Nu este nicio noutate! Doar cei neinformati mai sunt surprinsii de astfel de anomalii.
Comentarii pe articolul "Schimbare in invatamant: Liceul va dura trei ani"
Trimis de iulmari la 20 Februarie 2010, ora 16:25
..daca urmaresti evolutia tinerilor, nascuti incepand cu 1990 vezi cat de diferiti sunt fata de cei de dinainte :(..ce va urma? indobitocire totala, manipulare la maxim si uite asa, dupa ce ca..ne indoapa cu te miri ce, ma refer propriu-zis la hrana, acum indobitocesc generatiile care de fapt ar trebui sa ne ridice..e trist!
Trimis de ezisaunoapte la 20 Februarie 2010, ora 16:45
Ce conteaza cat tzine liceul? Cine vrea invatza, cine nu, chiar daca se mai adauga un an, nici atunci nu va invatza!
Dar ideea este ca naucesc copiii astia, profesorii sunt tot mai (multi) incompetenti, nu fac din pasiune ce fac si atunci nu transmit elevilor dragoste de materia respectiva, dragoste pt invatat, etc.
Dar observ cu tristetze ca pe net, ca tot mai multzi nu stiu sa scrie corect gramatical, in limba materna...atunci cum sa pretindem invatzarea altor limbi , daca romana n-o stim....si am facut toti 12 clase, poate si o facultate, doua, masterate, doctorate....
Dar ideea este ca naucesc copiii astia, profesorii sunt tot mai (multi) incompetenti, nu fac din pasiune ce fac si atunci nu transmit elevilor dragoste de materia respectiva, dragoste pt invatat, etc.
Dar observ cu tristetze ca pe net, ca tot mai multzi nu stiu sa scrie corect gramatical, in limba materna...atunci cum sa pretindem invatzarea altor limbi , daca romana n-o stim....si am facut toti 12 clase, poate si o facultate, doua, masterate, doctorate....
Trimis de pufulet_mafa la 20 Februarie 2010, ora 23:28
Nu spun ca invatamantul romanesc sta prea bine insa nu vad problema cu aceasta modificare (nu se scot ani de invatamant, din contra, ii obliga pe parinti sa-i duca la grupa pregatitoare, iar dupa aceea tot 12 clase se fac.
Ar trebui sa mai schimbe pe la modul de predare si cai de a trezi interesul tinerilor.
Daca nu ma insel, in Japonia (si nu numai) tot acest sistem este, liceul reprezentand clasele 10-12, si eu cred ca astia sunt un pic mai seriosi in privinta educatiei.
Ar trebui sa mai schimbe pe la modul de predare si cai de a trezi interesul tinerilor.
Daca nu ma insel, in Japonia (si nu numai) tot acest sistem este, liceul reprezentand clasele 10-12, si eu cred ca astia sunt un pic mai seriosi in privinta educatiei.
