..., daca vreti sa feriti copilul, puneti-l sub un clopot de sticla, dar daca este in colectivitate el aude si prostii; rolul dumneavoastra este sa-i spuneti ca nu este frumos sa foloseasca anumite cuvinte pe care le aude (si nu le intelege in mod sigur semnificatia). Frumusetea virstei mici a copiilor este ca ei au incredere absoluta in parinti si cred absolut tot ce le spun acestia, infinit mai mult decit ce le spun altii, deci rolul parintilor in formarea celor mici este esential. Si mai vreau sa va spun ca orice i-ati impune copilului sa vada sau sa nu vada nu o sa-i puteti comanda ce sa-i placa. Mai bine discutati cu el despre ceea ce vede si considerati dvs. ca e nepotrivit si sa incercati sa vedeti de ce-i place. Acum 9 ani erau la moda dinozaurii si acum sint la moda printre cei mici(baieti) be-damanii(niste roboti uriti). Mie nu mi-au placut nici unii nici altii dar ceea ce-mi placea mie cind eram mic nu-i mai intereseaza deloc pe copii mei. Cind eram mic (anii '70) bunicul meu imi spunea sa nu ma uit la desene animate pt.ca nu sint adevarate si ma enerva teribil. Iar in privinta alegerii scolii pt.copil ar fi bine sa faceti cu el o plimbare pe la diverse scoli sa vedeti unde i-ar placea sa invete. Eu asa am facut cu ei, si-au ales singuri scoala si liceul unde au vrut sa invete si au rezultate f.bune, nu mi-au spus niciodata ca nu vor sa se mai duca la scoala desi si-au ales niste scoli cu exigente mari. Oricit ar fi de mici, copii au o personalitate pe care adultii nu ar trebui sa o inabuse cu vointa lor excesiva ci doar sa le canalizeze energia, poate asa vom reusi sa dezvoltam generatiile ce ne vor lua locul si poate nu vor mai fi asa supuse ca noi, sa inghita toate aberatiile pe care unii si altii incearca sa ni le prezinte drept reforma.
Trimis de voineanicolae75 la 17 Februarie 2007, ora 23:24
eu am copil de 5ani , cu care lucrez zilnic si care este in grupa pregatitoare cu odoamna care iiduce la foarte multe activitati potrivit varstei lor si face si balet si limba engleza si 4 materii si sunt imlicatii si in 2 programe nationale,dar eu nu imi voi da copilul la scoala la toamna .nu pt ca nu este pregatit din pt. de vedere scolar ci pt. ca nu e pregatit psihic pt asta ceea ce fac ei acum la gradinita este foarte mult exagerat de mult .eu as dori dl. ministru sa faca o sedinta cu doamnele educatoare de gr. pregatitoare si cu domnii invatatori si sa-i intrebe pe dinsii ce parere au.si inca o rugaminte am nu mai faceti comentarii despre copilul altcuiva pt ca nu sunt 2 copii la fel dezvoltati din pt. de vedere psihic si nu toti se nasc dotati .a si mai stiati ca educatorul nu are voie sa ii dea consimtamantul pt. un copil care nu este gata pt. scoala?