Trimis de monica_savu la 21 Februarie 2010, ora 02:26
nu numarul anilor este problema ci cadrele didactice, metodele pedagogice si programele. Trierea cadrelor didactice trebuie sa fie la fel de drastica precum un examen de definitivare in profesii medicale si juridice avand in vedere importanta cruciala a educatiei si invatamantului in orice societate. cum poti avea un chirurg bun cu un profesor de anatomie prost? Programele trebuie ajustate pe eficientizate in functie de obiectul si obiectivul cursului. Metodele trebuie centrate pe incurajarea discutiilor libere in urma studiului individual asiduu si asistat de profesor. Profesorul nu poate turna in capul elevului informatia cu palnia. Profesorul trebuie sa stie in primul rand sa creeze elevului curiozitate pentru materia respectiva, dragoste si pasiune pentru studiu, importanta faptului de a detine informatia aducatoare de forta spirituala, morala si sociala!! Profesorul trebuie in primul rand sa stie ce carti sa ii recomande elevului; sa-l stimuleze sa progreseze; sa-l incurajeze permanent spre studiul individual, sa-i orienteze bibliografia; sa-l sustina in atingerea obiectivului. Sa-i fie prieten si colaborator. Sa fie deschis sa invete lucruri noi de la elevul lui. Daca nu ma insel, in Romania multe cadre didactice vor bani mai multi pentru ca tipa la elev si recita aceeasi poezie de 30 de ani. mi se pare inadmisibil sa vii in fata elevului de clasa a 12-a sau mai rau a studentului, cu foile in fata si, asezat la catedra, sa citesti cu nesimtire si cu si mai mare nesimtire sa pretinzi sa ti se reproduca la examen ceea ce tu nu stii sa spui fara sa fi citit din foi - si, culmea tupeului, sa mai pretinzi si bonusuri salariale pentru asta. haideti sa vedem lucrurile asa cum sunt. profesorii care citesc foi in procesul de "predare", din punctul meu de vedere ar trebui drastic sanctionati administrativ! daca nu sunt in stare sa fie profesori, sa mearga sa sape si sa cultive pamantul ca de-aia a ajuns romania o tara de merchandiseri, picolite si vanzatoare de pantofi cu facultati inalte! responsabilitatea este a cadrelor inconstiente si criminale! toti vrem bani dar sa muncim e cam greu. nu? :D
Trimis de sndgl73 la 22 Februarie 2010, ora 00:10
Nu cred cã demonizarea cadrelor didactice este solutia rezolvarii problemelor educaþiei...poate ar trebui sa întrebãm sistemul...care ucide orice speranta in viata de zi cu zi...saracia, foamea si disperarea celor din jurul nostru...pe care incercam sa-i educam cu mijloacele existente...sa le insuflam speranta pe care societatea nu le-o acordã
Într-un mediu ostil economic si social oare e moral sa aratam raul tuturor lucrurilor catre cadrele didactice?
Într-un mediu ostil economic si social oare e moral sa aratam raul tuturor lucrurilor catre cadrele didactice?
Trimis de iulidan2 la 22 Februarie 2010, ora 09:17
Cadrele didactice, nu pot fi judecate la gramada, asa cum vor serviciile de propaganda; una peste alta, singurul lucru valabil, ramane limitarea accesului copiilor la educatie.
Trimis de adriana_chis33 la 22 Februarie 2010, ora 09:36
Domnilor, ne invartim intr-un cerc vicios : noii profesori ,pe care cu totii ii blamam,tot dintr-o facultate ies!Unde cursurile de pedagogie sunt sublime dar...lipsesc cu de savarsire,unde profesorii tot de pe foi citesc...Si-atunci cum ar putea ei sa ne educe copiii?Profesorii nu se nasc,se educa,li se transmite o experienta de la o generatie la alta si sunt pregatiti pentru noi provocari!Vorbesc despre utopii,nu-asa?Si in aceste conditii,noi ne intoarcem pe vremea lui Pazvante chioru',acum 50 de ani!Nu gasesc alte solutii alesii nostri cu salarii si pensii pana la cer!
Trimis de cata_darie2006 la 22 Februarie 2010, ora 17:32
Cred ca nu numai sistemul de invatamant este subred ci intreaga societate romaneasca ( parinti, copii si profesori si ceilalti .....din tara asta) . Si sa nu uitam de dotarea scolilor.
In parte sunt de acord cu cea ce spune monica_savu despre programe, metode pedagogice, dar as intreba-o daca a predat macar o singura data un semestru la o scoala gimnaziala si la un liceu si nu ma refer la cele de 5***** si dupa aia sa afirme cu atata indarzenie si sa nu mai blameze atata profesorii. .