Trimis de costelino58 la 18 Februarie 2007, ora 19:06
si la virsta de 6 ani este greu pt ei.oare toti care spuneti ok aveti copiii de scoala
Trimis de olivia_sultan la 19 Februarie 2007, ora 11:18
stimate vlaj, nu stiu ce parere v-ati facut d-voastra din tot ce am poatat pana acum, dar un lucru vi-l pot spune cu siguranta. probabil ma credeti absurda, sau aberanta deoarece imi doresc sa mi feresc fetita de anumite mizerii ale societatii, cu care intra in contact, dar eu una, consider ca prin ceea ce fac, imi protejez copilul. Bineinteles ca nu poti tine un copil departe de lume, deoarece peste tot pe unde mergi si unde te uiti, sunt diverse persoane, cu diferite caractere, si firi diferite. Sunt constienta de faptul ca si la scoala se va confrunta cu tot felul de copii, din diferite familii. Si eu una, zic , ca i-am facut educatia de "7 ani" de acasa. Copila mea stie sa faca diferenta dintre bine si rau, stie cand sa nu se uite la o secventa de film, daca nu este pentru copii, ceea ce vede acolo.Prin ceea ce ati spus d-voastra mai inainte a reiesit faptul ca noi ca parinti ar trebui sa le dam voie copiilor sa faca cam ce vor ei, sau sa se uite la ce ar dori ei,chiar daca noi stim ca le dauneaza. Nu cred ca ar trebui sa ajungem in extrema aia. Sunt de acord ca copiilor trebuie sa li se canalizeze energia spre ceva pozitiv, dar nu sunt de acord ceea ce este un lucru bun.Dar ar mai trebui sa tinem seama si de alte aspecte, si anume, ca un copil din generatia de astazi, este foarte maturizat din punct de vedere intelectual, ma refer aici in special la fetita mea, care pentru varsta ei este foarte desteapta, si daca nu ai grija ca si parinte, si energia care crezi ca i-o indrumi spre ceva pozitiv, s-ar putea sa deraieze, spre ceva negativ
Trimis de voineanicolae75 la 19 Februarie 2007, ora 16:44
draga oliv, si eu cred ca trebuie sa-ti protejezi copilul de toate relele pe care le vede si le aude la tv. ,la calculator sau gradi sau locul de joaca .Dar trebuie sa fim atenti sa nu fim exagerat de protectori si sa ne crestem copii ca intr-un glob de sticla. La alta problema doresc sa va raspund insa... Desi nu suntem , nici taica-sau nici eu"doi parintii incuiati "(eu sunt asistent medical iar sotul este ofiter)cred ca baietelul nostru se confrunta cu cateva probleme pe care le remediem cu ajutorul educatoarei .aici se lucreaza cu fiecare copil in parte si se tine cond de diferentele de varsta dintre copii . daca copilul meu ar merge la scoala de la 5 ani aceste probleme nu ar fii la fel rezolvate sau nici nu sar vedea ,mi sar spune foarte usor ca este un copil lenes si ca nu este atent, si nu este asa are probleme cu perceptia sunetelor.este un copil foarte costiincios lucreaza in fiecare zii si cu multa placere dar trebuie mai multa rabdare.La gradinita copiii invata sa vorbeasca, sa pronunte corect fac exercitii cu logopedul.Educatoarea este instruita pentru asa ceva si le intelege.La scoala trebuie facuta programa cine intelege intelege si atata tot.
Trimis de voineanicolae75 la 19 Februarie 2007, ora 16:46
sa nu ne crestem copii ca inrun glob de sticla.
Trimis de ion_madalina2000 la 19 Februarie 2007, ora 18:44
Voin, ai mare dreptate!Eu am o fetita de 5 ani si jum,iar problema cea mai mare este ca are dificultati in vorbire(spune cuvinte, dar nu leaga propozitii)!Pai eu daca imi duc copilul la soala de la 5 ani, sigur repeta clasa a I-a de 3 ori si nu pentru ca este redusa mintal, pur si simplu nu comunica verbal!Si daca fac o simpla adunare imi dau 8 ani, cam varsta la care ar trebui sa o dau la scoala!
Trimis de costelino58 la 20 Februarie 2007, ora 13:31
Copiii nostri sunt la fel de dotati ca cei din alte tari.
Trimis de voineanicolae75 la 20 Februarie 2007, ora 16:53
si eu ma intreb , acest lucru .eu cred ca daca am pune un copil de 5 ani din romania langa un copil di oricare tara in care se face invatamant de la aceasta varsta, acel copil va avea multe de invatat de la copilul roman.
» Inapoi la articolul "Scoala obligatorie de la 5 ani"
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
Alte comentarii pe articolul Scoala obligatorie de la 5 ani
- este foarte normal ca inainte de clasa 1 copiii sa beneficieze de un an pregatitor in care sa fie pregatiti pentru a intra in clasa 1
- somnul ratiunii, naste monstrii
- eu nu inteleg atitea injuraturi gratuite si atitea comentarii prostesti cind ministerul invatamintului face un lucru foart bun pentru copii si anume le asigura un nivel al pregatirii uniform pentru a face fata cu succes intrarii in clasa 1. In prezent uni
- nepotii lui vor merge la 5 ani la scoala?
- idem ...pt Papusa ministru
- MA INTREB
- si pentru toate mamele scandalizate care sunt foarte revoltate sa trimita copiii in an pregatitor prescolar insa nu sunt deloc revoltate cind ii lasa pe strada "la joaca" de unde invata tot felul de injuraturi si obscenitati
- De acord!
- Poate n-am inteles?
- Ma ingrozesc!
Din ce tara / localitate mai doresti sa gasesti stiri pe 9AM ?