Nu toti fac parte din aceeasi "gasca" celora care cer bani si nu stiu sa predea sau preda dupa foi. Cate examene a dat ca sa obtina un post macar de suplinitor si ala la cucuiata in deal sau pentru titularizare si ce materii se cer pentru acestea?. Pentru cei care nu stiu, pentru un post la catedara de chimie se cere toata materia din facultate ( 4 ani - chimie organica si anorganica + metodica in 3 ore cu probleme de chimie fara calculator rezolvate cu mintea). Nu uitati la examene in facultate problemele se rezolva cu calculatorul si SPECIFIC !!!! in timpul facultatii materia de chimie era structurata pe teorie (multa inca) laboratoare multe nedotate iar cele cateva aparate mai moderne nu erau la dispozitia studentilor erau doar de admirat iar probleme de chimie ioc, dar iti dadeau la examen; plus ca iti cerea inainte de examen sa ai un caiet plin de probleme de chimie rezolvate din cartile scoase de ei. Asta da facultate romaneasca si este una dintre cele mai renumite din tara si de profil. NOROC insa ca pe vremea mea se mai facea scoala (am terminat in 1999) . Am rezolvat la probleme de chimie din culegerea lui Ilie ( cei care sunt in domeniu poate au auzit de el) de nu mai stiu eu si cu alea m-am putut prezenta la examenul de admitere ( nu ca acum cu dosar) si m-au ajuta si in timpul facultatii. nu am rezovat poate decat 2% probleme de chimie in timpul facultatii. Referitor la profesorii mai putin pedagogi ,daca pot sa zic asa, cunosc si cazuri de studenti care au frunzarit-o prin facultate si acum se dau profesori sau ingineri, economisti etc. dar nu sunt toti asa.
si facultatile au lasat garda mult jos.Pacat !!!
sSi foile sau manulaele sunt materiale ajutatoare pentru toti. Faptul ca nu sunt inteligibile asta este alta treaba.
Si in facultate se mai practica predatul dupa cursuri sau carti, nu trebuie sa ne mire.
Sa vorbim din ce stim nu doar din ceea ce auzim sau vedem in mass-media . E usor sa arunci cu noroi in toti si in toate . este si asta un fel de sport .
Revenind la problema scolilor: cata vreme copiii la scoala generala si la liceu chiar nu stiu sa scrie corect romaneste si nu inteleg sensul celor mai elementare cuvinte cred ca nu mai este problema profesorilor, a metodelor sau poate si a programelor ci a parintilor in primul rand si apoi a invatatorilor.
Cine vrea invata cine nu nu. Nu pentru ca nu are posibilitate ci pentru ca asa se simte el bine si crede ca oricum cu scoala nu realizezi nimic bun in viata. (nu ma refer la cei foarte, foarte saraci)
In parte sunt de acord cu cea ce spune monica_savu despre programe, metode pedagogice, dar as intreba-o daca a predat macar o singura data un semestru la o scoala gimnaziala si la un liceu si nu ma refer la cele de 5***** si dupa aia sa afirme cu atata indarzenie si sa nu mai blameze atata profesorii. .
Nu toti fac parte din aceeasi "gasca" celora care cer bani si nu stiu sa predea sau preda dupa foi. Cate examene a dat ca sa obtina un post macar de suplinitor si ala la cucuiata in deal sau pentru titularizare si ce materii se cer pentru acestea?. Pentru cei care nu stiu, pentru un post la catedara de chimie se cere toata materia din facultate ( 4 ani - chimie organica si anorganica + metodica in 3 ore cu probleme de chimie fara calculator rezolvate cu mintea). Nu uitati la examene in facultate problemele se rezolva cu calculatorul si SPECIFIC !!!! in timpul facultatii materia de chimie era structurata pe teorie (multa inca) laboratoare multe nedotate iar cele cateva aparate mai moderne nu erau la dispozitia studentilor erau doar de admirat iar probleme de chimie ioc, dar iti dadeau la examen; plus ca iti cerea inainte de examen sa ai un caiet plin de probleme de chimie rezolvate din cartile scoase de ei. Asta da facultate romaneasca si este una dintre cele mai renumite din tara si de profil. NOROC insa ca pe vremea mea se mai facea scoala (am terminat in 1999) . Am rezolvat la probleme de chimie din culegerea lui Ilie ( cei care sunt in domeniu poate au auzit de el) de nu mai stiu eu si cu alea m-am putut prezenta la examenul de admitere ( nu ca acum cu dosar) si m-au ajuta si in timpul facultatii. nu am rezovat poate decat 2% probleme de chimie in timpul facultatii. Referitor la profesorii mai putin pedagogi ,daca pot sa zic asa, cunosc si cazuri de studenti care au frunzarit-o prin facultate si acum se dau profesori sau ingineri, economisti etc. dar nu sunt toti asa.
si facultatile au lasat garda mult jos.Pacat !!!
sSi foile sau manulaele sunt materiale ajutatoare pentru toti. Faptul ca nu sunt inteligibile asta este alta treaba.
Si in facultate se mai practica predatul dupa cursuri sau carti, nu trebuie sa ne mire.
Sa vorbim din ce stim nu doar din ceea ce auzim sau vedem in mass-media . E usor sa arunci cu noroi in toti si in toate . este si asta un fel de sport .
Revenind la problema scolilor: cata vreme copiii la scoala generala si la liceu chiar nu stiu sa scrie corect romaneste si nu inteleg sensul celor mai elementare cuvinte cred ca nu mai este problema profesorilor, a metodelor sau poate si a programelor ci a parintilor in primul rand si apoi a invatatorilor.
Cine vrea invata cine nu nu. Nu pentru ca nu are posibilitate ci pentru ca asa se simte el bine si crede ca oricum cu scoala nu realizezi nimic bun in viata. (nu ma refer la cei foarte, foarte saraci)
Trimis de monica_savu la 22 Februarie 2010, ora 22:20
pentru cata darie: am predat un semestru intr-un liceu teoretic, unde am avut clase cu diferite specializari; am vrut sa aplic personal reforme pedagogice dar m am lovit de reticenta directorului si sefului de catedra care s-au opus folosirii videoproiectorului si mi-au explicat ca in liceul lor ei fac legea cu batul la spatele elevului; am refuzat sa fac meditatii si am incercat sa scot maxim din ceea ce acei copii minunati puteau oferi; o eleva pregatita de mine exclusiv in clasa (probabil facea meditatie in particular cu altcineva; nu stiu) a luat premiu la olimpiada judeteana si desi eram debutanta in cariera eram totusi diriginta la clasa a XI-a; avand in vedere dificultatile cu care m-am confruntat in colectiv, manualele ridicol de prost facute (nu proaste! prost facute!!); constrangerile programelor nationale extrem de necorelate cu realitatea concreta a invatamantului romanesc preuniversitar de stat, am renuntat benevol la acest mediu si am activat 5 ani in mediul universitar unde m-am simtit libera. Da, am fost titular din prima, am luat titularizarea prima pe disciplina mea in acel an, da, la cucuietii din deal, la 60 km de orasul meu, singurul post titularizabil la un liceu teoretic in judetul meu, da asta insemna naveta 120km/zi, cinci zile pe saptamana, nu se deconta fiindca nu lucram in mediul rural si ramaneam dupa toate acestea cu 160 ron pe luna in conditiile in care am terminat sefa de promotie. Si stimate domn sau stimata doamna, va rog sa nu imi rastalmaciti cuvintele intr-un mod care nu denota decat superficialitatea lecturii comentariilor mele fata de acest articol. NU blamez cadrele didactice, dimpotriva. Am fost si sunt cadru didactic, respect profesorii adevarati si am ajuns sa fiu stapana pe mine si sa am rezultate bune in mare proportie multumita unor profesori care m-au invatat sa citesc, sa invat, sa cercetez si care mi-au servit drept modele prin felul cum au predat, cum s-au raportat la studenti, prin respectul pe care l-au aratat studentilor si daruirea cu care au stiut sa fie inainte de a fi mari profesori, OAMENI! nu am spus ca profesorii sunt rai sau buni; exact asa cum scria cineva, un profesor adevarat devine astfel prin formare continua, se educa si creste alaturi de elevii sai; iar daca nu are vocatie, data fiind remunerarea ridicola, ar face mai bine sa se reorienteze din timp, altfel risca sa distruga generatii intregi de copii nevinovati. Inchei cu o propozitie care imi apartine, expusa in comentariul de mai sus, pe care poate nu ati citit o cu atentie: TRIEREA CADRELOR DIDACTICE TREBUIE SA FIE LA FEL DE DRASTICA PRECUM ACEEA CARE SE REALIZEAZA LA INTRAREA IN PROFESIILE JURIDICE SI MEDICALE. pentru simplul motiv ca responsabilitatea sociala a unui dascal este echivalenta cu aceea a unui judecator sau a unui chirurg. Cu stima atat pentru profesori, cat si pentru ceilalti comentatori, va doresc o saptamana primavaratica in trupuri si spirite! :)
Trimis de monica_savu la 22 Februarie 2010, ora 22:23
PS: imi cer scuze daca nu m-am exprimat explicit mai sus, in expunerea mea faceam vorbire despre un model de profesor, si nu am avut niciun moment intentia de a "demoniza" cadrele didactice; dar trebuie sa admitem cu totii ca, desi sunt(em) cadre didactice, nu suntem feriti de greseli si ca pentru a ne purta cu demnitate acest statut, trebuie sa muncim zilnic, nu sa ne jignim invataceii citindu-le niste informatii perimate pentru ca un simplu "search pe google" din partea copilului istet ne poate trimite direct si irevocabil in ridicol.
Trimis de monica_savu la 22 Februarie 2010, ora 22:28
pentru sndgl: am demonizat DOAR cadrele care isi permit impertinenta sa vina nepregatite si sa lectureze notite in fata elevilor si studentilor - si care ulterior au pretentia ca elevul sa le reproduca textual! daca se simte cineva atins, asta e situatia, nu voi retrage niciodata aceasta afirmatie pentru ca asta e optica mea si nu abdic de la o idee corecta! culmea e ca tot acei indivizi fac meditatii fara sa declare la fisc si ies in strada pentru bonusuri. Da, in Romania mileniului trei inca exista profesori care isi jignesc oribil elevii si care le citesc, in loc sa le predea, propriile notite de cand erau studenti.
» Inapoi la articolul "Schimbare in invatamant: Liceul va dura trei ani"
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
» Afiseaza toate temele de discutii propuse de utilizatori
Alte comentarii pe articolul Schimbare in invatamant: Liceul va dura trei ani
- vorbiti ca niste prosti fara sa stiti ce sa spuneti...
- Vai de el invatamint
- job part time sau full time
- Parerea mea de mama de copii (unul inca la gimnaziu si celalalt proaspat intrat in facultate)
- Parca este un concurs diabolic de masuri pentru distrugerea invatamantului
- LA CE PROFESORII AVEM POATE FI DE 7 ANI CA TOT TALAMBI NE IES COPIII DIN FACULTATII,NU NUMAI DIN LICEU
- CEASCA AVEA 2 ANI LICEUL
- exact tara din lumea a 14 a ajungem
- un prost la conducere ii completeaza pe toti din 1990 incoace
- Competenta si planificare...
Din ce tara / localitate mai doresti sa gasesti stiri pe 9AM ?





Este mult mai trist si ingrijorator decat reusim noi sa vedem, sa percepem. Diabolicul este mult mai amplu, mult mai profund!
http://restulstirilor.blogspot.com/2008/05/dincolo-de-aparenteeste-adevarul-5.html
www.restulstirilor.blogspot.com